וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוונת הכי גבוה עד עכשיו: נחשפה קיה סיד החדשה

18.2.2018 / 10:21

קיה הציגה את הסיד החדשה מעט לפני הבכורה הרשמית במסגרת תערוכת ז'נבה בחודש הבא. בקנה, מנועי טורבו, מערכות בטיחות וחלל פנים משודרג. בארץ במחצית השניה של 2018

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: נועה לוי מעצב גרפי: אביחי ברוך

(בסרטון: קיה פיקנטו החדשה במבחן משווה למכוניות מיני)

למרות ההצלחה המטאורית של קיה ספורטאז', קיה סיד - מכונית הלחם והחמאה של המותג הדרום קוריאני עדיין נחשבת למכונית "מניבה"; דגם זה אחראי ל-16% מכלל היקף המכירות של קיה באירופה בשנת 2017 והיא אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר של קיה מאז שנת 2012.

הדור השלישי שיוצג בתערוכת הרכב בז'נבה (והוצג רשמית דווקא במינכן בסופ"ש) אמור לשדר תדמית קצת יותר מגובשת ואולי יוקרתית יותר מהסיד הנוכחית (הטובה כשלעצמה). קיה אומרים שהיא ערוכה לתחרות מצד פורד פוקוס הבאה וכן מול פולקסווגן גולף ואופל אסטרה.

העיצוב החדש של דור 3 אינו מהבולטים ביותר שראינו מקיה בשנים האחרונות, ואולי במידה מסוימת לוקח צעד אחורה לכוון שמרני יותר בדומה לקיה נירו או קיה ריו המתונות. מצד שני, הסיד "יושבת" על פלטפורמת K2 החדשה והיא רחבה יותר ב-2 ס"מ, נמוכה במעט ומשתמשת בבסיס גלגלים זהה - 2.65 מ', אולם מוסיפה כמה ליטרים לתא המטען שעומד כעת על 395 ל'.

תא הנוסעים רווי שינויים תכנוניים בהנדסת האנוש ומערכות הפנים. הוא חולק את העיצוב עם רוב דגמי המשפחה החדשים של קיה ובמרכזו צג ראשי בגודל 8 אינטש "מרחף" אופציונלי (5-7 אינטש בדגמים בסיסיים), שלל מערכות בטיחות אקטיביות, כולל נהיגה אוטונומית למחצה (דרגה 2) עם תיקון אקטיבי לסטיה מהנתיב, טעינה אלחוטית לטלפון, בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע אופציונלית של JBL ועוד.

המנוע העיקרי של הסיד יהיה ה-1.4 ל' טורבו בנזין שיורש מקומה של את יחידת ה-GDI אלף שש מאות סמ"ק הקודמת; מנוע זה מחלץ הספק מרבי של 140 כ"ס עם זמינות מומנט טובה יותר מקרקעית הסל"ד. עוד מנוע בהיצע הוא ה-1.0 ל' טורבו בהספק של 120 כ"ס, כאשר שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים ידנית שש מהירויות או תיבה דו-מצמדית שבע מהירויות. מנוע הדיזל היחיד בהיצע הוא ה-1.6 ל' מסדרת U3 עם הספק של 115 או 136 כ"ס (28 קג"מ).

קיה תחל במכירות הסיד החדשה ברבעון השני של שנת 2018 באירופה. המחירים יחלו באזור ה-16 אלף יורו. לישראל יגיע הרכב במחצית השנייה של 2018, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית טלקאר.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully