וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס S560: מבחן דרך

27.2.2018 / 10:09

עד לרגע זה אני לא בטוח האם מרצדס S560 מתוחת הפנים היא יותר ארוכה או יותר מפוארת, אין הרבה מה לכתוב על מתיחת הפנים, אז בואו פשוט ננצל את ההזדמנות הזו כדי לענות אחת ולתמיד על השאלות שנשאלים אנשים עם מכוניות כאלו

ניר בן טובים

מאז שנת 1972, אז נקראה לראשונה S קלאס, אבל עוד לפני כן בגלגולים המוקדמים שלה כספינת הדגל של מרצדס עוד משנות ה-50 - זו המכונית שמהווה את אמת המידה כאשר זה מגיע למכוניות פאר. נכון, מעליה יש מכונות כמו רולס רויס, בנטלי ואפילו אצלה בבית מהדורות המאייבך ממוקמות מעליה. אבל עדיין, להיות כל כך הרבה שנים התקן לפיו מעודכנים הסטנדרטים של מכוניות יוקרה יוצר מעמד של מכונית שעבור הלקוחות שלה מהווה הצהרה ברורה, לא רק של הון, אלא גם של ביטוי מובהק להצלחה.

אם לשים דברים על השולחן, ושלא יספרו לך סיפורים, ההנאה במכונית הזו היא לא רק מהשקיעה במושבי העור, בעומק שטיח הרצפה הצמרירי והמושב בעל הכריות שמתנפחות עם הפניית ההגה כדי לתמוך בגוף כנגד כוחות הצד - יש גם הנאה מהמבטים. העיניים שעוקבות באיטיות במכונית הזו כאשר היא מתגלגלת ברחוב.

אחת לכמה זמן מישהו גם ניגש ושואל, מתעניין, תוהה ומנפק איזו תובנה. אז הנה, ריכזתי את כולן, חלקן מהמבחן הזה, חלקן מאחרים - כולן יעזרו לכם להבין את S560 המחודשת.

מרצדס S560: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
יותר ארוכה או יותר מפוארת? עוד לא החלטתי/ניר בן טובים, קינן כהן

לחיות איתה

נתחיל מהסוף, השאלה שמתחילה או מסיימת כל שיחה כזו:

כמה עולה?
-אנחנו מדברים על נקודת מוצא של 1,115,000 שקלים, לפני מיקוחים, לפני תוספות מיוחדות.

וואה וואה, איזה גודל האוטו הזה
-כן, עם 526 ס"מ מקצה לקצה לאורך ו-189 ס"מ לרוחב, אתה לא יכול להתעלם ממנה כשהיא נכנסת לחניה, רחוב, מחלף או סתם מחליקה לידך בצומת. אפילו בצבע הלבן האנמי כל כך היא נראית מלכותית.

איפה בכלל מחנים דבר כזה?
-האמת? פחות או יותר איפה שרוצים. לשם הניסוי עצמו פשוט העמדתי אותה בכניסה לחנות, לא ליד, לא קרוב - ממש בכניסה. אף אחד לא ממש מדבר איתך כאשר אתה יוצא ממנה. גרירה? הצחקתם אותי, עיריות לא מעיזות לגעת במכוניות בסכומים האלו מהפחד להזיק להן ולשלם לבעלים שלהם סכומים של הכנסה חודשית מדו"חות חניה. חוץ מזה, בינינו, עם המכונית הזו אמור להיות לך נהג שזה הכאב ראש שלו בכלל...

מה זה הטלוויזיות האלו בפנים? בבית אין לי כזה
-כן, אז יש כאן למעשה שני מסכי 12.3 אינץ', שניהם נשלטים גם ממשטחי מגע קטנים על ההגה שעובדים מצוין ומקלים מאוד את התפעול. זה הראשון בקונסולה המרכזית משמש כמרכז המידע ותצוגת מפה, מולטימדיה, תפריטי הרכב השונים ויש הרבה מאוד מהם יש כל כך הרבה שגם בבוקר היום האחרון שלי איתה עדיין מצאתי כל מיני פונקציות שאפשר לשחק בהן. מצד שני, הייתי ממש קרוב להחליף את שפת המערכת לארמנית או משהו כשתפעלתי אותה תוך כדי נסיעה. המסך השני הוא למעשה לוח המחוונים, עם תצוגה ברזולוציה כל כך גבוהה, שאתה צריך להזכיר לעצמך שזה לא באמת מחוונים. בעוד מד המהירות נותר קבוע את תצוגת הסל"ד אפשר להחליף במפה, נתוני נהיגה ואפילו מד כוחות G.

מד כוחות G? מי צריך את זה במכונית פאר?
-אז זהו, שחשבתי על זה. זה לא בדיוק כדי לראות כמה אתה מוציא בכניסה למחלף על 140 קמ"ש (המון!!!), זה בדיוק לשימוש ההפוך, שמירה על נהיגה חלקה ככל האפשר כדי לאפשר לבוס מאחורה לנהל את אימפריית הנדל"ן/גז/תקשורת/בנייה/עפר/נייס גיא שלו.

וחתיכת כורסה יש לבוס הזה מאחורה
-לגמרי, אבל לא רק מושבים עמוקים כמו הכיסים שלו, הם גם מתכווננים עצמאית. לא ברמה של מושב בביזניס, אבל אפשר לגמרי לתפוס פה תנומה באיזו נסיעה ארוכה. רק חבל שפחות נוח פה ממה שציפיתי, המושבים הקדמיים פחות מושפעים מהתנודות של המרכב על האספלט. עניין של פיזיקה ומרחק מהגלגלים. המושב הקדמי נמצא למעשה פחות או יותר בנקודת האמצע בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים בעוד המושב האחורי קרוב הרבה יותר לאלו האחוריים.

ומה זה? יש לך שם מראות בתקרה למושבים האחוריים?
-נו ומה? איך הגברת תבדוק את האודם לפני שמגיעים לפרימיירה?

ותאורה לרגליים?
-זה כדי לאסוף את המטבעות של הביטקוין שנופלים לי מהכיס.

מרצדס S560: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הטובים שבטובים בחומרי הדיפון, בהרכבה מוקפדת/ניר בן טובים, קינן כהן

שואבת מרחקים

עם טנק כזה צריך מנוע-מנוע לא?
-גם מהבחינה הזו אנחנו מסודרים. V8 בנפח 3,982 סמ"ק, זה אולי לא המנועי 5.0 ליטרים של פעם אבל 469 כ"ס זה גם משהו שלא היה פעם. ועם ההנעה הכפולה פה, צריך רק 4.6 שניות ל-100 קמ"ש. בוא נגיד את זה ככה, אתה מכיר את הסיטואציות האלו שאתה רוצה לעקוף, אבל אתה בעליה ויורד מזה? אז זהו שכאן לא. בכל הזמן הזה, המנוע לא שואג, או רועם או כל מיני תארים ווקאליים שמצמידים ל-V8. הוא פשוט פועם בכוח ואת הפעימות האלו אתה לא שומע, אתה בעיקר מרגיש כשהן עוברות דרך כל הגוף של המכונית. היא גם יודעת לפנות, לא בחן מי יודע מה, אבל כל הגומי, הכוח וההנעה הכפולה שלה מאפשרים לך רק לכוון את האף לאן שתרצה והיא כבר תסתדר.

בטח דלק היא שותה חופשי
-בוא נגיד ש-8.5 קילומטרים לליטר היו בהחלט נתון לא מפתיע ואפילו סביר ביחס לגודל ולעוצמות של המכונה הזו ולאופן בו נהגתי בה בחלק מהזמן.

אבל תכל'ס עם כל המיליון ומשהו שקל, כולם עומדים בפקק
-צודק, רק שאיך אמרה חווה אלברשטיין "היאוש נעשה יותר נוח". כי מה לעשות, זה נוח בפקק שאני מפעיל את בקרת השיוט האדפטיבית, והיא שומרת על מרחק קבוע מהרכב לפני, שומרת את המכונית במרכז הנתיב עם בקרת הסטייה ותיקון מנתיב. סביבנו מצלמות, התראה על רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית, זיהוי הולכי רגל ובטח שכחתי משהו. בינתיים אוורור או חימום מתערבלים מתחתי, ועיסוי רץ על הגב שלי בעוד מבעד לגג השמש הפנורמי נפרשים השמיים הכחולים ומערכת ה-Burmester על 13 הרמקולים שלה מפוצצים את האחרון של דודו פישר.

אין, אוטו חלום, מושלמת
-לא ממש, יש לה נפילות במקומות שאתה ממש לא מצפה ממנה למצמץ בהם. בלילה למשל יש השתקפות מוגזמת לגמרי של הדשבורד בחלק העליון של השמשה, בעיקר בגלל תאורת האווירה. מה עוד? תמרון, השתחלות איתה ברחוב צפוף, או חניון זה כמו לנסות לחלץ לאחור מהבר בחתונה עם שתי כוסות מלאות, אתה תמיד בלחץ מהבום שיבוא לך מאיפה שהוא. והתראת הקרבה, איזה היסטרית מי ישמע METOO# - תרגיעי חמודה. וכאמור עניין הנוחות מאחור, שזו בעצם המהות של המכונית והייתה פחות טובה מהמצופה.

מרצדס S560: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
לא אמפיבית, לא בדקנו בכל אופן.../ניר בן טובים, קינן כהן

עיקר החדשות

תקציר מנהלים: כשיש לך את הנוסחה המנצחת, לא משנה אם מדובר בקנטקי פרייד צ'יקן, קוקה קולה או כמו במקרה שלנו מרצדס S קלאס (או טויוטה קורולה), הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא לשנות את הנוסחה. לכן גם מתיחת הפנים ל-S לא עושה מהפכות. גופי תאורה חדשים, תאורת יום מסוג לד, מערכת מולטימדיה והגה שונה - אלו הדברים שסביר להניח שתשימו לב אליהם, מתחת לפני השטח יש עוד המון עדכונים אחרים. אבל אם נראה לכם שמישהו שם את הסכום של 1,115,000 שקלים בגלל תוספת בלימה אוטונומית - אתם טועים. הוא שם את זה כי S קלאס, היא עדיין התקן, הרף העליון, הסטנדרט הגבוה של מכוניות פאר.
ולשאלה החשובה ביותר:

שלך המרצדס?
- לא, תודה לאל לא. אתה יודע מה זה לענות על כל השאלות האלו כל הזמן?!

על הצד הטכני: מרצדס S560 4MATIC Long

מנוע, הנעה - בנזין, V8, טורבו, כפולה
נפח - 3,982 סמ"ק
הספק/סל"ד - 5,250/469
מומנט/סל"ד - 2,000/70
תיבת הילוכים - אוטומטית, 9 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 4.6
מהירות מירבית (קמ"ש) - 250

מידות
אורך (ס"מ) - 526
רוחב (ס"מ) - 190
גובה (ס"מ) - 150
בסיס גלגלים (ס"מ) - 317
תא מטען (ליטרים) - 530
משקל (ק"ג) - 2,125
מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' - מתלי אוויר
בלמים קד'/אח' - מאווררים
צמיגים - ק'- 245/40 R20, א'-275/35 R20

מחיר:
1,115,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully