וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו G310GS : רכיבה ראשונה

26.2.2018 / 13:50

ה- ב.מ.וו G310GS החדש, שייך לאותם אופנועים שתמיד כיף להיות איתו ולא משנה איפה ומתי בזכות תנוחת רכיבה נוחה מאוד, מנוע ידידותי במיוחד, תפעול פשוט. המחיר הגבוה ממתחריו הוא האתגר העיקרי שלו

ב.מ.וו G310GS: רכיבה ראשונה. ראובן סביו, ניר בן טובים
מעוצב בהתאם לקו האדוונצ'רים הגדולים של החברה/ניר בן טובים, ראובן סביו

כדי להבין את ה-G310GS, צריך קודם כל להסביר את הפן הטכני שעומד מאחורי מבול הכלים הקטנים ששוטפים את שוק האופנועים המערבי לאחרונה.

בשנים האחרונות, יחד עם התפתחות הטכנולוגיה, החלו היצרנים להרכיב על מנועי ארבע פעימות בכל הנפחים מערכות אלקטרוניות לניהול המנוע, הזרקת דלק ומתנעים חשמליים. מערכות אלו מקלות מאוד על הרוכב וגורמות לאופנוע להיות כלי ידידותי וקל לשימוש ובעלי רמת זיהום נמוכה הרבה יותר מהאופנועים מלפני עשור.

בעקבות כך החלו להופיע אופנועים בנפחים קטנים ובינוניים יעילים מאוד גם ברכיבה עירונית וכל זה במחירים הזהים לקטנועים באותו הנפח. לקטגוריית אופנועים אלו שייך ה-ב.מ.וו G310GS החדש.

ב.מ.וו G310GS: רכיבה ראשונה. ראובן סביו, ניר בן טובים
משתלב מצוין גם בעיר, עם יכולת וקלילות תמרון/ניר בן טובים, ראובן סביו

כמו גדול

עיצוב ה- ב.מ.וו G310GS מזכיר מאוד ולא במקרה את עיצובם של דגמי ה-GS הגדולים והאהובים כל כך. כיסוי פלסטיק גדולים למיכל הדלק יחד עם מסיכה קדמית גדולה מסביב לפנסים והרבה סמלים של ב.מ.וו, יוצרים מראה של אופנוע אדוונצ'ר. ב.מ.וו G310GS הוא אופנוע יפה ומעוצב בהקפדה וכתוצאה מכך מצליח למשוך אחריו לא מעט מבטי פליאה, גם מצדם של אופנוענים מנוסים.

אם מקורו ההודי של האופנוע מרתיע אתכם, נספר שמערכת החשמל והמתגים השונים פועלים ללא דופי ומהווים דוגמה להקפדה על הפרטים ולאיכות הייצור המוכרת מאופנועי ב.מ.וו אחרים. הרכיבה בלילה מזמנת הפתעה נוספת בדמותו של פנס חזית עוצמתי ובעל אלומת אור רחבה במיוחד, המאפשרת גם רכיבת שטח לילית ללא צורך באמצעי תאורה נוספים. לוח המחוונים קריא וברור ומכיל בתוכו נתונים רבים כולל שעון זמן.

תנוחת הרכיבה היא של אופנוע שטח, פרט לכידון העשוי מברזל ובעל קצוות משוכות לאחור בשונה מאופנועי השטח המקצועיים. הרגליות השונות נוחות לתפעול גם עם מגפי שטח וגם עם נעלי רכיבה, עובדה המעידה על תכנון קפדני של מכלולי האופנוע. המושב הוא פשוט יצירת מופת בכל הקשור לנוחות הרכיבה באופנוע וגם לאחר רכיבה של כמה שעות כולל רכיבה בזוג, עדיין לא הרגשתי צורך לעמוד או להזיז את הטוסיק. כאשר יושבים עליו הוא מעניק תחושה שהוא הרבה יותר גדול מ-313 הסמ"ק שבמנוע שלו וזה ללא ספק אחד מהקלפים החזקים שלו.

ב.מ.וו G310GS: רכיבה ראשונה. ראובן סביו, ניר בן טובים
מנוע הסינגל 313 סמ"ק דורש דחיקה שלו במעלה הסל"ד כדי לסחוט את הביצועים/ניר בן טובים, ראובן סביו

הגודל לא קובע?

מנוע הסינגל בנפח 313 סמ''ק בעל הספק מרבי של 34 כ''ס ב-9,500 סל''ד ומומנט של 28 ניוטון/מטר ב-7,500 סל''ד, הוא בהחלט נקודת ביקורת כלפי האופנוע. רצועת הכוח הצרה יחסית מחייבת שימוש מדויק במצמד בתחילת נסיעה מהמקום יחד עם סל''ד יחסית גבוה. בנוסף לכך הוא מעביר לידיים וויברציות ברכיבה מהירה, שמפריעות מאוד לשמור על מהירות שיוט של מעל 110-120 קמ''ש. התחושה היא שהמנוע "נגמר" איפה שהוא באזור ה-120 קמ"ש בהילוך הגבוה ולא ממש אוהב להיות שם. אם מתעקשים, הוא יכול להגיע גם ל-140 קמ''ש אבל ממש זה לא מרגיש טבעי עבורו.

תיבת ההילוכים מחולקת בהתאם לאופי המנוע, עם ראשון/שני קצרצרים לטובת רכיבה בין המכוניות בתנועה העירונית ושאר ההילוכים ממשיכים להיות קרובים יותר מידי וגם זה גורם לכך שהמנוע צורח בהילוך שישי כבר ב-110 קמ''ש. בנוסף הרגשנו קושי מסוים למצוא את הניוטרל במצב עמידה.

התנעת האופנוע היא תמיד מידית ומאופיינת בהעדר רעשים מכאניים צורמים ומסתיימת בצליל שקט במיוחד הנפלט מהמשתיק המאסיבי. פתיחה של המצערת נענית מיד בתגובה מצדו של המנוע וגם פתיחה אגרסיבית לא מצליחה לגרום למנוע להתבלבל. מערכת ניהול המנוע מאפשרת גם להאיץ בהילוכים הגבוהים ממהירות נמוכה ללא גמגומים מצדו של המנוע. כמובן לא מדובר בתאוצה שתולשת את הרוכב מהכידון ואם זה מה שהרוכב מחפש, אז כדאי לו להוריד הילוך אחד או שניים. מערכת הבלימה פועלת היטב ובזכות הדיסק הקדמי הענק ומערכת ה-ABS ניתן להגיע למרחקי בלימה קצרים מאוד יחסית לאופנוע דו שימושי עם צמיגי קוביות. המתלים הרכים יחד עם המהלך הארוך מצליחים להעלים את מרבית הבורות והמכשולים של כבישי הארץ וגם עלייה וירידה של מדרגות מתבצעת ללא שום מאמץ ובנוחות מרבית. עובדה זו מוסיפה רבות בתחום הבטיחות לעומת הקטנועים ואופנועי הכביש השונים, שבהם כניסה לבור במהלך ביצוע פנייה עלול להוציא את האופנוע מהקו המתוכנן.

ה- G310GS מתאים מאוד לרכיבה בתנאים עירוניים מגוונים ומאפשרת לרוכב לתמרן בקלות בין המכשולים והמכוניות בזכות ממדיו וגובהו של הכידון והמראות המורכבות עליו.

במצבו המקורי ה- G310GS מאפשר רכיבה מהנה גם בשטח על שבילים מהודקים, בתנאי שלא מאתגרים אותו בשינויי כיוון מהירים ובהתגברות על בורות במהירות גבוהה. כמו בכביש, גם בשטח מתקבלת בברכה הנוחות הכללית של האופנוע, שבזכותה ניתן גם לרכוב לאורך זמן בשטח בהנאה מרובה כולל בהרכבה. גם הנוסע הנוסף ירגיש מאוד בנוח על גבי ה- G310GS בזכות רגליות רוכב ממוקמות נכון ומושב ארוך ורך במיוחד. בנוסף לכך קיימת אפשרות לחיבור של ארגז אחורי או תיק ענק על הסבל המקורי הנדיב.

ב.מ.וו G310GS: רכיבה ראשונה. ראובן סביו, ניר בן טובים
ניתן לאבזור בקלות מתוך קטלוג היצרן העשיר/ניר בן טובים, ראובן סביו

עסקת חבילה

ב.מ.וו הצליחו ליצור אופנוע בעל עיצוב מיוחד המאפשר לרוכב ליהנות בבטחה ובקלות מרכיבה בכביש וגם קצת בשטח וכל זה ברמת נוחות גבוהה מאוד, כל עוד לא מצפים ממנו לביצועים עוצרי נשימה. בזכות המשקל הנמוך וגאומטריית השלדה, האופנוע מעניק תחושת זריזות ויכול לשמש ככלי תחבורה עירוני יעיל ומהנה מאוד.
אומנם המחיר העומד על 41 אלף שקלים גבוה יותר מהמתחרים הקרובים כמו קוואסאקי וורסיס 300 או סוזוקי וי-סטרום 250, אך צריך לקחת בחשבון שלמרות הנפח הקטן וארץ היצור זהו אופנוע שסמל ב.מ.וו מתנוסס עליו בגאווה, על כל המשתמע מכך בכל הקשור לאיכות הייצור ובקרת האיכות.

האופנוע מתאים מצד אחד לרוכבים מתחילים שבזכות ה- G310GS יוכלו להגיע למקומות ולחוות חוויות שיגרמו להם להתאהב ברכיבה על אופנוע ומצד שני לרוכבים מנוסים שלא מחפשים את פסגת הביצועים ורוצים כלי תחבורה נוח, יעיל ובטוח.


על הצד הטכני: ב.מ.וו G310GS

מנוע: צילינדר בודד, 4 פעימות, קירור מים, ארבעה שסתומים, נדנדים ושני גלי זיזים עיליים, סיכה בעזרת עוקת שמן רטובה
קדח x מהלך: 80 מ"מ x‏ 62.1 מ"מ
נפח: 313 סמ"ק
הספק מוצהר: 34 כ"ס (25 קילו-ואט) ב-9,500 סל"ד (גרסת ECE)
מומנט מרבי מוצהר: 28 ניוטון-מטר ב-7,500 סל"ד
יחס דחיסה: 10.6:1
מערכת ניהול מנוע: הזרקת דלק אלקטרונית, BMS-E2.

מהירות מרבית: 143 קמ"ש
תצרוכת דלק ל-100 ק"מ לפי תנאי מבחן: 3.8 ל'

מצמד: רב-דסקי רטוב בשמן, תפעול מכאני
תיבת הילוכים: 6 הילוכים.

שלדה, בולמים, מתלים, בלמים:
שלדה: סבך צינורות פלדה עם תת שלדה אחורית המחוברת בעזרת ברגים.
מזלג קדמי: הפוך, בקוטר 41 מ"מ ומהלך 180 מ''מ.
בולם אחורי: זרוע אחורית קשיחה מיציקת אלומיניום, מחוברת ישירות באמצעות ציר אל בולם הזעזועים, אפשרות לכוונון עומס הקפיץ, מהלך 180 מ''מ.
זווית היגוי: 63.3 מעלות
גלגלים: יציקת אלומיניום. קדמי ‎2.50 x 19"‎, אחורי ‎4.0 x 17"‎
צמיגים: קדמי ‎110/80 R 19, אחורי ‎150/70 R 17
בלם קדמי: דיסק בודד, בקוטר 300 מ"מ, קליפר קבוע בעל 4 בוכנות, חיבור רדיאלי.
בלם אחורי: דיסק בודד, בקוטר 240 מ"מ, קליפר צף בעל בוכנה אחת
מערכת ABS של BMW כולל כפתור ביטול לרכיבת שטח.

מימדים:
אורך: 2,075 מ"מ
רוחב (כולל מראות): 880 מ"מ
גובה (ללא מראות): 1,230 מ"מ
גובה מושב, ללא עומס: 835 מ"מ (820 מ"מ: מושב נמוך; 850 מ"מ: מושב נוחות)
בסיס גלגלים: 1,420 מ"מ
משקל: 169.5 ק"ג
כושר העמסה (עם ציוד סטנדרטי): 175.5 ק"ג
נפח מכל דלק: 11 ל'

מחיר: 41 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully