וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תבוטל ההתייקרות באגרות הרישוי לרכב?

8.2.2018 / 11:49

שר התחבורה ישראל כץ ביקש משר האוצר משה כחלון לוותר על התייקרות אגרת הרישוי בחודש אפריל הקרוב. "נהגי ישראל הפכו לפרה החולבת של המדינה"

אילוסטרציה – מכון רישוי (טסט). קובי ליאני
מחירי האגרות צפויים לעלות בחודש אפריל/קובי ליאני

שר האוצר ישראל כ"ץ מנסה למנוע את עליית המחירים באגרות הרישוי לרכב, כך על פי פרסומי משרד התחבורה היום (חמישי). שר התחבורה פנה לשר האוצר משה כחלון וביקש ממנו לוותר על התייקרות האגרה שצפויה להכנס לתוקף כבר בחודש אפריל הקרוב.

העלייה תהיה בשיעור של כמה אחוזים בודדים לעומת המצב כיום, אולם לדברי השר כץ נהגי ישראל לא צריכים שוב לשלם את המחיר כאשר במקומות אחרים בעולם נמוכים מחירי האגרה באופן דרמטי. "נהגי ישראל הפכו לפרה החולבת של מדינת ישראל והקופה הציבורית התמכרה להכנסות מהענף. פניתי בעבר לשר האוצר ואני פונה שוב, לפעול להוזלת אגרת הרישוי לרכב, שהיא גבוהה בהרבה מהמקובל בעולם, וזאת מתוך עודפי הגבייה הגדולים מענף הרכב", כך אומר כ"ץ.

מחירי אגרות הרישוי לרכב, בדומה לשאר האגרות מתעדכנים פעם בשנה, ב-1 באפריל בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן. גובה האגרות הוא בתחום סמכותו של משרד האוצר וההכנסות ממנו מגיעות היישר לקופתו.

כפי שפירסם אשתקד מרכז המחקר של הכנסת, גובה האגרה בישראל גבוה ביותר מ-300% ביחס ל-12 מדינות, בהן גם ארה"ב, בתחומיה נדרשת מכונית לבדיקת רישוי אחת לשנתיים במחיר של 132 שקלים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully