וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TOYOTA בדטרויט: לקסוס מציגה את הקרוסאובר האולטימטיבי, טויוטה מציגה אוואלון חדשה

16.1.2018 / 11:24

לקסוס חשפה בארה"ב את ה-LF-1 קונספט - הקרוסאובר שמותאם לכל סוגי ההנעה ורוצה להיות הסמארטפון שלכם על גלגלים שנוסע לבד. טויוטה הציגה דור חמישי ל-אוואלון, עם מנוע היברידי וערימת מערכות בטיחות חכמות

AP

עם גשם של קרוסאוברים בכבישים, הגיוני שיצרני רכב ינסו להרחיב את האופקים להמצאות מהפכניות, ועם זאת לשמור על מרחק נגיעה מהקרקע - בגבולות העתיד הנראה לעין לפחות. זו כנראה ההנחיה שקיבלו מהנדסי לקסוס בקילפורניה בשנה הקודמת כשישבו לתכנן את ה-LF1 "לימיטלס" (חסר גבולות) קרוסאובר קונספט - רכב קופה גבוה ומפוסל שרוצה להתאים את עצמו לנהגים ולסביבה ולהוות את "ספינת הדגל" של החברה.

ל-LF-1 את האפשרות לאכלס בקרביו הנעה מכל סוג אפשרי; בנזין, דיזל, היברידי, חשמל, פלאג-אין, תא דלק, מימן או בקיצור - כל מה שיש, כמעט. בלקסוס אומרים שזו תהיה שיטת העבודה שלהם בעשור הקרוב כאשר בשנת 2025 סגל הדגמים יציע מגוון רחב של אפשרויות הנעה (אמירות שהוכרזו על ידי טויוטה לפני כמה חודשים).

המערכות האוטונומיות שלו משולבות עם בקרת "נהג פרטי" שבידיה ניתן להפקיד את השליטה בהיגוי, הבלימה, ההאצה, התאורה ומעבר הנתיבים - ללא שימוש בדוושות או בגלגל ההגה. בכלל, נעשה כאן שימוש נרחב במתגי מגע במקום ידיות, ורוב הממשקים תוכננו לא להפריע להופעה האסתטית בסביבת הנהג הקרובה ולצמצם את ה"רעש".

בעידן הסמארטפון ה-LF-1 ייקח את הטכנולוגיות הבסיסיות הכי רחוק בין כתלי 4 גלגלים לדברם, אבל נראה שאת רוב הפעולות תוכלו לעשות היום במכשיר הקטן שלכם. אחת מהתכונות המעניינות שלו הוא שימוש בבקרת ניווט 4 ממדית, כלומר כזו שמוסיפה את ממד הזמן ויודעת מראש מהו היעד הבא שלכם בהתאם ללוח הזמנים השגרתי ומסוגלת לבצע עבורם מגוון פעולות (הזמנת מקומות במסעדה, כרטיסים לסרטים ותשלומי חשבונות).

ה-LF-1 משמש כר ניסוי לטכנולוגיות בקרוסאוברים מפוארים, אולם לאור ההצלחה של ה-RX ו-NX, והרוח הנועזת בחטיבת היוקרה של טויוטה, ישנה סבירות גבוהה שהוא יבשיל לרכב סדרתי מתישהו בשנתיים הקרובות, אולי כמתחרה לאודי Q8.

טויוטה אוואלון דור 5 - בטיחותי מאי פעם

טויוטה אוואלון 2018. יצרן, אתר יצרן
טויוטה אוואלון החדשה/אתר יצרן, יצרן

שווה לעצור ולדווח על טויוטה אוואלון הגדולה, המשפחתית-סאלון-סדאן שנמכרת בישראל דרך צינורות הייבוא המקביל של אלבר (דור יוצא תמורת 260 אלף שקל בבקשה). דגם זה הוצג בדור החמישי בתערוכת דטרויט עם מערך חידושים והתקנים בטיחותיים, שהפכו להיות סטנדרטיים בטויוטה העולמית.

ה-אוואלון, מתחרה ישר לשברולט אימפלה בין השאר, מחזק את קאמרי מלמעלה ולדברי טויוטה, הוא ארוך יותר, רחב מקודמו וקצת יותר נמוך ממנו (לטובת הפחתת הגרר). בחזית תחוב מנוע ששה צילינדרים חדש עם הספק של 300 כ"ס בחיבור אל תיבת 8 הילוכים אוטומטית (במקום 6). הדגם ההיברידי ממשיך עם 2.5 ל' ו-200 כ"ס מחובר אל תיבת הילוכים רציפה.

ה-אוואלון לא רק נראה שונה (בהתאם לנוסח של הקאמרי), הוא מציג חלל פנימי מהודר עם רשימה ארוכה של מפרטים ותוספות; כך למשל, בגרסת 'טורינג' הבכירה מצויד הרכב במתלים אדפטיבייים, ואם תרצו אפשר לעטוף את הקבינה בעץ אמיתי על הדיפונים ואלומיניום. ה-אוואלון גם נרשם בין דגמי טויוטה הראשונים שבו תהיה מערכת 'אפל-קאר-פליי' בפעם הראשונה עם צג 9 אינטש, אינטרנט אלחוטי, תצוגה עלית ועוד.

כמעט כל המפרטים מצוידים באותן מערכות בטיחות חכמות; רמות "כניסה" מקבלות בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ומעל מתווספות גם בקרת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ו-תאורה אדפטיבית למניעת סינוור רכב ממול. עוד במגילה - פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים בזנב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ומצלמות פנורמיות היקפיות.

טויוטה מייצרת את אוואלון ב-קנטקי, ארה"ב והוא צפוי לצאת לכבישים במחצית השניה של 2018. לא ברור מה עתידו בישראל בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully