וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתולה על גג פח לוהט: נהיגה ראשונה ביגואר E פייס החדש

1.2.2018 / 10:59

אל הזירה הלוהטת של קרוסאוברים-קומפקטיים-פרימיום זינק חתול חדש, E-Pace של יגואר. האם יימצא את דרכו מול ב.מ.וו, אודי, וולוו, מרצדס ושאר חיות-טרף של הג'ונגל העירוני? טסנו לקורסיקה כדי לגלות את צפונותיו של הפנתר הבריטי

אתר יצרן

בדומה ליצרני יוקרה אחרים, גם יגואר לא ששה לזנק אל קטגוריית הקרוסאוברים המבעבעת; כמי שטיפחה משך שנים תדמית ספורטיבית-אלגנטית, החברה הבריטית לא רצתה להתבוסס בצונאמי הפ?שרות של עולם הקרוסאוברים-SUV. אבל מתברר כי אופנת הקרוסאוברים אינה הולכת לשום מקום וב-2016 הציגה יגואר את F-Pace, שהגדיל בתוך חודשים ספורים את מכירות החברה הבריטית ב-77%!!! עם הצלחה פנטסטית אי אפשר להתווכח והיום אנו פוגשים את הגור הצעיר במשפחה,

E-Pace האמור להתחרות במכוניות כמו ב.מ.וו X1 ואודיQ3(בהמשך השנה X2 ו-Q4) או מרצדס GLA ו-וולוו XC40. ה E-Pace מתבסס על פלטפורמת Evoque של לנד רובר והבריטים עשו את המירב כדי להעניק לו מראה חתולי-כבישי. לישראל תגיע גרסת בנזין "אינג'ניום" 2.0 ליטר בהספק 250 כ"ס, בשלוש רמות גימור: 295,000 שקלים לגרסת בסיס המאובזרת היטב (318,000 שקלים לאחר תקופת ההשקה), 357,000 שקלים לגרסת S ו-386 אלף שקלים, לגרסת S-פלוס היוקרתית ביותר. גרסת ה-300 כ"ס תיובא לישראל רק בהזמנה מיוחדת, לא יימכרו אצלנו יגוארי-דיזל.

יגואר E פייס. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס/ניר בן טובים, יצרן

פרוות הפנתר

לאחר שסיימתי לקרוא את הלהג השיווקי אני מתבונן במכונית, מחפש את שורשי היגואר; E-Pace הוא היגואר הקטן ביותר שיוצר בשנים האחרונות, קצר בכ-30 סנטימטרים מ F-Pace הגדול יותר. היצרן מצביע בגאווה על מאפייני עיצוב זהים לאלו של מכונית הקופה האלגנטית F-Type אבל הבעיה היא שקשה מאוד להכניס ל-4.40 מטרים של F-Pace, את הצללית האלגנטית של מכונית כביש ארוכה ואלגנטיות. אורכה של F-Type הוא 448 סנטימטרים אבל גובהה הוא 131 סנטימטרים בלבד; ל E-Pace הקומפקטי יש רק 440 סנטימטרים מפגוש לפגוש, והוא מתנשא לגובה של 162 ס"מ. האריתמטיקה מראה שאי אפשר לעטוף קרוסאובר קצר וגבוה בקווים האלגנטיים של מכונית סאלון או קופה, ולכן ה E-Pace נראה מוצק ודחוס הרבה יותר משאר מכוניות החברה הבריטית.

המעצבים הבריטים עשו מלאכה מצוינת בחרטום; הוא שרירי ומתוח, בעל נוכחות וכריזמה. החזית מחודדת עם שתי עיני חתול, מתחתיהן פעורים כונסי אוויר ענקיים. חגורת המותניים הגבוהה משאירה מקום לחלונות צרים למדי, זה צו אופנה המצמצם את שדה הראייה לנוסעים מאחור. רכבי ההשקה נעלו חישוקי 20 אינץ' עם צמיגים ספורטיביים, אלינו יגיעו חישוקי 17, 18 או 19 אינץ'. זה קצת פחות אלגנטי אבל יותר נוח, אני בעד. לקרוסאובר הבריטי יש זימי אוויר בדפנות והמראה הכללי מזכיר מכונית קופה, יותר מאשר קרוסאובר קלאסי. פשרת העיצוב ניכרת בעיקר בירכתי הרכב; הקווים המתוחים של מכוניות הכביש נדחסים למרחב מצומצם יותר, אני לא מתלהב יותר מדי מהאלכסונים התלולים למראה. הם שייכים לעולם הקרוסאוברים העדכני, אבל פחות קרובים לעולמה של יגואר הקלאסית. הפנסים האחוריים דקיקים מאוד, יציאות המפלטים משדרות כוחניות.

עוד באותו נושא

תחיית המתים? לנד רובר מציגה גרסה היפר-ספורטיבית לדיפנדר 90 ההיסטורי

לכתבה המלאה
יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן

מאורת הפנתר

תא הנוסעים של E-Pace חייב להתחרות במיטב התוצרת העכשווית, והוא עושה זאת בצורה משכנעת. לוח המחוונים והמושבים מרופדים בעור איכותי, חלק מהגרסאות כולל גווני אדום לוהט או חום, יפה מאוד. הגימור מוקפד ויצירתי - תפירה בחוטים צבעוניים, מדויקים ומהודקים. הפלסטיקה מצוינת, החומרים נעימים למגע, שקטים ומתאימים להנחת חפצים שלא יחליקו הצידה בכל פנייה. ידית מתכת-עור מסיבית חובקת את לוח המחוונים, יפה ואף נוחה לשימוש. שמחנו לגלות שאין כאן חוגת הילוכים אלא מנוף קלאסי, שמחנו עוד יותר למצוא מתגים פיסיים נוחים ואינטואיטיביים לשימוש; קצתי במכוניות המחייבות אותי לפשפש בתפריטי מחשב בלתי נגמרים, רק כדי להגביר את מהירות המאוורר או את עוצמת המוזיקה.

יגואר E פייס. יצרן, ניר בן טובים
הגימור והאבזור מצוינים. תנוחת הישיבה טובה, יש שני מסכי מגע אבל גם מתגים פיסיים נוחים לשימוש/ניר בן טובים, יצרן

תנוחת הישיבה טובה מאוד, כוונון המושבים חשמלי אך לא כיוונון ההגה. קורת הגג המסיבית מגבילה את הראות בנהיגת כבישים מהירה ולנוסע מימין אין ידית אחיזה, זה חסר. מאחור יש מקום מצוין לשני נוסעים בריאים, השלישי ירגיש קצת דחוק. תא הנוסעים עמוס בפרטי עיצוב חמודים - צללית פנתר עם גור קטן בפינת החלון, טביעות רגלי יגואר בתחתית הקונסולה המרכזית, שפע תאי אכסון ושקעי טעינה, נחמד איכותי ומושקע. תא המטען מציע 577 / 1234 ליטרים מרשימים, והוא נפתח חשמלית. רמת הגימור הבסיסית כוללת גג שמש פנורמי, ריפודי עור, ותאורת LED מלאה. אין ספק שתא הנוסעים של E-Pace מושקע ויצירתי, תוך שהוא שומר על רמת שימושיות גבוהה משולבת בתחושת פרימיום, כמתבקש ממוניטין היצרן הבריטי.

יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן

חיית טרף, או נמר של נייר?

כביש 95D מטפס למרומי Col de Bacinu המשמש קטע דירוג בראלי קורסיקה; סבסטיאן לוב ניצח כאן ארבע שנים ברציפות, וכמוהו גם דידייה אוריול ועוד שמות מיתולוגיים כמו קרלוס סאיינס, פטר סולברג, קולין מקריי ושאר גיבורי WRC. הצרפתים מכנים את ראלי קורסיקה כ"ראלי 10,000 הפניות" וזאת מכיוון, שכמעט ואין בו קטע כביש ישר. מארגני השקת E-Pace הפגינו ביטחון עצמי ראוי לציון, כאשר שיגרו אותנו לכבישי הנהיגה המתפתלים בין פסגות לגיאיות, סרטי אספלט המסתלסלים בלי סוף. הייתה זו השקת נהיגה מצוינת, שאפשרה לנו להתרשם היטב מיכולת ה E-Pace להתמודד עם נהיגה ספורטיבית.

רכבי ההשקה צוידו במנועי בנזין 300 כ"ס ודיזל 240 כ"ס, שלא יגיעו לישראל באופן שגרתי; הם גם נעלו צמיגי 245/45R20 שהעניקו התנהגות כביש טובה יותר, אבל פגעו בנוחות הנסיעה (ביחס לצמיגים שיגיעו לישראל בחתכי 55, 60 או 65). חברת 'המזרח' תביא לישראל רק דגמי בנזין בהספק 250 כוח סוס; את גרסת ה-300 כ"ס אפשר יהיה לקבל בהזמנה מיוחדת, אך לא את גרסאות הדיזל. הדיזלים החלשים מוצעים באירופה עם הנעה קדמית, לישראל יגיעו גרסאות 4X4 קבוע. גרסת ה-250 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות, עד 230 קמ"ש מרביים; אלו נתונים טובים, אם כי לא יוצאי דופן בקבוצת ג'יפוני היוקרה. למנוע ה-250 יש מומנט גבוה וזמין יחסית, 36.5 קג"מ ב-1200 סל"ד, זה נותן תקווה לנסיעה רגועה ונינוחה. E-Pace מגיע עם בלימת חירום אוטונומית ומערכת שמירה על נתיב הנסיעה; עבור בקרת שיוט אדפטיבית תשלמו 10,000 שקלים נוספים.

לאחר יומיים אינטנסיביים אנו יכולים לקבוע כי E-Pace הינו קרוסאובר מהיר ומושחז ביותר. עם משקל עצמי של 1832 קילוגרם וגובה 165 סנטימטרים הוא לא היגואר הכי המהיר באורווה, אבל הוא טוב מאוד במונחי קרוסאובר. לאחר כל הדיבורים על מורשת ספורטיבית חששנו למצוא רכב נוקשה ולא נוח במיוחד, אבל מתברר שאפילו עם חישוקי ה-20 אינץ' הוא עושה עבודה מצוינת בבידוד הנוסעים מטלטלות הכביש. בכביש המהיר הוא היה מצוין אם כי בנהיגה איטית על אספלט שבור, הוא פחות מוצלח; עם חישוקי 17, 18 ו-19 אינץ' איתם יגיע לישראל, הוא יהיה יותר נוח. בעתיד תוצע גם אופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים אותם לא ניסינו, הם לא יגיעו לישראל באופן סדיר.

לבחירת הנהג ארבעה מצבי נהיגה, המופעלים באמצעות מתג הצמוד לידית ההילוכים; רגיל, חסכוני, גשם/שלג, ו'דינמי' המוציא את המיטב מחתול האספלט הבריטי. מצבי הנהיגה משנים את מיפוי ההילוכים, תגובת הדוושה, הגברת וחדות ההיגוי. ליגואר הקטנה יש גם מערכת Torque vectoring המשפרת את ניהוג המכונית; זו מערכת שאינה מתבססת על שימוש בבלמים (כמו מערכותESP קלאסיות), אלא על ידי העברת יותר כוח לגלגלים המסוגלים לסייע בפניות חדות. למרות כל זאת ולמרות הנאתנו הגדולה בקורסיקה, E-Pace אינו יגואר חורך כבישים; זוהי היגואר הקצרה ביותר שיוצרה בעשרות השנים האחרונות, מהגבוהות ביותר שיצאו משערי המפעל הבריטי. אין לה יומרות ספורטיביות כמו לדגמי הכביש של יגואר, אבל התנהגות הכביש שלה תספק ותענג כל נהג הבוחר בקרוסאובר מוגבה וגמלוני במקצת.

יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן

בעפר רגליו

ואיפה ה"קרוסאובר", היכן יכולת השטח? המארגנים זימנו לנו כמה קטעי שטח נחמדים, שבילים מהונדסים בקפידה למגבלות היגואר, מעבר מים פוטוגני, וכו'. זה היה נחמד מאוד, אבל לא התבלבלנו - למרות מרווח גחון של 20.4 סנטימטרים ויכולת צליחה בעומק 50 סנטימטרים, היגואר הזה לא רוצה להיות דיפנדר, הלקוחות לא רוצים אגני בוץ, כולם יישארו על האספלט.

יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן

ספר הג'ונגל

יכלה החברה הבריטית להסתייג בעבר מאופנת הקרוסאוברים, אבל אין ספק שטוב עשו בכניסתם לקטגוריה המבעבעת ביותר בעולם - מה גם שעם ה"בייבי יגואר" הם שוברים תקרת זכוכית ותדמית של "רכב למיליונרים". בתקופת ההשקה מוצע E-Pace במחיר אטרקטיבי של 295,000 שקלים; זה לא מעט כסף אבל בהתחשב במה שאתה מקבל, זו עסקה מעניינת למי שמחפש קרוסאובר פרימיום, עם לוגו יוקרתי ונדיר יחסית. חברת המזרח מקווה למכור כמאה E-Pace בשנה הראשונה, זו תהיה הכפלה של היקף המכירות בישראל ב-2017. עם האטרקטיביות שבצירוף המילים "ג'יפ של יגואר" ובמחיר נמוך מ-300 אלף, אלה אינם חלומות באספמיה.

יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן
יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן
יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן
יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן
יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן
יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר E פייס, השקה/ניר בן טובים, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully