וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם העיצוב: ב.מ.וו X2 החדש במבחן

11.2.2018 / 8:15

ב.מ.וו הציגה עוד כלי רכב נישתי בתוך פורטפוליו עמוס דגמים. האם יש מקום לעוד קרוסאובר קומפקטי בהיצע היצרנית? בחנו את ב.מ.וו X2 על כבישי פורטוגל וחזרנו עם תשובה

ב.מ.וו X2. יצרן, ניר בן טובים
ב.מ.וו X2 החדש/ניר בן טובים, יצרן

אם זו אותה פלטפורמה, אותם ממדים, אותם מנועים ואותו אבזור, מי צריך את אותו דבר ורק בכינוי אחר? זו לא פעם האווירה סביב דגם חדש שמצטרף למשפחה צפופה שממשיכה להידחק עם דגמים חדשים קרובים במהותם אחד לשני.

ב.מ.וו X2 הוא דוגמה טובה לכך. הוא מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית של X1 (וגם של מיני) ומציע ממדים דומים. הוא חולק עם X1 את בסיס הגלגלים (267 ס"מ), אבל ביחס אליו הוא קצר ב-7.9 ס"מ, רחב ב-0.3 ס"מ ונמוך ב-8.6 ס"מ. הממדים הקרובים גם אומרים שהמרווח בתא הנוסעים דומה וסה"כ טוב לכשעצמו. אם לרגע נרד לפרטים אז אפשר לומר שבמושב האחורי נמצא מרווח ברכיים ורגליים מצוין, ולמרות הגג המעט מונמך גם מרווח הראש יותר ממספק. המושב עצמו יחסית קצר, אבל סה"כ נוח וגם חלון הצד מספיק גדול כדי לא ליצור אווירה חשוכה וחנוקה. המושב האמצעי, כמקובל, מוגבל יותר. הישיבה בו גבוהה יותר, קשיחה יותר ובמרכזו עוברת תעלה גדולה (אם כי ראינו בב.מ.וו תעלות גדולות יותר), שגוזלת מקום רגליים יקר. לא בטוח שהסידור הזה יהיה נוח לאורך זמן, אבל לא יצא לי לבחון זאת.

ב.מ.וו X2. יצרן, אתר יצרן
העיצוב ספורטיבי, עם הרבה דמיון ל-X1/אתר יצרן, יצרן

גם מלפנים לא חסר מקום בשום צורה. המושבים ברכב המבחן שהיה ברמת גימור חדשה שנקראת M, הציעו שילוב של אלקנטרה ובד ונוחות אידיאלית עבורי: ישיבה ראשונית שמרגישה נוקשה, אבל ככל שנצברים הקילומטרים המושב מתגלה כנוח ובעל תמיכה מצוינת לגב ולירכיים. תנוחת הישיבה במכונית דומה ל-X1 עם מושב יחסית גבוה וראות טובה מלפנים ולצדדים. אם בכל זאת נרצה להלין על דבר מה, זה יהיה על הראות לאחור שמעט יותר מוגבלת בגלל החלון הצר יחסית.

תא המטען מעט רדוד ביחס ל-X1, ואיבד 35 ליטר מנפחו. הרצפה שלו גבוהה יחסית ועם 470 ליטר הוא עדיין מציע שימושיות גבוהה. בנוסף משענות המושב האחורי מאפשרות חלוקה של 40-20-40 מאוד נוחה שגם יוצרת משטח שטוח להעמסת ציוד חריג.

הדמיון בין X2 ל-X1 ממשיך גם בעיצוב תא נוסעים זהה שבגדול מציג אותם קווים שמאפיים את כל דגמי ב.מ.וו. האחידות הזו יכולה להיות בעייתית, כמו דגמי העבר של המותג שספגו ביקורת על תא נוסעים פשוט למראה, ועל תחושה קודרת ולא מזמינה, וזאת כשלא באמת היה חסר דבר. בדגמים האחרונים ב.מ.וו שינתה תפיסה וכך גם המצב ב-X2.

בנוסף רמת הגימור M של מכונית המבחן, חידדה כמה תחומים שהעשירו מאוד את האווירה הכללית. כמו חלק עליון של הדשבורד שדופן בעור עם תפירה כפולה, לוח מחוונים שמשלב מסגרת קבועה למד המהירות ומד הסל"ד, עם תצוגה גרפית דיגיטלית של הספרות והמחוגים, וגלגל הגה שונה אשר דומה לזה שנמצא ב-X3 החדש. הוא עבה יותר, בעל טבור עגול וקטן יותר ומציע סידור שונה לפקדים השונים שעל החישורים. גם בכל הנוגע לתפעול המערכות אין ממש חדש פרט לעובדה שכעת מסך המולטימדיה בקונסולה המרכזית הוא גם מסך מגע.

ב.מ.וו X2. יצרן, אתר יצרן
ישבן ספורטיבי ונאה/אתר יצרן, יצרן

מנועים? ניחשתם נכון, הגיעו כולם מהמדף הקיים של X1. בהשקה נכח מנוע אחד בלבד: טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר 190 כ"ס שגם מגיע לישראל ב-X1. אבל ברור שעיקר המכירות יהיו מנועי הבנזין כאשר בשלב ראשון ב.מ.וו חושפת רק מנוע אחד בגרסה שנקראת sDrive20i: לזו מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 192 כ"ס כמו ל-X1, אולם תיבת ההילוכים שונה. במקום אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ב-X1, נמצא אוטומטית רובוטית עם מצמד כפול ו-7 הילוכים ב-X2. לדברי ב.מ.וו כל מנועי הבנזין הקטנים ישולבו עם תיבות אוטומטיות רובוטיות כאשר מנועי הבנזין הגדולים וכל מנועי הדיזל ישולבו עם תיבות אוטומטיות פלנטריות.

מנוע הדיזל בו נהגתי הרגיש חזק והוציא את המכונית מהמקום מהר. צריך להתרגל למנועי דיזל שבהם סקאלת הסל"ד מסתיימת היכן שממבט ראשון נראה שהשמחה רק מתחילה, אבל סה"כ המנוע מנפק ביצועים מכובדים מאוד עם נתון תאוצה רשמי של 7.7 שניות. כמובן שחלק מהקרדיט מגיע לתיבת 8 ההילוכים המצוינת והזריזה מאוד בפעולתה.

ב.מ.וו X2. יצרן, אתר יצרן
בימרית היא בימרית על הכביש המפותל/אתר יצרן, יצרן
הקשיחות הזו לא מענישה את הנהג שבחר במכונית שכזו, אלא מוצעת כפשרה

גם מערך המתלים זהה ל-X1 אולם כאן נמצא תפנית בעלילה. בב.מ.וו ביקשו לספק זהות מעט שונה למכונית ועל כן ביצעו כמה שינויים: הם הוסיפו כרית גומי לבולמים שמעט יגבילו את מהלכם, כיילו אותם מחדש, ושינו את זוויות הגלגלים הקדמיים עם תוספת קאמבר שלילי. למי שזה לא אומר כלום אומר זאת כך: ב.מ.וו יצרה מכונית שמתנהגת ומרגישה אחרת מ-X1. X2 קשיחה יותר, בעלת פחות זוויות גלגול ומרוסנת יותר. יחד עם גלגל הגה בשרני יותר ויכולת היגוי חדה יותר מתקבלת מכונית שפונה בנחישות ומתנהגת טוב משמעותית.

כן הקשיחות הזו אומרת שכעת המכונית פחות נוחה ומרוככת מ-X1 אשר בעצמה מפגינה נוחות סבירה ולא יותר. אבל הקשיחות הזו לא מענישה את הנהג שבחר במכונית שכזו, אלא מוצעת כפשרה ובמקרים מסוימים אולי אף עושה זאת טוב יותר מ-X1. במהירות עירונית X2 הצליח לסנן את רוב פגעי האספלט כולל סוגי אבנים משתלבות. מחוץ לעיר המכונית אותגרה ע"י חספוסי אספלט שגרמו לה לרטוט. על כביש גלי X2 הסתדר לא רע ויחד עם בידוד רעשי כביש טוב יותר מ-X1 (רעש רוח דומה ומעט לוקה בחסר לכשעצמו), מתקבלת חבילת נוחות נסיעה סבירה, וזאת כאשר היא נעולה בחישוקי 19 אינץ עם צמיגי פירלי P-זירו בעלי פרופיל דק, וסוליה רחבה שעזרה להדביק את המכונית לכביש היכן שנדרש.

ב.מ.וו X2. יצרן, ניר בן טובים
נוחה לשיטוט בערים/ניר בן טובים, יצרן

מסכמים את הנסיעה

ב.מ.וו X2 אולי מבוסס על פלטפורמת X1 ומציע פחות או יותר את אותם ממדים, אבזור ויחידות כוח, אבל הוא חיה שונה לחלוטין. הוא מתנהג אחרת, מציע נוחות נסיעה שונה, ובעיקר נראה אחרת. הוא מציף כמה מוטיבים עיצוביים חדשים כמו חרטום זוויתי יותר ופחות מעוגל וכמה מוטיבים שמתרפקים על העבר כמו קורה אחורית עם סמל ב.מ.וו מוצמד אליה כמחווה לדגמים אגדתיים כמו 3.0CSL. התוצאה היא לא רק מראה שונה ומרוכך יותר, אלא פניה לקהלי יעד שונים. בעוד X1 מופנה יותר למחפשי רכב שטח מסוקס, X2 פונה למחפשים רכב אלגנטי, וזורם יותר. עיצוב הוא שם המשחק.

מכירות הדגם כבר החלו בישראל. תחילה בגרסאות הבכירות עם מנוע 2.0 ליטר בנזין 192 כ"ס ודיזל 190 כ"ס, ובהמשך עם מנועים נוספים. על כך תוכלו לקרוא בחלון המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully