וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג: פיאט 500 עוברת למנועי טורבו חזקים, בארה"ב

12.2.2018 / 8:26

פיאט הכריזה בשיקגו על החלפת המנוע הבסיסי לגרסת טורבו חזקה בחיבור אל תיבת ששה הילוכים אוטומטית וכיול ספורטיבי. בארץ? כנראה שלא

פיאט 500. אתר יצרן
פיאט 500. נפרדים ממנועים מזדקנים ועצלים/אתר יצרן

בשורה חגיגית לחובבי פיאט יצאה לאחרונה מבמות תערוכת הרכב הקטנה בשיקגו; קונצרן FCA הכריז כי בפעם הראשונה בתולדותיה של סדרת ה-500, כל המהדורות תימכרנה רק עם מנועי טורבו, כולל הדגמים ה"עירומים". המשמעות היא שלפחות בארה"ב נפרדים מיחידות הבסיס להן 69 כ"ס ועוברים לביצועים עדיפים משמעותית.

ל-500 יש אמנם גרסת טווין-אייר מוגדשת טורבו בנפח 0.9 ל' אך זו לא זוכה לביקוש גדול וביצועיה יחסית פושרים. במקום זאת, ה-500 בדגמי 'פופ' ו-'לאונג' תנצל את מנוע ה-1.4 ל' מולטי-אייר המוכר המשרת גרסאות רבות בקונצרן עם הספק מרבי של 135 כ"ס ו-20 קג"מ, בחיבור אל תיבה ידנית ו-תיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם שש מהירויות. חלק מהשדרוגים בקרביים כוללים גם שימוש במצנן ביניים מוגדל (כפולים) ומערכת פליטה משופרת.

כל הדגמים ישאו מעתה על המעטפת לוגואים של "טורבו" וכמה תוספות קוסמטיות חדשות כמו חישוקי סגסוגת 16 אינטש בעיצוב מודרני. עוד אומרים בפיאט שהתאימו לדגמים גם מערכת מתלים ספורטיבית חדשה ובלמים מחוזקים.

"עם סגל מלא של מנועי טורבו, ה-500 האייקונית מציעה כעת חוויה הרבה יותר דינמית, ויותר כוחות סוס כסטנדרט מול כל המתחרים שלה", כך אומר סטיב ביהם ראש מחלקת מכוניות פרטיות בפיאט-קרייזלר.

דגמי אבארת' העקרביים ממשיכים עם 160 כ"ס לדגמי "כניסה", כמו גם המיני החשמלית (שלא נמכרת בארץ) לה טווח נסיעה מרבי של 84 מייל עד אוזלת כוחן של הסוללות (סביבות 135 קילומטרים).

מיבואנית פיאט לישראל סמל"ת נמסר לוואלה! רכב: "לאחר בדיקה, המידע הנ"ל מתייחס לשוק האמריקאי ולא האירופאי. בשוק האמריקאי תיבת ההילוכים האוטומטית בדגם ה-500 תמיד הייתה פלנטרית. בשוק האירופאי ה-500 תציע את ליין הדגמים הנוכחי. גם בשנה זו פיאט 500 זכתה להיות מכונית המיני הנמכרת ביותר באירופה, עם נתח שוק של מעל ל 15 אחוז. עם כ-190,000 מסירות מדגם ה-500 באירופה - הייתה זו גם שנת שיא בכמות המכירות מאז נחשף הדגם, הוכחה ניצחת להצלחה העולמית הגדולה של דגם זה".

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully