וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: ימאהה YZ450F החדש. שטח מיומן היטב

28.1.2018 / 8:37

מטרו מוטור, יבואנית ימאהה בישראל, השיקה את הימאהה YZ450F החדש, במסלול המוטוקרוס בווינגייט. בהשקה השתתף גם רוכב ה-MXGP בקטגוריית ה- MX2 Arnoud Tonus מקבוצת המרוצים הרשמית של ימאהה

ניר בן טובים

ההשקעה הגדולה של חברת מטרו בתחום השטח הספורטיבי מגיעה לאחר שנה מוצלחת במיוחד בתחום זה, שבה היא מכרה את הכמות הגדולה ביותר של אופנועי ימאהה ספורטיביים לשטח ובנוסף יותר ממאה אופנועי אנדורו של חברת בטה. כל זה יחד עם תחילת היבוא המחודש של GAS GAS לישראל על ידי מטרו מעידים על כך, שתחום השטח הספורטיבי בחברת מטרו נמצא בתנופה גדולה קדימה. ההשקה המקומית בה התארח גם רוכב קבוצת המירוצים של החברה ארנו טונוס, נערכה במסגרת פרויקט "רוכבים עם אלופים", ובהמשך להגעתו של אלוף העולם אלכס סלביני השנה.

ימאהה YZ450 בהשקה מקומית. יח"צ, ניר בן טובים
כמעט כל חלק באופנוע הוחלף וחודש/ניר בן טובים, יח"צ

מה חדש?

אני כבר זכיתי לרכוב על האופנוע החדש לפני כחצי שנה, בהשקה שהתקיימה באיטליה ובכדי לקבל חוות דעת נוספת ביקשתי מאריאל שלי, אחד מרוכבי השטח הטובים, המהירים בארץ ובנוסף בעל ידע טכני עצום להצטרף אלי לרכיבות המבחן.

דגם 2018 ממשיך את דרכם של קודמיו מבחינת תצורת המנוע והשלדה, אך כמעט לא נותר חלק שלא עבר שינוי בהתאם לתפיסה החדשה של ימאהה, שדוגלת בחיבור טוב יותר בין הרוכב לאופנוע באופן פיזי על המסלול וגם באופן וירטואלי מחוץ למסלול. השלדה וחלקי הפלסטיקה החדשים מעניקים לרוכב תנוחת רכיבה קצת פחות קיצונית מהדגם הקודם בזכות מושב נמוך יותר, מרכז כובד שהועבר מעט אחורה ורוחב אחיד לאורך כל האופנוע. כל זה מאפשר מצד אחד אחיזה טובה של האופנוע עם הרגליים ומצד שני תנועה נוחה יותר במעבר בין האצה לבלימה ושליטה טובה בהרבה של האופנוע באוויר. בנוסף לכך חלוקת המשקל החדשה מעניקה הרבה בטחון באותם המקרים שבהם היציאה מהרמפות מתבצעת לא בדיוק כמתוכנן ומשאירה מרווח בטחון גדול גם לרוכבים פחות מנוסים, או עייפים. בתחום המנוע, המתנע חשמלי החליף את רגלית ההתנעה, הצילינדר נוטה קצת יותר לפנים בכדי להשאיר מקום לסטרטר ולסייע במיקום נכון של מרכז הכובד, כל חלקי המנוע הפנימיים הוחלפו כולל גלגלי השיניים בתיבת ההילוכים והמצמד, מערכת יניקת אוויר חדשה מתוצרת מיקוני מחליפה את הקאהיין.

גולת הכותרת היא מערכת Wifi המאפשרת חיבור באמצעות טלפון נייד למערכת ה-CCU (Connection Control Unit) של האופנוע. בזכות מערכת זו ניתן להתערב ולשנות את מפות ניהול המנוע, השולטות על מערכת ההזרקה וההצתה, לפי מספר מפות קבועות מראש, או בהתאם למפות אותם הרוכב בוחר ליצור לעצמו.
עד היום אפשרויות כיוון אלו היו נחלתם הבלעדית של רוכבי קבוצות מרוצים עם תקציבים ומכונאים מקצועיים מאוד ובאמצעות המערכת החדשה היא נעשתה נגישה לכל רוכב. בנוסף לאפשרויות הכיוון האין סופיות של ביצועי המנוע שהמערכת מאפשרת, היא גם מספקת לרוכב נתונים חשובים על טמפרטורת המנוע, הסל''ד, מרווחי הטיפולים וזמנים על המסלול. נתונים אלו מעניקים לרוכב יתרון עצום בכל הקשור ליכולת לכוון את האופנוע ולאתר תקלות, לא רק לפי האוזן והניסיון, אלא לפי נתונים מספריים מדויקים ללא צורך ברכישה של מערכת חיצונית המתחברת לאופנוע כמו במרבית האופנועים.

בולמי הזעזועים המהוללים של דגמי ה-YZ הקודמים, מתוצרת KAYABA, שודרגו והותאמו לגאומטריה ולביצועים החדשים על ידי החלפת הקפיצים המגיעים במקור במזלג לקשים יותר, שינויים בתא האוויר הפנימי במזלג והרכבת משולשים עם אוף סט ארוך יותר. מידת האוף סט של המשולשים מצביעה על המרחק בין ציר ההיגוי של השלדה לבין מרכז המוטות של המזלג ובזכות שינויים במידה זו, ניתן לשנות את ההיגוי והיציבות של האופנוע. הארכת מידת ה-OFF SET והקשחת הקפיצים גורמים לחלק הקדמי של האופנוע להישאר גבוה יותר ומעט רחוק יותר לפנים ובזכות כך היציבות הכיוונית ותחושת הביטחון של הרוכב עולים רמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ימאהה YZ450 בהשקה מקומית. יח"צ, ניר בן טובים
קל יותר לשליטה, גם לרוכב פחות מיומן מארנו.../ניר בן טובים, יח"צ

מילה של מקצוען - אריאל שלי

אופנוע ה- YZ-450 החדש הרשים אותי מאוד גם ביופיו ואבל בעיקר בחדשנותו הטכנולוגית.

ברגע שהתיישבתי על האופנוע לראשונה מיד הרגשתי עד כמה הוא קטן, נוח וידידותי לרוכב. לחיצה קלה על כפתור הקסם - תודה ימאהה - והמנוע מתעורר לחיים. מיד עם שחרור המצמד מרגישים את החיבור העוצמתי והישיר בין ידית הגז לגלגל האחורי וזה בהחלט מעניק תחושה של שליטה ודיוק. האופנוע יציב ומאוזן ומזמין אותך לתת גז כמעט ללא קשר לתנאי המסלול ולזווית ההטיה. מנוע ה-450 בעל עוצמה אדירה שעוברת בצורה חלקה ונשלטת לכל אורך המצערת, אם כי פחות בועט מהישנים.

מדהים כמה קל לפנות עם האופנוע ולהטות אותו באוויר, התחושה היא של יציבות וביטחון לאורך כל המסלול. המתלים של ה-YZ תמיד היו טובים, אך השנה בהחלט מרגישים שהם עברו שדרוג, סופגים באופן מצוין את כל סוגי האלמנטים במסלול ונותנים לך את הביטחון הדרוש כדי לרכב מהר ואגרסיבי יותר.

ימאהה הציבו לעצמם מטרה ליצור אופנוע מוטוקרוס בנפח 450 סמ''ק המשלב בין ביצועים גבוהים לבין ידידותיות ונוחות לרוכב ברמה גבוהה מכל מה שהיה נהוג עד היום והצליחו בכך בגדול. ה- YZ 450 F 2018 הוא אופנוע חדשני בזכות מערכת הקישור בינו לבין הטלפון הנייד שמאפשרת לכל רוכב להתערב במפות ניהול המנוע ולקבל נתונים חשובים, אך בנוסף לכך וחשוב עוד יותר, הוא אופנוע עם שלדה, מתלים ומנוע מותאמים היטב אחד לשני. בזכות כל זה הוא מאפשר לרוכב לרכוב עליו בביטחון רב גם בתנאי מסלול קשים, או במצב של עייפות מבלי להסתכן יתר על המידה. אל היכולות והביצועים המרשימים של האופנוע החדש מצטרפים העיצוב האלגנטי, הטכנולוגיה החדשנית, איכות המכלולים וההקפדה על הפרטים, שיחדיו יוצרים אופנוע מיוחד ואיכותי ביותר.

מחיר ה-YZ450F נקבע על 42 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully