וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישה ספורטיבית: ב.מ.וו X2 החדש במבחן דרכים

18.3.2018 / 8:01

ב.מ.וו X2 מצטרף למשפחת ה-X הוותיקה של היצרנית, אבל הספרה הזוגית שלו מסמנת על פי ב.מ.וו את הכיוון הספורטיבי שהוא לוקח אליו. יצאנו לסיבוב בגרסת ה-20i עם 192 סוסים מה הוא עושה, איך הוא עושה ושאלת 300 אלף השקלים

ניר בן טובים

זהו, הם עשו את זה שוב. בכל פעם שאתה חושב שמוצו הקטגוריות, צומצמו הרווחים והשורות מלאות - ב.מ.וו מגיעה, מזהה עוד נישה ומסתערת עליה עם דגם ייעודי. להגיד שזה עובד כל פעם? לא ממש. זה לא עבד כשהם עשו את זה עם האקטיב טורר, אותו מיניוואן קומפקטי יוקרתי, או עם גרסאות ה-GT הלא ברורות לסדרות 3 ו-5 בשנים עברו. אבל כשזה מגיע לקבוצת הקרוסאוברים והג'יפונים העולם מתהפך. הקדחת האופנתית הנוכחית מציבה אתגר מרכזי אחד בפני היצרניות והוא לא קשור כלל לצרכים, לנישה או קהל לקוחות - הוא קשור ליכולת שלהם לייצר כמה שיותר חתיכות מהם ומהר.

אז ב.מ.וו נענו לאתגר והציגו את ה-X2, האח לבוש בגדי הספורט האופנתיים של ה-X1.

ב.מ.וו X2: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
מזוהה מייד מהחזית/ניר בן טובים, קינן כהן

כפול שתיים?

מפגש ראשון עם ה-X2 בחניון התת קרקעי של ב.מ.וו וכבר אפשר לשחרר אנחת רווחה - הוא בצבע מעניין. הגוון החרדלי-צהבהב הזה אולי לא יהיה לטעמו של כל אחד - אבל כנראה שכך גם העיצוב החיצוני של ה-X2. הוא מבוסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית של ב.מ.וו כמו ה-X1 (ומיני קאנטרימן) אבל כדי לקבל את הפרופורציות הדינאמיות הוא מקצץ מאותו X1 8 ס"מ באורך הכללי ו-7 ס"מ מהגובה בסיס הגלגלים זהה עם 267 ס"מ ותא המטען מחסיר 35 ליטרים ל-470.

מהחזית לא תטעו לשנייה בזיהוי שלו, וכבונוס בלילה פנסי הלד שלו נראים מצוין, בפרופיל אתם בהחלט צריכים להיעזר ברמז בדמות לוגו ב.מ.וו על קורה C ומאחור הוא יותר האצ'בק מקרוס אובר. אפרופו הלוגו על קורה C, כמדומני זו הופעה פומבית ראשונה שלו מאז פרץ לראשונה ב-3200CS וב-3.0CSL זכר צדיקות לברכה, והחזרה שלו דווקא בקרוסאובר לגמרי צובטת בלב. מה שכן, לשמחתי הרבה הוא מתרחק מהמראה הראוותני והוולגרי של ה-X6 וה-X4.

תא הנוסעים הוא בבסיס ב.מ.וו קלאסי. נקי ואלגנטי מאוד במראה שלו, הוא מצליח לשלב מרקמים, צבעים וסוגי חומרים שונים בלי להיראות מתאמץ או מפוזר מדי. אני אוהב מאוד את תאי הנוסעים האלו, הנקיים, שממקדים אותך בנהיגה ולא בצעצועים. גג השמש מכניס אור חורפי רך לתא הנוסעים, אבל יש גם חריקות, מסך המולטימדיה נראה כתוספת שלאחר יד וגם הגודל שלו, 6.5 אינץ' כבר לא ירשים אותך אם אתה מסתובב בשכונה הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ב.מ.וו X2: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הצללית כבר די גנרית/ניר בן טובים, קינן כהן

המושבים הקדמיים מצוינים, חובקים היטב משלבים בד ועור ומתכווננים חשמלית. אבל אחרי תנוחת הנהיגה המצוינת, כשתרצה לכוון את בקרת האקלים תגלה שאופס, אין כאן אחת כזו. היעדר המערכת הזו, כמו גם בקרת שיוט, חיישני חנייה או מצלמת רוורס כל אלו הם פער אבזור שלילי מאוד ומאכזב כאשר משלמים 300 אלף שקלים על מכונית.

עם 267 ס"מ בבסיס הגלגלים, המושב האחורי מציע מרווח סביר, כשל משפחתית קומפקטית ממוצעת, תעלת ההינע צנועה בגדול שלה, מאפשרת לפחות בתאוריה להושיב מישהו במושב המרכזי, תאורטית מכיוון שהספסל עצמו מוגבה שם באופן לא נוח. שני המושבים האחרים נוחים מאוד ולא נופלים ברמת החומרים מאלו הקדמיים. למי שתכנן פה את החלק האחורי יש ילדים קטנים, בטוח - רק מישהו כזה יכול לחשוב על ציפוי פלסטי קשיח לגב המושבים הקדמיים...

כאמור, קיצור האורך הכללי של ה-X2 גובה מחיר בתא המטען, שמכיל 470 ליטרים. הפתח עצמו צר מעט וסף ההטענה גבוה למדי, אבל על אופנתיות משלמים בנוחות.

ב.מ.וו X2: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
עיצוב נהדר, חומרים מצוינים והנדסת אנוש טובה מאוד, האבזור לוקה בחסר/ניר בן טובים, קינן כהן

נוסע כמו בימר?

ל-X2 שני מנועי בנזין מוגדשי טורבו. הראשון, 1.5 ליטר שלושה צילינדרים עם 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ. המנוע השני ובו אנחנו נוהגים הוא למעשה בדיוק אותו המנוע, אותו קדח ומהלך, יחס דחיסה אבל עם צילינדר אחד נוסף. 25 האחוזים יותר במספר הצילינדרים גם באים לידי ביטוי בתוצאה: 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ. אגב, לא תצטרכו להתקרב ממש כדי לדעת איזו גרסה לפניכם, לזו הבכירה שתי יציאות אגזוז לעומת אחת לשלושה צילינדרים.

בניגוד לאחיו ה-X1 שעושה שימוש בתיבה פלנטרית עם שישה או שמונה הילוכים בהתאם לגרסה, כאן תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמד בת 7 הילוכים לשני המנועים, אם כי ביחסי העברה ארוכים יותר במעט למנוע הקטן.

תחילת התנועה בפקקים ומסתבר שאפשר לעשות תיבה רובוטית כפולת מצמד שלא מתחרפנת בפקקים, העברת ההילוכים נעימה גם בהאטות במהירות נמוכה, לא מושלמת אבל נעימה בהחלט.
זה גם מקום מצוין להתרשם מנוחות הנסיעה, ביחס לרכב קטן עם חישוקים בקוטר 19 אינץ' נוחות הנסיעה טובה למדי. הוא נוקשה בעיר ובמהירות נמוכה על כבישים משובשים, אבל לא חובט. במהירויות גבוהות הנוחות משתפרת ורעשי דרך מתחילים לחדור רק מצפון ל-130 קמ"ש.
עם 192 סוסים הוא מסודר עם ביצועים בתחום המהירות הבינוני, ההאצות נחושות וכל עוד ההגה ישר אין ממש השפעה על העסק. מתי כן? כאשר כל הסוסים והקגמ"ים שלו רצים אצים לגלגלים הקדמיים ביציאה מפניות צפופות או סתם איטיות, ואז בהגעה לתחום היעיל ההגה מקבל חיים משלו ומתחיל להילחם, ממש כאילו היה הגה הידראולי של פעם. לא יודע למה, זה די מוצא חן בעיני הסידור הזה, הוא גורם לנהג המחובר לשחק את המשחק של מינון המצערת באופן שלפעמים כבר שכחנו עם ההגאים החשמליים היום.

ב.מ.וו X2: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
הסמל על קורה C, פעם סימן ההיכר של מכוניות הקופה האגדיות, היום של קרוסאובר-קופה קטן.../ניר בן טובים, קינן כהן

בגרסת המנוע הזו ה-X2 מגיע עם בולמים אדפטיביים ובבחירה במצב "ספורט" בבורר מצבי הנהיגה הם מוקשחים ועושים עבודה מצוינת בתמיכה בהעברות משקל של ה-X2. אפשר לדחוף אותו עם בלימות מאוחרות, העמסה של החרטום ושינויי כיוון מהירים וחדים בביטחון רב ועדיין רמת מעורבות. מה שמשלים חבילה סופר מדליקה בכבישים מפותלים זורמים עם פניות S מהירות.
כל הזמן הזה, אני חושב על כמה מהנה הוא היה יכול להיות אלמלא הפלטפורמה החדשה לא הייתה מבוססת הנעה קדמית, אלא כמו בדור הקודם של ה-X1 שהייתה בעלת הנעה אחורית ואפילו מנועי שישה צילינדרים...

המקום היחיד שבו ה-X2 מתקשה להמשיך לזרוח היה בכבישים מפותלים בעליות ארוכות מאוד, שם אין מה לעשות והמשקל של טון וחצי שלו התחיל להראות את אותותיו, עם עוד 20-30 סוסים העסק היה כבר ממש מצוין.
את ימי המבחן ועם נהיגה משולבת שנעה בין רגילה-נמרצת לכזו לא חסכונית בעליל, סיים ה-X2 עם צריכת דלק של 10.6 ק"מ לליטר, זה לא רע בכלל ביחס לביצועים שהוא מציע, וכאמור לתנאי הנהיגה המכבידים. בנהיגה המנהלתית המספרים היו טובים משמעותית בדרי גודל של 13 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X2: מבחן דרכים. קינן כהן, ניר בן טובים
במבט מאחור, הוא עשוי להיראות כמו האצ'בק מגודלת, שני האגזוזים - סימן ההיכר של הגרסה החזקה/ניר בן טובים, קינן כהן

יקירתי, זה יקר

בשורה התחתונה די אהבתי את ב.מ.וו X2, למרות הצללית הגנרית הוא נראה טוב. יש לו תא נוסעים איכותי ונעים, הביצועים יותר ממספקים והתנהגות הכביש שלו מצוינת, גם בכלל וגם ביחס למקובל בקבוצת הג'יפונים.

אבל עם כל הכבוד לחיוך שהוא מעלה בכביש מפותל, זה בעיקר אומר שהוא מצטיין בתחום שפחות חשוב במכונית מהסוג הזה, או כנראה ללקוחות מהסוג הזה. בשלב זה מגיע המחיר. 300 אלף שקלים לגרסה הזו הם המון כסף בשביל לא הרבה רכב ובתוכו לא הרבה אבזור. מבט ימינה ושמאלה על מכוניות פרימיום בגזרת המחיר שלו מגלות מתחרות טובות כמו אודי Q3 או מרצדס GLA ואם הולכים על כוח גם לקסוס NX, נכון, הן לא יושבות על הנישה הדינאמית-מעוצבת שלו. מה שמוביל בסוף למסקנה הפשוטה ש-X2 הוא רכב טוב, אבל הוא קנייה טובה בעיקר אם המראה שלו עושה לכם את זה. במקרה הזה גרסת ה-18i החלשה ב-260 אלף שקלים עשויה להיות הגיונית יותר.

על הצד הטכני: ב.מ.וו X2 20i M-PACK

מנוע, הנעה - בנזין, טורבו, קדמית
נפח - 1,998 סמ"ק
הספק/סל"ד - 5,000/192
מומנט/סל"ד - 28.55/1,350
תיבת הילוכים - רובוטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 7.7
מהירות מירבית (קמ"ש) - 227

מידות
אורך (ס"מ) - 436
רוחב (ס"מ) - 182
גובה (ס"מ) - 153
בסיס גלגלים (ס"מ) - 267
תא מטען (ליטרים) - 470
משקל (ק"ג) - 1,535

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' - מק'פרסון/רב חיבורי
בלמים קד'/אח' - דיסק מאוורר/דיסק מאוורר
צמיגים - 225/45 19R

מחיר: 300 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully