וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייטק: עליה בשיעור עסקאות ליסינג פרטי ו-רכבי "אפס קילומטרים"

21.1.2018 / 10:29

על פי נתוני סיכום שנת 2017 שוק המשומשות חווה ירידה תלולה במכירות ומנגד עליה עליה חדה בעסקאות רכבי "אפס קילומטרים". יותר עובדי הייטק מגיעים לעבודה באופניים

טרייד אין כלמוביל. קובי ליאני
טרייד אין כלמוביל/קובי ליאני

ההתפקחות של עובדי ההייטק מחלום הרכב הצמוד וההבנה כי הטבת הליסינג התפעולי אינה משתלמת בכל מקרה, ניכרת היטב בשטח. על פי נתוני חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם, מגמת החזרת המפתחות נמשכת.

על פי הדו"ח השנתי של החברה, במהלך שנת 2017, חלה ירידה בשיעור של 4% במספר עובדי ההייטק שהמשיכו להתקשר עם חברת הליסינג בהסכם תפעולי. שיעורם שעומד על 38.1% בשנת 2017 מבטא ירידה בשיעור של 5% מהנתונים שנרשמו בתום שנת 2015. הפער אל מול שנת 2016 עומד על 4%.

גישה לתלושי השכר של העובדים, שבהם מופיע בין היתר רכיב שווי השימוש בכלי רכב מלמד על הרגלי התחבורה של העובדים. עוקץ בחנה כ–10,000 תלושים שהופקו בינואר?דצמבר 2017 תוך השוואה למספר זהה של תלושים מהתקופה המקבילה ב–2016.

ובאיזה חלופות בחרו עובדי ההייטק לאחר שוויתרו על הליסינג התפעולי? על פי נתוני מועדון הצרכנות 'הייטקזון' במהלך השנה החולפת חלה עליה בשיעור של 7% אחוז במספר ההתקשרויות במסלול של ליסינג פרטי, בהשוואה לשנת 2016, תוך ששיעורם עומד על 62% מכלל עסקאות הרכב. הסקירה התבצעה במסגרת הבדיקה השנתית של השינויים בהעדפות התחבורתיות של המגזר. הסקר נערך באמצעות עיבוד מדגמי של נתוני 950 עסקות רכב שבוצעו במהלך 2017 באמצעות המועדון.

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

גם פה המשומשות בקפאון

עוד עולה מנתוני המועדון כי במהלך השנה החולפת נרשמה ירידה חדה בשיעור של 27% במספר הרכבים המשומשים שנמכרו. שיעורם היחסי עמד על 19.3% בניגוד ל-26.3% בשנת 2016. עוד מתברר כי חלה עליה בלתי מבוטלת בשיעור של 17% במכירת רכבי '0 קילומטרים'; אם בשנת 2016 עמד הנתון על 16% הרי שעל פי ניתוח תוצאות שנת 2017 – שיעורם היחסי עומד על 18.7%.

הערכות הן כי נתח מכירות רכבי אפס קילומטרים בכלל הציבור עמד השנה על 30%, אולם השיעור היחסי בקרב עובדי ההייטק נמוך יותר;. "ההסבר לפער בין שכיחות עסקאות האפס קילומטרים בכלל המשק אל מול הנעשה בענף ההייטק, טמון בכך שמדובר על קהל 'מפונק', שאינו מורגל להתעסק בקניה ומכירת רכב" מסביר דגן רונן, מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות :"שיטת ה 0 קילומטרים מעמיסה עליהם דאגה למכירה עתידית של הרכב, אותה הם מעוניינים לחסוך. מדובר על כוחו של הרגל. הוא מוסיף כי "במשך שנים שיעור ניכר מהם התרגל להתקשר עם חברת ליסינג בהסכם של תשלום חודשי, שכולל שורה של הטבות אותם הם מקבלים גם במסלול הפרטי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן אופניים חשמליים זומי סייקו. קובי ליאני
מבחן אופניים חשמליים זומי סייקו/קובי ליאני

בנוסף, ערך המועדון סקר השוואתי בקרב כ–1,000 חברים במועדון בנוגע לאופן שבו הם מגיעים מדי יום למקום עבודתם. הסקר בוצע באמצעות משלוח שאלון אינטרנטי, ותשובותיו עובדו והשוו לתוצאות הסקר שנעשה בתקופה המקבילה ב–2016.

לפי הסקר, חלה השנה ירידה של 45% במספר עובדי ההיי?טק שהגיעו למקום העבודה באוטובוס. מנגד, חלה עלייה של 18% בשימוש ברכבת ישראל. בנוסף, מספרם של העובדים שהתניידו למקום העבודה באמצעות אופניים עלתה בשיעור דרמטי של 120%.

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully