וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זולה ונקיה: סקודה תשיק את הסיטיגו החשמלית בשנה הבאה

19.3.2018 / 13:57

סקודה תחשוף את הסיטיגו החשמלית ב-2019 כשלנגד עיניה צמצום שיעור הקנסות בגין חריגה מתקנות זיהום האוויר באירופה. המתקפה החשמלית יוצאת לדרך

אתר יצרן

(בסרטון: סקודה קארוק החדש - רכב פנאי משפחתי)

סקודה מבשלים מהלך אסטרטגי כדי למזער את הקנסות שככל הנראה יערמו על שולחנם בגין חריגות מתקנות זיהום האוויר הקפדניות באירופה, שנכנסות לתוקפן ב-2020. החברה הצ'כית תציג עד שנת 2025 לפחות חמישה כלי רכב חשמליים עממיים שאחד מהם יושק כבר בשנה הבאה - סיטיגו E, רכב המיני העירוני. באיחוד האירופי הציבו רף ממוצע CO2 של 95 גק"מ, לעומת כ-115 גק"מ הנפלטים מרכבי סקודה כיום.

הסיטיגו האקולוגית מבוססת על מערכת הסוללות והמנועים החשמליים של פולקסווגן אפ! החשמלית, כשלזכותה יעמדו בסביבות 300 קילומטרים נקיים של נסיעה על טהרת החשמל עד שתאלץ להתחבר לטעינה. לא ידועים עוד פרטים אודותיה, אולם ייתכן שהיא תיחשף עם עזרים בטיחותיים נוספים ושינויים קלים בחלל הפנים.

בשלב מאוחר תגייס סקודה את הפלטפורמה המודולארית של VW לטובת הרחבת היצע המכוניות הידידותיות לסביבה. בתערוכת ז'נבה האחרונה, חשפה סקודה את הויז'ן X - רכב פנאי קומפקטי עם מערכת הינע משולבת גז דחוס, בנזין וחשמל, אם כי רכב זה מוגבל ל-2 קילומטרים בלבד על הסוללות, ומסתמן שגרסת הייצור שלו תשלב מערכת mild hybrid בסיסית, בדומה לאודי A8 שמסוגלת לשייט במהירות גבוהה ללא שימוש במנוע הבערה.

סקודה סיטיגו. אתר יצרן
סקודה סיטיגו. הגרסה החשמלית בכבישים בשנה הבאה/אתר יצרן

בסקודה מצביעים על הזינוק במכירות רכבי SUV כתורם עיקרי להגדלת זיהום האוויר הנפלט ממכוניות החברה, בשל גודלם, משקלם ומערכות ההינע הקונבציונליות; בשנה שעברה עמד נתחם של הקרוסאוברים מכלל מכירות סקודה באירופה על 14.6% לעומת 9% בשנת 2016. סקודה מסרה במחצית השניה של 2017 מעל 5,900 דגמי קארוק, זמן קצר בלבד לאחר שהושק רשמית ביוני, בעוד קודיאק כבר צבר מעל 53 אלף מכירות בשנה הקודמת.

בסך הכול, תריסר חטיבות הרכב של קונצרן פולקסווגן יעמידו לרשות הנהגים מעל 80 כלי רכב חשמליים בעשור הקרוב.

בתחילת מרץ, פורסם דוח בכלי התקשורת בגרמניה בו צוינו הכוכבות הגדולות בשוק הרכב החשמלי - כולל דגמי פלאג-אין היברידיים; על פי נתוניו, עולה כי הרכב החשמלי הנמכר ביותר באירופה הוא גולף E במחיר של 30 אלף יורו, עם כמעט 2,000 מסירות מתחילת 2018. במקום השני רנו זואי עם 1,800 מסירות ובמקום השלישי ב.מ.וו i3. יונדאי איוניק בגרסתה החשמלית לחלוטין (עלותה כ-29 אלף יורו) עם טווח של 200 קילומטרים על הסוללות, מדורגת במקום השביעי עם 1,107 מסירות בשלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully