וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשל תחבורתי: מעל ל-40 אלף רכבים חדשים על הכביש בינואר

דובי בן גדליהו

1.2.2018 / 19:05

נתוני המכירות נמוכים מינואר אשתקד, אך עדיין גבוהים מהציפיות. מקורות בענף: הממשלה איבדה שליטה על הגודש בכבישים

פקקים כביש החוף – בגלל עבודות ברכבת. מגד גוזני
פקקים כביש החוף – בגלל עבודות ברכבת/מגד גוזני

למעלה מ-40 אלף כלי רכב פרטיים חדשים צפויים להצטרף לכבישי ישראל בינואר - כך עולה מנתוני מכירות ראשונים שהגיעו לידי "גלובס". מדובר בירידה קלה לעומת ינואר אשתקד, בו נמכרו כ-45 אלף יחידות אולם עדיין הנתון גבוה מהצפי הראשוני.

יצוין שחודש ינואר מהווה באופן מסורתי מעין "ראש השנה למכוניות" והוא מרכז בתוכו הזמנות רבות לכלי רכב חדשים, שנדחים מנובמבר ובדצמבר. בענף מעריכים על פי צבר ההזמנות כי מסירות הרכב החדש המשולבות בינואר ובפברואר יחצו את רף ה-70 אלף יחידות.

מקורות בענף הרכב אומרים כי המשך נתוני המסירות החזקים של רכב חדש פירושם שהציבור מצביע ברגליו ובכיסו נגד התחבורה הציבורית בישראל וכי הרפורמות בתחום, שנעשו עד כה אינן משיגות את מטרתן.

המקורות אומרים כי "בשל העדר ראייה לטווח ארוך והקצאה שגויה של תקציבים, הממשלה איבדה שליטה על הגודש בכבישים, שמתקרב באזורים מסוימים ובשעות מסוימות למצב של כשל תחבורתי מערכתי. ספק אם כבישי ישראל, ובעיקר באזור גוש דן, יוכלו לעמוד בעוד שנה שבה מצבת כלי הרכב על הכבישים גדלה בקצב של כ-10,000 כלי רכב נטו".

יצוין כי למרות שבנק ישראל החל לנקוט במהלך השנה שעברה צעדים לקירור שוק האשראי לרכב, בענף אומרים כי עדיין נעשה שימוש נרחב מאד במימון.

  • עוד באותו נושא:
  • טרייד אין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully