וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה מהפקק: מבחן על הקורקינט החשמלי של שיאומי

18.2.2018 / 13:51

להשתמש במכונית, בקטנוע, באופניים, ללכת ברגל או אולי אפילו להעז ולהשתמש בתחבורה הציבורית? למה לא לקחת קורקינט זעיר ומתקפל לתא המטען? בדקנו את הכלי החדש של שיאומי

צילום מסך

כולם מתלבטים בשאלה הזאת מספר פעמים ביום, בכל יום ובשנים האחרונות אפילו בשבתות וחגים. חלפו מן העולם הימים שבהם יכולת לעשות הכול ביעילות עם כלי רכב אחד; פקקי התנועה, העדר מקומות חנייה אפילו לדו גלגלי, נתיבים ייעודיים לכלי רכב מסוימים ועוד מגבלות רבות שמחיבות אותנו להתאים בקפידה את כלי הרכב לשעה ביום, למסלול הנסיעה, לאפשרויות החנייה ולמה שאני צריך לסחוב איתי. לכן הפתרון הנכון הוא בשילוב של כלי תחבורה שונים - והתאמתם לצרכים ספציפיים.

בכל הקשור לניידות עירונית, המכונית כבר מזמן ירדה מהפרק. הרכבת הקלה עדיין בשלבי חפירה, האוטובוסים בלתי נסבלים ורק הכלים הדו גלגליים ובמיוחד האופניים והקורקינטים החשמליים זוכים לפופולריות הולכת וגדלה; האופניים החשמליים מעולים לשימוש עירוני, אבל עבור מי שגר מחוץ לכרך וצריך להגיע מידי יום לעיר זה כמעט בלתי אפשרי לקחת אותם אל העיר במכונית או ברכבת ואז לעבור אליהם. אז מה עושים?

קורקינט שיואמי. ראובן סביו, ניר בן טובים
קורקינט שיאומי. מתקפל, קל ומהיר/ניר בן טובים, ראובן סביו

נסו את זה!

הקורקינטים החשמליים מאפשרים את נשיאתם בקלות רבה יחסית לאופניים חשמליים, אך עדיין מרביתם כלים גדולים וכבדים מאוד. בנוסף לכך, הם בנויים באופן חובבני ולא מאפשרים קיפול נוח ויעיל בכדי לקחת אותם בקלות לכל מקום. הקורקינט החדש של XIAOMI נועד לתת מענה למי שמחפש כלי תחבורה עירוני שמצד אחד מסוגל להגיע למהירות של כ-20 קמ''ש ומצד שני הוא מתקפל בצורה נוחה, שוקל 12.5 קילוגרמים בלבד ולכן ניתן לנשיאה לכל מקום ללא מאמץ מיוחד.

קורקינט שיואמי. ראובן סביו, ניר בן טובים
קחו אותו ביד/ניר בן טובים, ראובן סביו

יחודו של ה- XIAOMI M-365 בא לידי ביטוי בעיצוב המוקפד, במערכת הבלימה היעילה, באיכות החלקים ובתפעול הנוח. שלדה עשויה מאלומיניום שכוללת גם את משטח העמידה ומסתירה היטב את המצבר ואת שאר המכלולים מפני רטיבות, לטובת האמינות והשרידות. המנוע החשמלי בהספק מרבי של 250 וואט מצוי בתוך טבור הגלגל הקדמי ובזכות כך, כל חיבורי החשמל נסתרים ולא חשופים לפגעי מזג האוויר או לנזקים כתוצאה מהתקלות עם מכשולים שונים. הבלימה מתבצעת על ידי מנוף בצדו השמאלי של הכידון השולט בצורה מכאנית על בלם דיסק בגלגל האחורי.

שיטה זו מאפשרת בלימה חזקה במיוחד, אך דורשת קצת הסתגלות בכדי ללמוד כיצד למקם את הגוף תוך כדי הבלימה העוצמתית במקרה של בלימת חרום. לאחר מכן ניתן לבלום באגרסיביות ללא חשש של נפילה בעקבות נעילה של הגלגל הקדמי כמו באותם כלים עם בלם על הגלגל הקדמי. הגלגלים בקוטר שמונה וחצי אינטש שעליהם מורכבים צמיגים עם פנימיות סופגים היטב את תלאות הדרך ומאפשרים רכיבה יחסית חלקה גם על מדרכות וקטעי אספלט לא חלקים.

קורקינט שיואמי. ראובן סביו, ניר בן טובים
בלם דיסק בזנב/ניר בן טובים, ראובן סביו

רואים אתכם ואתם רואים את הדרך

גם השימוש בלילה נוח ובטוח מאוד בזכות מערכת תאורה הכוללת פנס לד קדמי עוצמתי ופנס אחורי הכולל בתוכו גם אור בלם. רגלית צד מאפשרת את העמדת הקורקינט באופן יציב ובהחלט מקלה מאוד בשימוש היום יומי ומסייעת לשמור על הקורקינט ללא שריטות.

קורקינט שיואמי. ראובן סביו, ניר בן טובים
כידון נוח ופשוט להפעלה/ניר בן טובים, ראובן סביו

לאחר ההדלקה בעזרת הכפתור שבמרכז הכידון התפעול פשוט ביותר ובכדי לשלב את המנוע, ראשית יש לתת דחיפה קלה עם הרגל בכדי להיות במצב נסיעה וזה כדי למנוע מצב שבו בתחילת נסיעה הרוכב יאבד את שיווי המשקל כתוצאה מהפעלה פתאומית של המנוע. מהירות הרכיבה המרבית שהיא באזור 20 קמ''ש ואז גם נשמעת התראה, מהירות זו בהחלט מספקת ולא הייתי רוצה לנסות לרכב מהר יותר בעיקר בגלל מגבלות היציבות הנובעות מהעדר מתלים, זווית ההיגוי ומידות הגלגלים.

בעליות הארוכות המהירות יורדת ורק במקרים קיצוניים נאלצתי לעזור למנוע להתגבר על שיפוע גדול במיוחד בעזרת דחיפה עם הרגל. שינויי כיוון ופניות מתבצעים בקלות רבה ולא דורשים מיומנויות רכיבה מיוחדות ובזכות כך גם רוכבים לא מנוסים יכולים ליהנות מרכיבה זורמת וקלה בין כל המכשולים שלאורך נתיבי האופניים והכבישים. טווח הנסיעה המוצהר הוא כ-30 קילומטרים, אך במהלך המבחן נאלצתי להסתפק ב-15 קילומטרים, כנראה שהאשמים בכך הם המשקל שלי העומד על 85 קילוגרמים ותפעול מצערת במצב אחד פתוח לחלוטין בלבד. טעינה אורכת עד 5 שעות ואת המטען הקטן ניתן בקלות לסחוב בתוך התיק לכל מקום במקרים שבהם נדרש טווח נסיעה ארוך במיוחד.

קורקינט שיואמי. ראובן סביו, ניר בן טובים
כושר תמרון מצוין/ניר בן טובים, ראובן סביו

למה כדאי לכם?

מאוד נהנתי מתחושת החופש והקלילות, שהרכיבה על ה- Xiaomi Mi electric scooter מעניקה. בפרק הזמן שהוא שהה אצלי, הוא נשאר מרבית הזמן בתא המטען של האוטו ומה שהפתיע אותי יותר מכל היה מספר הפעמים הגדול שעשיתי בו שימוש בתור כלי תחבורה משלים בתוך העיר. הילדים מאוד נהנו מהרכיבה עליו וללא ספק הוא שימש עבורם צעצוע מהנה מאוד ובנוסף עזר להם להגיע לחוגים באופן עצמאי.

קורקינט שיואמי. ראובן סביו, ניר בן טובים
הוא אפילו מעוצב היטב/ניר בן טובים, ראובן סביו

העיצוב היפה קסם לרבים ונאלצתי לענות על שאלות רבות, גם כאשר סחבתי אותו איתי במצב מקופל, ולפי מידת ההתעניינות של אנשים מכל הגילים והמינים הגעתי למסקנה שזהו כלי מיוחד במינו. ה- Xiaomi Mi electric scooter הוא כלי תחבורה עירוני מעולה, יכולתו לנוע על המדרכות, התפעול הפשוט וממדיו הקטנים, מאפשרים להשתמש בו במגוון עצום של מצבים. הוא מעוצב בצורה יפה מאוד, מהנה לרכיבה ונערים בגיל המתאים...עשויים למצוא בו צעצוע מעניין מאוד בנוסף להיותו כלי תחבורה.

מחיר ה- Xiaomi Mi electric scooter הוא 2,599 שקלים והוא מיובא על ידי 'קבוצת המילטון' שהיא היבואן הרשמי של XIOMI/ שיאומי לישראל. אני בטוח שבעתיד כלים מסוגו ילכו ויעשו עוד הרבה יותר נפוצים בגלל האפשרות לקחת אותם אתנו בקלות לאוטובוס, לרכב, לרכבת ואולי בעתיד גם לרכבת הקלה או התחתית ואז להשתמש בהם כדי להגיע עד ליעד במהירות וללא מאמץ.

  • עוד באותו נושא:
  • קורקינט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully