וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הרוב - לא לרכב אוטונומי; כן למערכות בטיחות חכמות

אסף בר-שי

1.2.2018 / 10:34

איגוד הנהגים האמריקאי AAA בדק עד כמה הציבור סומך על כלי רכב אוטונומיים, כמה ירצה מערכות בטיחות חכמות וגם - כמה אמריקאים בטוחים שהם נהגים טובים מהממוצע?

שיתוף הפעולה החדש בין ישראל וקוריאה: בטיחות ורכב חכם. יצרן, ניר בן טובים
שיתוף הפעולה החדש בין ישראל וקוריאה: בטיחות ורכב חכם/ניר בן טובים, יצרן
63% מהאמריקאים חוששים לנסוע ברכב שהנוהג בו אינו אנושי

תשאלו את עצמכם: האם הייתם סומכים על מחשב או רובוט שיקבלו עבורכם החלטות, שחייכם יהיו תלויים בהן? שאלה דומה ושאלות נוספות שאלו אנשי ארגון הנהגים האמריקאי הגדול, AAA, את הציבור האמריקאי. את תוצאות הסקר אפשר לראות כתמיכה בטרנד האוטונומי או כעדות למרחק שלו מהמציאות, תלוי את מי שואלים.

על פי המחקר, 63% מהאמריקאים חוששים לנסוע ברכב שהנוהג בו אינו אנושי. הנתון הזה מעיד על רוב ברור בציבור נגד שימוש בטכנולוגיה האוטונומית. מאידך, מדובר בשיפור דרמטי לטובת הרכב האוטונומי ביחס לשנה שעברה (2017). בסקר דומה שנערך אז העידו 78% על חששם מנסיעה ברכב אוטונומי.

בפילוח מפורט יותר של האוכלוסיה יוצא כי נשים ומבוגרים חוששים יותר מרכב אוטונומי וגברים ובני דור המילניום יסתדרו טוב יותר עם רכב אוטונומי לפי עדותם. כמחצית מהקבוצה האחרונה תסכים לנסוע ברכב כזה.

לאור הניסויים האוטונומיים שמתבצעים כבר כעת בכבישים ציבוריים בעולם (וגם בישראל, במידה מסוימת), נשאלה השאלה אם נרגיש בטוחים יותר או פחות כשלידנו נוסעת מכונית אוטונומית, הנתונים עגומים עוד יותר: רק 13% העידו כי ירגישו בטוחים יותר ליד רכב אוטונומי. זאת לעומת 46% העידו כי ירגישו בטוחים פחות. היתר העידו כי זה לא מעלה או מוריד, או שאינם יודעים.

הצד השני של הסקר נמצא לא בכלי רכב אוטונומיים מלאים, אלא במערכות סמי-אוטונומיות. מדובר במערכות של בטיחות חכמה, כמו בלימה אוטונומית, שמירת מרחק והיגוי אקטיבי. לעומת רוב מוחלט שמתנגד בשלב זה לכלי רכב אוטונומיים מלאים, רוב צנוע (51%) דווקא מעוניין שבכלי הרכב הבא שירכוש יותקנו מערכות כאלה. רק 27% ציינו כי לא ירצו מערכת כזו ברכב ו-23% אינם בטוחים.

למרבה ההפתעה, מספר המעוניינים במערכות בטיחות חכמות דווקא נמצא בירידה. לעומת 51% שהעידו כי הם מעוניינים במערכות כאלה השנה, בסקר של השנה שעברה ציינו 57% מהאמריקאים כי ירצו מערכות כאלה.

אגב, אחת התוצאות המשעשעות בסקר היא התשובה לשאלה: האם אתם נהגים טובים מהממוצע? והתוצאה? רוב מוחלט (73%) טוב יותר מהממוצע. אצל גברים אמריקאיים התוצאה היתה אפילו חדה יותר: כ-80% מהם משוכנעים כי הם טובים מהממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully