וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא קנה לי פרארי: הצעצועים של ילדי העשירים באינסטגרם

2.4.2018 / 12:22

פלטפורמת האינסטגרם מנציחה את חייהם של כמה מהצעירים העשירים ביותר בעולם. חופשות בגן עדן זה נחמד, אבל חכו שתראו כיצד נראית החניה הפרטית שלהם. פרארי? רולס-רויס? דמי כיס

ניל מתיו, אינטסגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
ניל מתיו. מרצדס ומטוס פרטי. "שבור את גבולותיך"/ניר בן טובים, אינסטגרם

רובנו עובדים ושוברים את הראש איך לסגור את החודש, אבל יש כאלו שלא רק שאינם מוטרדים משום דבר, אלא עסוקים כל היום בלנסות ולהוציא לנו את העיניים; בשנת 2012 התעוררה משאבת כניסות באינסטגרם בשם Richkids" שמתעדת את שגרת יומם ה"משעממת" של בני העשירים שקונים מכוניות קיצון כלאחר יד ושותים שמפניה פעמיים ביום. מאז, היא רק צוברת עוד ועוד עוקבים המשוועים לקבל טעימה מחלומות שניתן להגשים, אם רק נולדים להורים הנכונים כנראה.

דן בליזריין, שנוי במחלוקת או לא, נחשב לאחד המנועים המרכזיים לתיעוד חיי ההוללות באינסטגרם, אבל בגיל 37 הוא (אולי) כבר חושב על ילדים משל עצמו (כן, בטח). בהשראתו, קמים עוד דפים באינסטגרם עם קבוצות של בנים ובנות להורים מולטימיליונרים שמנפנפים במצבור המזומנים שלהם בלי הבחנה - וחלקם מביטים על בליזריין כמודל לחיקוי.

הנה כמה מהכוכבים הגדולים של הזמן האחרון שדגנו מדפי האינסטוש.

מה נעשה עם הכסף?

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
מכוניות אינסטגרם/ניר בן טובים, אינסטגרם

הוא מוגדר כילד העשיר ביותר באיחוד האמירויות. אומנם הוא רק בן 16 אבל אבא קנה לו כמה דברים נחמדים, שבחישוב מהיר ייקח לכם משהו כמו בין 200-300 שנות עבודה בשביל לרכוש אותם.

מדובר על צי מפואר שעלותו הכוללת למעלה מ-20 מיליון דולר. לנער הפוחז, שלא עבד יום בחייו קוראים Rashed belhasa ואת מיטב זמנו הוא מקדיש לטובת פרסום צעצועיו. קו האשראי שאבא סידר לו הוא לא פחות משערורייה, ואפשר לו לרכוש בפרק זמן של ששה חודשים רולס רויס חדשה ופרארי F12 בעלות של מיליון דולר (בארץ כמעט 3 מיליון שקל ב'אוטו-איטליה').

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תעשיות בע"מ, בוויטנאם

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
פרארי לכל ילד בוויטנאם. טוב לא כל ילד/ניר בן טובים, אינסטגרם

אחד מדפי האינסטגרם הראוותניים ביותר הוא richkidsofvietnam. והנה למשל, בנו של אחד מהתעשיינים העשירים במדינה. גם הוא רק בן 16, אבל במקום כרטיסיית נוער אבא קנה לו את הפרארי הזו.

אבא יש רק אחד

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
מזל טוב, קיבלת למבו חדשה ליום ההולדת/ניר בן טובים, אינסטגרם

תודה אבא על המתנה", כותבת בת של מולטי מיליונר שוויצרי בדף האינסטגרם " richkidsofswiss" , בעודה מחזיקה מפתחות של למבורגיני הורקאן חדשה.

בית הממלכה

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
רולס רויס. כי צריך להגיע איכשהו לחברים/ניר בן טובים, אינסטגרם

"החיים כל כך טובים" (בלשון מרוסנת), כותב הבחור בן ה-17 הזה מקבוצת הנערים העשירים של לונדון (richkidslondon) שנשען באלגנטיות על רולס רויס פנטום 'גוסט' חדשה בעלות של 220 אלף לירות שטרלינג, לפני תוספות (שיכולות להגדיל את העלות הסופית בעשרות אלפי לירות שטרלינג נוספות).

צינורות לא חוקיים

בניגוד להורי ילדים מפונקים אלו, שרבים מהם צברו את הונם הגדול באמצעים כשרים או ליתר דיוק, שלא באמצעות ביצוע שיטתי של פשעים חמורים, כאשר מדובר על עשירי זימבבואה, האופן בו ביססו את עושרם רחוק מלהיות חוקי.

למעשה, הכסף שמימן בין השאר את מסע הרכישות המוטוריות הושג ברובו תוך רציחתם של אלפים, דיכוי אינטנסיבי של האזרחים וגניבה שיטתית של יהלומים שהפכו לסמל לעימותים בזימבבואה, כאשר רבים מהילדים המולטי מיליונרים שמרבים להעלות לרשתות החברתיות צילומים ראוותניים של רכבי פאר, קשורים במישרין או בעיקיפין לרוברט מוגאבה - נשיא זימבבואה.

במשך 37 שנים רדה, רצח ובעיקר שדד את משאב הטבע המרכזי במדינה - מרבצי היהלומים והמכרות שהזרימו לכיסו מאות מיליוני דולרים. מלבד מוגאבה ואשתו שחיו חיי ראווה עם קו אשראי בלתי מוגבל, גם המעגל הקרוב נהנה מהעושק השיטתי והרשה לעצמו לבזבז מידי חודש בחזירות מיליוני דולרים על רכישת מותרות וחיים בלתי נתפסים של שפע.

צ'אטונגה בלרמיין מוגבה, בנו בן ה-21 של הנשיא שהגיע ליום הראשון ללימודיו עם לא פחות מאשר עם רפליקת באטמוביל מצמד סרטי באטמן בבימויו של טים ברטון (89-91). הבחור יודע לחיות. אין ספק, ולא די לו ברולס רויס אחת, אלא התחדש לאחרונה ב-2. ככה זה שלאבא יש 280 מיליון דולר.

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
באטמוביל לבית הספר/ניר בן טובים, אינסטגרם

גם הבנות

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
הלק לא תואם, אבל למי איכפת/ניר בן טובים, אינסטגרם

קבלו את ונסה צ'ירונגה, בת 28, בתו של איש העסקים והפוליטיקאי פיליפ צ'יאנגווה, בן דודו של רוברט מוגאבה נשיא זימבבואה לשעבר. בעוד חבריה נאנקים תחת עול המשטר המושחת והמצב הכלכלי הרעוע במדינה, היא עושה בדיוק ההיפך, שמה לכולם "אצבע משולשת" בפרצוף ולא מהססת לחשוף את עושרה בריינג' רובר חדש.

כמה באמת הם עשירים?

כמה יהלומים צריך למכור בשביל להפיק את הסרט הזה שנקרא "החיים של מוגאבה ומקורביו"? היהלומן אריאל סמואל, מבעלי חברת אריבר תכשיטים, מסביר כי כבר בשנת 2010, דווח כי זימבבואה מכרה רק בנובמבר באותה השנה ארבעה מיליון קראט של יהלומים. אומנם, "תהליך קימברלי" - פורום בינלאומי שהוקם כדי למנוע סחר ביהלומי דמים, השעה בזמנו את הסחר ביהלומים מזימבבואה אך ב-2010, בלחץ אחדות משכנותיה, היא הורשתה לבצע שתי מכירות למרות התנגדות מדינות מערביות, בהן ארה"ב.

לא רק משפחתו של מוגאבה שאבה מעטיני השילטון אלא גם קובץ מצומצם של מקורבים שהרוויחו מאות מיליוני דולרים. במצעד המקורבים המושחתים, מגיע למקום גבוה סידני הימברה, בנו של אחד מחברי הנשיא שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו צילום של רינג' רובר חדש ומטוס סילון שאבא קנה לו לאחרונה. "בשביל שתבינו את סדרי הגודל של העושר", מסביר אריאל סמואל, כי חברה אחת לבדה כרתה יהלומים בשווי 1.4 מיליארד דולר בשדות מראנג' שבמזרח המדינה.

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
מכוניות אינסטגרם/ניר בן טובים, אינסטגרם

"אל תשפוט את התהילה שלי לפני שאתה מבין את הסיפור שלי", כותב אוברט אנגל, אחד מעשירי המדינה בחשבון האינסטגרם שלו, בעודו מצטלם על רקע שתי התפלצות האלו.

מאלבניה באהבה

הכוכבים הצעירים של אינסטגרם. אינסטגרם, אתר יצרן
הכוכבים הצעירים של אינסטגרם/אתר יצרן, אינסטגרם

הריץ' קידס של אלבניה אינם שונים במהותים מיתר הריץ' קידס הנהנתנים. הם שותים כוס וויסקי בעלות של שכר דירת 4 חדרים בתל אביב, נועלים נעליים במחיר של הרכב שלכם וכן, גם נוסעים ברכבים שעולים כמו הדירה שלעולם לא תהיה בבעלותכם. הכוכבת התורנית של של הדף היא נערה צעירה שמצטלמת על רקע רולס רויס שאבוש רכש לה.

ועוד מהחברים באלבניה

הכוכבים הצעירים של אינסטגרם. אינסטגרם, אתר יצרן
אבא קנה לי בנטלי/אתר יצרן, אינסטגרם

וואליד בן טלאל

מכוניות אינסטגרם. אינסטגרם, ניר בן טובים
שים לי ציפוי נאנו, עם יהלומים/ניר בן טובים, אינסטגרם

אבל מפונקים ככל שיהיו, יש להם לאן לשאוף. יש הבדל בין לבקש מאבא לקנות לך מכונית במיליון דולר לבין לקום בבוקר, להרגיש תחושת מחסור ולהבין כי הפיתרון לזה הוא לצלצל לסוכנות מרצדס ולהזמין SL-600, בסכום אסטרונומי של 48 מיליון דולר. זה בדיוק מה שעשה וואליד בן טלאל, אחד מבכירי השלטון בערב הסעודית שביקש שיצפו לו את הרכב ביהלומים.

אל תסתכל בקנקן, אלא במה שרשום עליו

קרקס האינסטגרם של ה"ילדים העשירים" כבר צבר עד היום למעלה מחצי מיליון עוקבים (לא כולל צופים אקראיים), וכפי שראינו מהדוגמית הזעירה בכתבה, הם מגיעים מכל מיני מקומות, ומאחורי סגנון החיים הראוותני יש גם לפעמים סיפורים מזעזעים על דרכי ההתעשרות שלהם.

בשנה הקודמת, עקב הביקוש ההיסטרי, שכבר הניב סדרות ריאלטי ואפילו ספרים, נחנך דף (ספין-אוף) בשם "ילדי הלקשרי"; קצת יותר קטן, אבל פומפוזי באותה המידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully