וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מככבות ברשימת העיקולים: יונדאי ו-מאזדה

4.2.2018 / 9:09

על פי נתונים שהגיעו לידי וואלה! רכב עולה כי בשנת 2017 חל גידול חד בכמות כלי הרכב שעוקלו על ידי הוצאה לפועל. מומחה בתחום: "פועל יוצא של העליה במספר המכוניות שהתווספו לכבישים אשתקד"

מכוניות. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

עליה דרמטית בשיעור של 24% במספר כלי הרכב שנתפסו ונמכרו בהליכי הוצאה לפועל בישראל במהלך השנה החולפת בהשוואה לשנת 2016, כך עולה מנתוני חברת כונס פרי שמפורסמים בוואלה רכב! בבלעדיות. על פי נתוני החברה, במהלך שנת 2017 עוקלו 4,031 כלי רכב ואילו בשנה שקדמה לה - עמד הנתון על 3,233 רכבים "בלבד".

מעיבוד הנתונים עולה כי מותג יונדאי הוא המותג המעוקל ביותר, עם 445 כלי רכב, כאשר מאזדה מסיימת את שנת 2017 עם 404 רכבים שנתפסו והעומסו על הגרר. במקום השלישי במצעד המפוקפק נמצאת טויוטה, עם 374 רכבים, נתון שמגלם עליה בשיעור של 101 % ביחס לשנת 2016. ומי במקום הרביעי? בהתאם לנתוני חברת כונס הנכסים, סיטרואן, עם 335 מכוניות שהוצעו למכירה ע"י כונסי הנכסים ולאחריה שברולט שסיימה את שנת 2017 עם 328 רכבים מעוקלים. המותג פורד הגיע השנה למקום השישי - 307 רכבים ומייד לאחריו רנו עם 290 רכבים.

עוד מתברר כי 256 בעלי רכבים של קיה וסקודה נאלצו בשנת 2017 להיפרד מרכבם ו-197 כלי רכב מתוצרת פולסוואגן שמצאו את עצמם מעוקלים. פיג'ו סוגרת את השנה החולפת עם 179, פיאט עם 137 והונדה עם 100 רכבים. המותגים הכי פחות מעוקלים הם סיאט עם 96 רכבים, סובארו וסוזוקי עם 87 כלי רכב וניסאן עם 80 מכוניות בלבד. עליה בשיעור של 52% נרשמה במספר רכבי אאודי שעוקלו במרוצת 2017 אך מנגד, הוא נמצא בתחתית הטבלה עם 73 רכבים בלבד.

עיקולי מכוניות. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
עיקולי מכוניות/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

לא רק בגלל חובות

"העליה במספר תפיסות הרכבים והעמדתם למכירה בהליכי מימוש בהוצאה לפועל אינה מעידה בהכרח על הרעה במצב הכלכלי של המשק אלא פועל יוצא של העלייה במספר כלי הרכב שעלו הכבישים במהלך השנה האחרונה", מסביר עו"ד בנימין בני כהן, מומחה לדיני חדלות פירעון ופשיטות רגל, ובעלים של משרד עוה"ד כהן, דורה, ויצמן ומוסיף כי "למעשה, במהלך השנה שחלפה לא חל שינוי מהותי בנהלי תפיסת הרכבים ובאופן שבו הבנקים וחברות הליסינג ממשות את זכותן לגביית החוב, כך שלמעשה, איני רואה הסבר אחר שמניח את הדעת לעליה בהיקף.

עוד אומר כהן, כי "ייתכן שאף ניתן לשייך את הגידול בתפיסת הרכבים בהתנהלות לא נכונה של משקי הבית בניהול התקציב המשפחתי. במצב כיום, התחרות בענף הרכב יצרה מצב חדש - "רכב לכל כיס" . כיום ניתן לרכוש רכב חדש ללא תשלום מקדמה, אלא במימון מלא. אם נוסיף לזה את העובדה כי רוב משקי הבית אינם מנהלים תקציב חודשי -הפיתוי לרכוש רכב חדש הוא גדול. כך או כך, העלייה הדראסטית מחייבת בדק בית בהתנהלות חברות הליסינג בהליכי השיווק, תנאי המימון של הבנקים והריביות, וכן בהתנהלות הכלכלית של משקי הבית בישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ואז מוכרים את הרכב

עו"ד כהן מוסיף כי חייב שרכבו נתפס צריך לדעת שלשון החוק קובעת כי לאחר 14 ימים לפחות מיום תפיסת הרכב ובמידה והחייב לא פרע את חובו, תפתח ועדת המכירות של ההוצאה לפועל בהליך מכירתו. ראשיתו של ההליך בפרסום הודעה לציבור והוא נערך בשיטת המכירה הפומבית כאשר הרכב נמכר במצבו הקיים - כלומר As Is והאחריות לתקינותו מוטלת על הרוכש. לדבריו, "הסברה כי לא ניתן לערער או להשיג על עצם הטלת העיקול לאחר תפיסת הרכב היא שגויה. החוק מאפשר לחייב להגיש בקשה מתאימה לרשם ההוצאה לפועל בתוך 14 יום מיום תפיסת הרכב ורק לאחר תקופה זו תפתח ועדת המכירות בהליכי מכירת הרכב".

עוד מעיר, כי הדוגמה הנפוצה לעילה בגינה ניתן להשיג על החלטת רשם ההוצאה לפועל לעקל ולתפוס את הרכב, היא עניין הבעלות על הרכב. "אדם הטוען כי הרכב הנתפס שייך לו ולא לחייב, יפנה בבקשה מתאימה לרשם ההוצאה לפועל לעכב הליכי מכירת הרכב בכדי לאפשר לו לפנות לבית המשפט המוסמך לקבלת פסק דין הצהרתי אשר יקבע למי זכות הבעלות ברכב. רשמי ההוצאה לפועל נוטים להיעתר לבקשה זו ומעכבים את הליכי מכירת הרכב עד להכרעת בית המשפט המוסמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully