וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים על טורים: מגילת אסתר בגרסה המוטורית

28.2.2018 / 10:00

כולם מכירים את הסיפור של מגילת אסתר, כולם מכירים את הדמויות שלה. אבל מה אם היו להן מכוניות, או יותר נכון, מי היו הדמויות במגילת אסתר אם הן היו כלי רכב...

מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
מי מקבל את ההאמר, למה המן הוא מכונית אוטונומית ומי זו אסתר?/ניר בן טובים, יצרן

היום (ד') ומחר בערב, יתכנסו יהודים ברחבי העולם בבתי הכנסת כדי לקרוא כמדי שנה את סיפור מגילת אסתר. על המלך אחשוורוש, המלכה אסתר, בן דודה מרדכי, המן ושאר הדמויות שמדי שנה חוזרות לספר את סיפור ההצלה של היהודים בפרס.

כמדי שנה, אנחנו מנסים למצוא את הזווית הרלוונטית הנוכחית של הסיפור הזה, הפעם החלטנו להצמיד רכב לכל אחת מהדמויות בסיפור. אתם מוזמנים להצטרף אלינו למגילת אסתר בגרסה של וואלה!רכב.

מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
האמר H2, ראוותני, גדול ומוגזם - הגלגלים של אחשוורוש/ניר בן טובים, יצרן

אחשוורוש - האמר H2

על פי המסופר במגילה, המלך אחשוורוש אמנם שלט על אימפריה אדירה ולה 127 מדינות. אבל קשה מאוד לפספס את האופי שלו כפי שמתואר בה. אצל אחשוורוש, כמו במשתה שפותח את סיפור המגילה, הכל גדול, ראוותני, בזבזני. הוא מלך מלא גחמות, אבל כזה שנראה שמה שמעסיק אותו זה בעיקר האגו והנעשה בתוך הארמון ובסביבה הקרובה שלו, עם החלטות קפריזיות בהתקף של רגע (מי אמר טראמפ?).

על כן הרכב הצמוד של אחשוורוש חייב להיות ההאמר H2, הכי גדול, הכי מופרז והכי חסר טעם או שמץ התחשבות במה שקורה סביבו.

אפשר גם: בוגאטי ווירון מצופה יהלומים מאיחוד האמירויות או רולס רויס של המהראג'ה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
פרועה ולא ממושמעת, וויפר למלכה ושתי/ניר בן טובים, יצרן

המלכה ושתי - דודג' וויפר

כאשר בעיצומו של המשתה, מזמין המלך את ושתי המלכה כדי להראות לאורחים את יופיה היא מסרבת. הדמות המצטיירת היא של אישה חזקה, עצמאית שלא נכנעת לאיש - כולל המלך עצמו. אגב, בלשנים שונים מפרשים את שמה של ושתי כ"הנחשקת" על פי השפה הפרסית העתיקה. לכן כל כך טבעי

מבחינתנו להעניק לה את הדודג' וויפר. גם היא מנוחתה עדן הייתה מכונה פרועה, לא מתמסרת, לא צפויה, חזקה וכמובן נחשקת. על האופי הפרוע הזה ומנוע ה-V10 שלה היא אכן שילמה ובשנה שעברה סיימה את חיייה בעולם התקין פוליטית שלנו.

אפשר גם: פורשה 911 (930) טורבו של שנות ה-80.

מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
המן רצה להשמיד את היהודים, המכונית האוטונומית את הנהגים/ניר בן טובים, יצרן

המן - מכונית אוטונומית

המן, האיש הרע של מגילת אסתר שתכנן להשמיד את כל היהודים במדינות שלטונו של אחשוורוש היה למעשה על פי הספרות אחד מבכירי שריו של המלך. האיש שעל פיו יישק דבר וזה שעל פי הסיפור גם ידע לתמרן את אחשוורוש כדי להשיג את רצונו. הסוף, כמובן ידוע, הוא עצמו ובניו (נגיע גם אליהם) נתלה על העץ שאותו הכין למורדכי.

אנחנו בחרנו להושיב אותו במכונית אוטונומית, בה יוכל לרטון על זה שישנו זן נהגים שממש נהנים משימוש במכונית, הם חותרים תחת אושיות החברה ומבקשים להמשיך להתעסק בתחביב המיותר והמוזר הזה של נהיגה.

אפשר גם: IKCO סאמאד "המכונית הלאומית" של איראן, על בסיס פיג'ו 405

משומשת לכל כיס: עד 10,000 שקלים. יצרן, ניר בן טובים
זרש מקבלת טויוטה קורולה, הכל חוץ מהנאה מנהיגה/ניר בן טובים, יצרן

זרש - טויוטה קורולה

זרש, אשתו של המן הייתה היועצת המקורבת ביותר לבחורצ'יק. ככזו היא הייתה זו שהגתה את רעיון העץ בגובה 50 אמה עליו יתלו את מרדכי.

אנחנו בחרנו להושיב אותה בטויוטה קורולה, המכונית שהיא עזר כנגד המכונית האוטונומית, סמל לכל מה שלוקח מכונית והופך אותה למוצר צריכה שהוא השימוש הכי בסיסי של תחבורה.

אפשר גם: המכונית של קרואלה דה וויל

מרצדס SLS AMG. אתר יצרן
גאה במורשת, נוקשה וללא פשרות. מרדכי חייב לנהוג במרצדס SLS AMG/אתר יצרן

מרדכי - מרצדס SLS AMG

מרדכי היהודי, שסירב להשתחוות להמן ובכך עורר את חמתו עליו ועל כל היהודים הוא גאה, עקשן ובלתי מתפשר. למרות הנאמנות שלו למלך שבאה לידי ביטוי בהסגרתם של בגתן ותרש הוא קודם כל נאמן לעצמו ולא מהסס לדרוש מאסתר להפר את צו המלך ולגשת אליו להתחנן על היהודים (הוא גם זה שאפשר לה ללכת להינשא למלך, אבל זה כבר סיפור אחר). הייחוס העתיק שלו המוזכר במגילה מהווה שמו זכר לייחוס המשפחתי שלו לשבט בנימין ולמשפחת שאול המלך.

גם המרצדס SLS AMG, עם הרמזים ל-SL300 ובת ליצרנית הרכב הוותיקה בעולם, היא כמו מרדכי שהיה נצר לעם עתיק מאוד. שניהם קפדניים, גאים במורשת שלהם ונוקשים. שניהם מצד אחד מיוחסים, אבל יודעים לגלות גם צד מאוד מורד וחתרני ברגע שמקלפים את השכבה העליונה.

אפשר גם: סוסיתא, כי אין כמו גאווה ישראלית

מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
פורשה בוקסטר לאסתר המלכה, מתחת לעיצוב החמוד יש מכונית מופלאה/ניר בן טובים, יצרן

אסתר - פורשה בוקסטר

אסתר, שנלקחת לארמון המלך בחיפושו אחרי אישה חדשה במקום ושתי מסתירה מתחת למראה שלה דמות אמיצה. אומץ שבא לידי ביטוי כאשר היא נדרשת להתייצב מול המלך גם כאשר לא נקראה אליו, היא לוקחת את הסיכון ויוצאת להגן על עמה. אחר כך במשתה הדרמטי אליו מוזמנים המלך והמן היא גם חושפת את המזימה שלו לאבד את היהודים ומביאה את המפנה בעלילה.

אנחנו בחרנו להצמיד לה את פורשה בוקסטר, יפיפה אמיתית שכמו אסתר יודעת מאיזו מורשת מפוארת היא הגיעה. עם עיצוב שאולי נראה כמו רודסטר חמודה אבל מסתירה תחתיו מנוע מרכזי והתנהגות כביש מצוינת.

אפשר גם: סברה, מכונית הספורט הישראלית ובת הדודה של הסוסיתא ממרדכי

מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
קטנה ועצבנית, בגתן ותרש ינהגו באבארת' 595/ניר בן טובים, יצרן

בגתן ותרש - אבארת' 500

שני שומרי הסף של המלך אחשוורוש זממו, כך מסופר במגילה להרעיל את המלך אחשוורוש ובכך לסלק אותו מהמלכות. מרדכי ששמע על תוכניות השניים סיפר על כך לאסתר, שגילתה למלך וכרגיל גם השניים סיימו בתור מובייל אנושי על העץ, מתחביביו של אחשוורוש כך נדמה.

מה יותר מתאים לשני מורדים מאשר הספין-אוף המגניב שהעבירה אבארת' את פיאט 500, והפכה אותה ממכונית רטרו חמודה לשד עצבני, בטח כאשר מחפשים את האנטיתזה להאמר H2 של אחשוורוש.

אפשר גם: ימאהה T-MAX, לא צריך להסביר נכון?

אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
עשרת בני המן - רק על אופניים חשמליים/ראובן קסטרו

עשרת בני המן - אופניים חשמליים, קורקינט, הוברבורד

טוב נו, הרבה לא מספרים לנו על בני המן במגילה - בעיקר על הסוף המר שלהם בתלייה על העץ. אנחנו לא אומרים שכל משתמשי האופניים החשמליים, ההוברבורדים והקורקינטים דינם כזה, אבל יש בהם בטוח יותר מעשרה שראויים, לגמרי.

מגילת אסתר על גלגלים. יצרן, ניר בן טובים
עם כזה שם, היינו חייבים לצ'פר את חרבונא/ניר בן טובים, יצרן

חרבונא - קוניגסג אגרה RS

מה אנחנו יודעים על הטיפוס שנקרא חרבונא? לא הרבה, אבל הוא זה שהפנה את תשומת לב המלך אחשוורוש לעץ התליה שהוכן למרדכי, כאשר המלך זעם על המן ובסופו של דבר תלה אותו עליו. אז גם בגלל העניין הזה, אבל בעיקר בגלל שמי שצריך להסתובב עם שם כמו "חרבונא" סבל כנראה המון בחיים וזכאי למכונית הכביש המהירה בעולם על 458 הקמ"ש המירביים שלה...

אפשר גם: לשתוק! קיבלת את המכונית הכי שווה פה...

חג שמח!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully