וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאלים ארוך טווח: מבצעים טיפול במוסך, וכמה עולה כפתור קטן?

1.2.2018 / 10:41

לקחנו דיאלים S3 Advance משומש למבחן ארוך טווח בכדי לאמוד את עמידותו ושרידותו של קטנוע המנהלים הקוריאני. דיווח שלישי, הפעם על הטיפול, עליות נלוות ושידרוג מערכות

דיאלים במבחן ארוך טווח. יואל שוורץ, ניר בן טובים
דיאלים במבחן ארוך טווח/ניר בן טובים, יואל שוורץ

ראשית וידוי: לחצי העבודה/בית ושאר תירוצי "אכלו לי שתו לי" גרמו לנו מעט להתעכב עם הדיווח הזה, השלישי במספר, עבור קטנוע ארוך הטווח שלנו. אבל בסוף גם זמנו הגיע.

כאמור דיאלים S3 ארוך הטווח שלנו, הגיע משומש במצב טוב. הוא הספיק לצבור 7,850 ק"מ וניצלנו את ההזדמנות להכניסו לטיפול סטנדרטי שמגיע כל 4,000 ק"מ. היות ובאופק נראו ימי גשם סוערים, העדפנו לנצל את אחד מימי השמש לטיפול תקופתי גם אם מעט מוקדם מהצפוי. באופן מוזר, יחד עם תאום מועד הטיפול, נתקלנו בתקלה - יחידה יש לומר לכל אורך התקופה - הכפתור החשמלי לפתיחת התא שמתחת למושב, שבק. זו בהחלט תקלה שולית אותה גררנו מספר ימים עד מועד הטיפול כששם בהחלפת ממסר ריליי (Relay) נפתרה הבעיה. העלות? 150 שקלים כולל עבודה ומע"מ.

לצד זה כלל הטיפול את הסטנדרט בהתאם לקילומטראז': החלפת שמן מנוע, שייבת ריקון שמן ופילטר אוויר, ובדיקות לתקינות בלמים, היגוי וצמיגים. סה"כ עלות הטיפול עומדת על 410 שקלים כולל עבודה, מע"מ ושטיפה. מחיר סביר בהחלט לטיפול. בנוסף הבדיקה העלתה שצריך להחליף בלמים אז להוצאה נוספו עוד 340 שקלים שכבר כוללים מע"מ ועבודה (140 שקלים לרפידות מאחור ו-200 שקלים מלפנים).

סיכום ביניים: 150 שקלים לכפתור תא מטען, 410 שקלים טיפול ו-340 שקלים עבור רפידות בלמים לשני הגלגלים. סה"כ: 900 שקלים כולל ממע"מ. זה לא מעט, אבל סביר מאוד ביחס לתמורה ובהתחשב שטיפול מגיע כל 4,000 ק"מ (יש קטנועים שדורשים תדירות טיפולים דחופה יותר).

דיאלים במבחן ארוך טווח. יואל שוורץ, ניר בן טובים
דיאלים במבחן ארוך טווח/ניר בן טובים, יואל שוורץ

היות ומבחן ארוך הטווח שלנו נמצא בישורת האחרונה, מנהל המוסך, ביל, רצה שנחווה שיפור שהם מבצעים לווריאטור. לרוב השיפור מבוצע בקטנועי S3 עם 250 סמ"ק במסגרת טיפול 12,000 ק"מ שמחייב בדיקת והחלפת חלקים בתמסורת. בקטנוע המבחן הוא אינו נדרש בטיפול הנוכחי, אבל בוצע בכל זאת לשם בדיקת ארוכת הטווח שלנו. מדובר בהחלפת רולים כשעלותם 160 שקלים, ויחד עם העבודה ומע"מ מדובר על הוצאה של 460 שקלים סה"כ. כדי לפנק אותנו עוד יותר, החליט ביל שהוא גם משדרג את צמיגי הקנדה לצמיגי מישלין סיטי-גריפ. זוג צמיגים עולים 1,000 שקלים כולל עבודה ומע"מ וגם זו הוצאה שלא באמת נדרשה כעת.


ימי הגשם והלו"ז הצפוף שלנו מנעו מאיתנו לצבור קילומטראז' סביר כדי להסיק מסקנות, אבל מהמעט שבוצע מורגש שינוי בתגובת המצערת וגם בבלימת המנוע. על כך נפרט בדיווח הבא. צריכת הדלק הממוצעת שלנו עד מועד הטיפול לא השתנתה, וממשיכה לעמוד על 30.5 ק"מ לליטר בשילוב של רכיבה עירונית רגועה עם חצי מצערת, ורכיבה בינעירונית בקצב של 120 קמ"ש. זהו נתון מעולה שיחד עם מיכל דלק של 12.7 ליטר, אומר שבקלות ניתן לעבור יותר מ-300 ק"מ בין תדלוקים.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully