וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OECD: ישראל סובלת ממחסור חריף בתשתיות תחבורה ציבורית

עמירם ברקת

11.3.2018 / 12:26

הדוח קורא לממשלה להגדיל את הוצאותיה כדי לממן השקעות חיוניות בתשתיות ובחינוך ולבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות, ופטורים נוספים, כדי שניתן יהיה לממן את הגידול בהוצאות מבלי להגדיל את הגירעון התקציבי. הארגון קורא לממשלה למסות שימוש ברכב במקום בעלות על רכב

הצגת הקרון של הרכבת הקלה בתל אביב, שדרות רוטשילד, 13 בספטמבר 2017. ניב אהרונסון
קרון הרכבת הקלה בתצוגה בתל אביב/ניב אהרונסון

ישראל סובלת ממחסור חריף בתשתיות תחבורה ציבורית - מחסור הגורם לגודש, זיהום אוויר, היעדר נגישות למקומות עבודה טובים וסגרגציה של אוכלוסיות מוחלשות בפריפריה, כך קובע הדוח הדו-שנתי על ישראל שמפרסם היום (א') ארגון המדינות המפותחות OECD. הדוח קורא לממשלה להגדיל בצורה משמעותית את השקעותיה בתשתיות ובחינוך במגזר הערבי והחרדי וקורא לחולל שינויים מבניים חיוניים בשני התחומים.

הדוח קורא לממשלה להגדיל את הוצאותיה כדי לממן השקעות חיוניות בתשתיות ובחינוך ולבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות, ופטורים נוספים, כדי שניתן יהיה לממן את הגידול בהוצאות מבלי להגדיל את הגירעון התקציבי. בתחום מיסוי התחבורה קורא הארגון לממשלה למסות שימוש ברכב במקום בעלות על רכב ולהרחיב את כבישי האגרה כדי לעודד שימוש יעיל בתחבורה. הדוח ממליץ במיוחד לממשלה להכניס תחרות בתחום התעופה, תוך שבירת המונופול שממנו נהנית כיום רשות שדות התעופה.

הדוח מותח ביקורת על מדיניות הממשלה בנושא דיור וקובע כי כמות הדירות הנבנות אינה גדולה מספיק כדי לענות על הביקושים ולהביא להורדת מחירים וכי מיסי הארנונה הנגבים עבור נדל"ן למגורים נמוכים מדי לצורך מימון הפיתוח הנדרש.

"אזרחי ישראל מרוצים יחסית מהחיים, על רקע העובדה שכלכלת ישראל ממשיכה להפגין ביצועים מרשימים: צמיחה חזקה, אבטלה יורדת, יציבות מחירים, חוב נמוך יחסית שנמצא במגמת ירידה (במונחי תוצר). ענף ההייטק מעניק יציבות במאזני הסחר הבינלאומיים והגידול בתעסוקה דוחף למעלה את רמת החיים. כלכלני ה-OECD מעריכים כי ההשקעות הצפויות בפיתוח שדות הגז (לוויתן ותנין-כריש) והמדיניות הממשלתית יבטיחו את המשך הצמיחה גם בשנים הקרובות".

מצד שני, מציינים עורכי הדוח כי יוקר המחיה בישראל ממשיך להיות מושפע ממחירי הדיור הגבוהים וכי למרות הגידול בתעסוקה מתרחבת תופעת העוני בקרב עובדים זאת כיון רבים מהמצטרפים החדשים לשוק העבודה הם ערבים וחרדים שעובדים במשרות בשכר נמוך. "רבים בשני מגזרים אלה לכודים במלכודת של משרות גרועות והיעדר כישורים הולמים לשוק העבודה והבעיה צפויה להחריף לאור התחזיות הדמוגרפיות שלפיהם מחצית מאוכלוסיית ישראל בשנת 2059 יהיו חרדים או ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully