וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות אפס קילומטר יותר בטוחות

22.3.2018 / 7:35

אחד היתרונות הבולטים של דור המכוניות האחרונות הוא מגוון מערכות בטיחות חכמות. והדרך הכי חכמה להצטייד ברכב זה היא בקארביי

מגרש מכוניות למכירה. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

כמדי שנה, רשות המסים מפרסמת לקראת שלהי השנה האזרחית מסמך חשוב במיוחד המסכם מגמות שונות שהתרחשו בענף הרכב. בין היתר, הדוח השנתי של רשות המסים מסכם את רמת הכנסות המדינה ממיסוי על כלי רכב, העדפותיהם של הלקוחות בכל הנוגע בצבעי רכב - וגם את רמת בטיחותם של רכבים המשווקים בישראל. דוח רשות המסים נחשב כמובן לאורים ולתומים של ענף הרכב, בין היתר מכיוון שהוא מתפרסם על ידי גוף ממשלתי הנחשב לסמכות העליונה בכל הקשור למגמות שוק וכמובן להיקף הכנסות.

על פי מחברי הדוח, במשך שנים "סבלו" מכוניות ליסינג מנחיתות תדמיתית, בין היתר עקב העדפה של יבואני הרכב לשווק לציי הרכב מכוניות זולות יותר - ולכן בעלות רמת אבזור בטיחותי נמוכה מזו שמקבלים צרכנים פרטיים - אלא שהשנה לראשונה הופיעה בדוח המסכם של רשות המסים הערה שלא הופיעה בשנים עברו. לפי רשות המסים מדובר ב"תופעה מעניינת". כך, קובעת רשות המסים ש"אם לפני מספר שנים תאגידים המחזיקים ציי רכב נטו לחסוך בעלויות, באמצעות הימנעות מהתקנת מערכות בטיחות, הרי שכיום המצב הפוך. רמת האבזור הממוצעת של כלי רכב המוחזקים בידי תאגידים גבוהה בממוצע מזו של כלי רכב שנרכשו לידיים פרטיות". המסקנה ברורה: מכוניות המגיעות לחברות הליסינג הן מכוניות בטוחות יותר.

כיצד קרה שמכוניות של חברות ליסינג הן בטוחות יותר? ראשית יש למפות את סוגי מערכות הבטיחות: פאסיביות ואקטיביות. מערכות בטיחות פאסיביות הן מערכות שמסוגלות רק להתריע מפני סכנה, או באמצעות צליל או באמצעות תצוגה ויזואלית או ביחד. לעומת זאת מערכות אקטיביות, שנחשבות יעילות יותר, מסוגלות לא רק להתריע על הסכנה אלא גם להתערב במנגנוני השליטה של הרכב. מדובר במערכות בלימה סמי אוטונומיות אשר מסוגלות "לחוש" במרחק שבין הרכב ובין עצמים לפניו - ולבלום בשעת הצורך. בנוסף הן מסוגלות גם להשתלט באופן חלקי על הגה הרכב ו"לחוש" במצבים שבהם הרכב סוטה מנתיב הנסיעה. במצבים כאלה, בהם הנהג למשל עסוק בשיחה בטלפון, נרדם, או שדעתו מוסחת, המכונית תתריע בתחילה באמצעות רעידה קלה של גלגל ההגה ולאחר מכן תחזיר את הרכב לנתיב הנסיעה.

אך מדוע מכוניות הליסינג, ובכללן מכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר" בטוחות יותר? התשובה טמונה במשאבים ובשימור הרכב. ראשית, לקוח פרטי צריך לעתים קרובות להתפשר - על גודל המכונית, על ביצועי המנוע ולמרבה הצער גם על רמת הבטיחות. במצב בו עשרת אלפים שקלים נוספים רוכשים חבילת בטיחות מקיפה, ישנם לקוחות שבלית ברירה ייאלצו לוותר על חבילת הבטיחות. מדובר כמובן בתרחיש הגיוני לחלוטין מבחינתו של לקוח פרטי אשר רוכש מכונית בודדת, אך עבור חברת ליסינג, שרוכשת אלפי מכוניות בחודש ומשתמשת בכוח הקניה הניכר שלה לקבלת הנחות והטבות מיבואן הרכב, תהיה זו טעות להתפשר על בטיחותם של הלקוחות.

מעבר לכך, בשונה מלקוחות פרטיים, חברות הליסינג מוטרדות יותר מן המצב בו יימכר הרכב.על פי כתבות שהופיעו בעיתונות היומית, מערכות בטיחות מקוריות מסוגלות לצמצם את שיעור הסכנה למעורבות בתאונת דרכים בעשרות אחוזים - המשמעות היא שאין צורך בהחלפות חלקים, בפחחות ובנזק, משמע ערכו של הרכב נשמר יותר. רכב שמעורב בפחות תאונות הוא רכב שפוטנציאל המכירה שלו גבוה יותר. כך שבפועל, מכוניות ה"0 ק"מ" הן אכן מכוניות יותר בטוחות.

לקבלת מידע ולמבצעים באתר CarBay הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף Carbay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully