וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנסות החדשים: מניחים את הסלולרי על הרגל? הרשיון שלכם בסכנה

30.1.2018 / 13:30

בעקבות ההחמרה באכיפת עבירות תנועה של היסח הדעת פנינו לעו"ד אלעד שור כדי לעשות סדר בנושא ולבדוק אילו עוד עבירות עלולות לגבות מכם נקודות מרשיון הנהי ולפגוע לכם בכיס. שותים קפה ברכב? מניחים את הסלולרי על מושב הנוסע ומפעילים דיבורית? עברתם על החוק

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014/חטיבת דובר המשטרה

לאחרונה פורסמה הנחיה שנויה במחלוקת המאפשרת למשטרת ישראל לתת דוח לנהג שראשו מוטה כלפי פנים הרכב - וניכר כי מבטו אינו מופנה לדרך; הדוח כולל קנס בגובה 500 שקלים וחיוב ב-6 נקודות. אולם הגברת האכיפה כלפי עבירות הסחת הדעת אינה מסתיימת בכך. דו"ח שניתן לפני מספר שבועות לנהגת שנתפסה שותה קפה במהלך נהיגה מהווה רק דוגמא אחת למדיניות החדשה של משטרת ישראל.

מערכת וואלה רכב בסיועו של עו"ד אלעד שור, מומחה לדיני תעבורה, מפרטת את הפעולות שנהגים רגילים לבצע ברכב בשגרת יומם, אשר צפויות להוביל למתן דו"ח.

העצה הטובה ביותר שניתן לתת לנהגים היא לתעד באופן מלא ורציף את התנהלות המשטרה מרגע עצירת הרכב

ואם תפסו אתכם, מוטב שתדעו כי לרוב, התנצלויות לא יעזרו. מנתוני משטרת ישראל עולה כי רק 35 מהבקשות להמרת קנסות באזהרות נתקבלו. למעשה, בפרק הזמן שבין שנת 2014 -2017, מתוך 121,934 בקשות שהוגשו, רק 42,984 קנסות הומרו לאחר שנרשמו לנהג. על מנת כלל להגיע למצב בו המשטרה דנה בבקשה, על המבקש להיות בעל רישיון נהיגה של לפחות שבע שנים, תוך שלא עבר שום עבירה נוספת בחמש השנים שקדמו לביצוע העבירה שבגינה הוא מבקש להמיר קנס באזהרה.

כיצד יש לפעול במהלך הזמן בו השוטר רושם לנהג את הדו"ח? האם יש טעם לפנות אל ליבו? עו"ד שור מבהיר כי לאחרונה נוקטת משטרת ישראל במדיניות של אפס סובלנות כלפי עבירות אלו. אחד מהתנאים המוקדמים לויתור מצד השוטר הוא כי הנהג יודה בביצוע העבירה אולם כאמור, היות והמדיניות השתנתה, הודאה באשמה, לבטח במקרה בו הנהג סבור כי הדו"ח ניתן לא שלא בצדק, תעמיס קשיים על הליך ההגנה. למעשה, העצה הטובה ביותר שניתן לתת לנהגים היא לתעד באופן מלא ורציף את התנהלות המשטרה מרגע עצירת הרכב.

בעבירות תנועה יש מצב ייחודי של מילה מול מילה. היות ונטיית בתי המשפט היא לצדד בעמדת השוטר מתוך הנחה כי "אין לו דבר אישי נגד הנהג", צילום שמהווה ראייה אותנטית הביא במקרים רבים להפחתת עונשו של הנאשם או לזיכויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully