וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה במהירות גבוהה: כללי זהירות לשכירת רכב ספורטיבי בחו"ל

28.3.2018 / 8:22

למה לא להרגיש כמו אוליגרך לכמה ימים במקום לבלות במיניוואן דיזל? אספנו לכם דוגמאות למכוניות ספורטיביות ו-מכוניות יוקרה שניתן לשכור בכמה ערים מובילות, מבלי למכור כליה. רק אל תשכחו לקרוא את סעיפי הביטוח ולגלות ערנות מול מצלמות המהירות

ניר בן טובים

(בסרטון: אודי A8 החדשה)

יספר לכם כל הורה שיציאה לחופשה משפחתית כרוכה בהקצאת משאבים שיכולה להצטבר בקלות לכמה עשרות אלפי שקלים לבילוי של שבוע-עשרה ימים. אם מכניסים למשוואה הזו גם רכב, המחירים יכולים לקפוץ בשיעור חד. ואולם בניגוד לישראל, מאותגרת התחבורה הציבורית הנאורה, יש מספיק דרכים באירופה להגיע מנקודה לנקודה, בעיר וגם מחוצה לה - רכבת תחתית, רכבות עיליות, שבילי אופניים ועוד. אך לחובבי הנהיגה, הקפיצה לחו"ל חייבת להיות "חוויה" ארוזה היטב גם עם מכונית שכורה, ועדיף שתהיה קצת יותר מעניינת מהמשפחתומטית הממוצעת.

חברות ההשכרה פתחו בשנים האחרונות את שעריהן גם לכלי רכב ספורטיביים וכלי רכב מפוארים, ובאמת שאפשר כיום להזמין דגמים נדירים שבשביל לנהוג בהם בישראל תאלצו פשוט לקנות אותם (או סתם לבקש סיבוב בהרצליה). באופן לא מפתיע, מחיר שכירת רכב יוקרה ליום שווה ערך לשכירת אופל אסטרה דיזל לשבוע נניח, כלומר נע בין 350 ל-1000 יורו. אז מה אפשר לשכור ומה אתם חייבים לבדוק? הנה כמה דוגמאות בודדות וכללים חשובים שכדאי לשנן.

לאן נוסעים ועם מה?

אודי R8 V10 פלוס. AP
אודי R8/AP

אחד היעדים החמים בחופשות ו-בקיץ בקרב הישראלים הוא איביזה. אם תגיעו לחוף הספרדי תוכלו לשכור דרך קבוצת SIXT אודי R8 בתמורה ל-950 דולר ליום. מכונית זו נמכרת בישראל בתמורה ל-1.5 מיליון שקלים. ביצועים? 540 כוחות סוס ו-0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. אופציה נוספת באיביזיה היא ב.מ.וו סדרה 6. כאן כבר מדובר בשילוב בין ביצועים לחלל פנים מפואר שיגבה מכם ליום סכום של 590 דולר. לא בטוח שתוכלו להניח יד על M6 עם 560 כוחות סוס, אבל דגמי הדיזל החסונים יעמדו לרשותכם.

בברלין חביבת הישראלים יש הרבה אפשרויות - זהו יעד שממנו אפשר ליטול את המפתחות ולצאת מחוץ לגבולות הערים הרחק לכבישים מרתקים. מכוניות יוקרה ב-Europcapr למשל תוכלו לשכור במחירים לא דמיוניים; אאודי A8 בתמורה ל-600 דולר ליום עם קבינה מהודרת ונוחות נסיעה מופתית, ב.מ.וו M3 חדשה ב-432 דולר ליום, ב.מ.וו M4 קבריולט ב-500 דולר, ואם אתם רוצים לבחון את גבולות האוטובאן - פורשה 911 קאררה S ב-605 דולר (מחירה בישראל קצת יותר ממיליון שקלים).

עוד באותו נושא

לא אוהבים אותנו: חברות השכרת רכב בחו"ל מסרבות לתת שירות לישראלים

לכתבה המלאה
ב.מ.וו M4 קונברטיבל. אתר יצרן
ב.מ.וו M4. פוזות וביצועים ליד החוף/אתר יצרן

מי שרוצה להרגיש קצת רעמים בישבן, יוכל לשכור את סדרות ה-AMG של מרצדס; יורופקאר מעמידה בצי המכוניות שלה את ה-C63 המושחזת (474 כוחות סוס) ב-432 דולר ליום, או את מרצדס GT השרירית (510 כוחות סוס) ב-830 דולר ליום (עלותה בישראל מעל 1.5 מיליון שקלים).

קופצים למדריד למשחק כדורגל ומיני ברייק מהעבודה? למה לשכור רנו משפחתית אם אפשר לקחת ליום-יומיים ב.מ.וו i8 חשמלית בתמורה ל-445 דולר ל-24 שעות. מכונית דו-מושבית עם מראה מהחלל וביצועים בהתאם; עם 360 כוחות סוס באמתחתה, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד, ותהיו בטוחים שכולם יסתכלו עליכם (עלותה בישראל 780 אלף שקל). אלטרנטיבה קצת יותר שפויה במדריד היא מזרטי גיבלי, בתמורה ל-570 דולר. מכונית סאלון-סדאן איטלקית עם ביצועים רציניים (עד 410 כוחות סוס). מחירה בישראל נע בין 600 ל-825 אלף שקלים.

אבל רגע, מה כדאי לבדוק?

סוחר רכב. ShutterStock
שימו לב על מה אתם חותמים/ShutterStock

לפני שאתם חותמים על הטפסים, כדאי שתגיעו ערוכים למשכיר שיחתים אתכם ותבינו מה אומרות האותיות הקטנות. כדי לעשות סדר בניירת, ביקשנו את עזרתו של עו"ד ערן יעקובוביץ' , מומחה לדיני ביטוח ונזיקין ממשרד צבי יעקובוביץ' ושות'. לדבריו, הדבר הראשון אותו יש לדעת הוא כי כל הצעה והצעה מחולקת לפרטי פרטים, שכן בחלקים מסומים שלה יכול להסתתר סעיף למשל של הגבלת מספר קילומטרים. כמו כן, יש חשיבות מכרעת לבחינה הכיסוי הביטוחי שניתן לשוכר, שמשתנה מחברה לחברה. הנה מספר טיפים נוספים באדיבות עו"ד יעקבוביץ':

במרבית המקרים, לא ניתן כיסוי ביטוחי לנזקים שנגרמים למרכב התחתון ומעטות החברות שמאפשרות לרכוש אותו תמורת תשלום נוסף. ירידה רשלנית מחניה ופגיעה במרכב יכולה לרוקן עשרות אלפי יורו מהכיס. זהירות.


גם נזקים שנגרמים לריפודים יכולים להגיע לסכומים בלתי מבוטלים. אל תעשנו ברכב{ גם אם מותר למרות שרוב החברות אוסרות זאת}. אל תאכלו ברכב ותשגיחו היטב על הילדים לבל המשחק עם העט יסתיים באסון

שימו לב שהכיסוי הביטוחי כולל גם שירות של רכב חלופי למקרה גניבה או תאונה וכן גרירת הרכב במקרה הצורך. בהיעדר כיסוי, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מאות ואלפי יורו.

רכשתם ביטול השתתפות עצמית? אין זה שולל את האפשרות של חברת ההשכרה לגבות מכם תשלום בגובה של 50-70 יורו בגין דמי פתיחת תיק במקרה של נזק. הפיתרון לכך הוא כמובן לרכוש סעיף ביטול לדמי פתיחת תיק. מקומם אבל פחות.

גובה ההשתתפות העצמית בהשכרת רכבי יוקרה יכולה להגיע במקרים מסוימים לסכום של 10,000 יורו ואף יותר. יש לוודא היטב מה גובה הסכום. כמו כן, במקרים רבים הכיסוי הביטוחי אינו כלל שירות של מתן רכב חלופי במקרה של תאונה או גניבה. וודאו כי הסעיף קיים במסגרת הפוליסה

מרבית הפוליסות אינן נותנות מענה ביטוחי לנזקי גוף שנגרמים ליושבי הרכב או לנהג. לפיכך, יש לרכוש מבעוד מועד פוליסת נסיעות לחו"ל. לצד זאת, אותן פוליסות מחריגות לרוב כיסוי ביטוחי לנזק שנגרם לצד ג', בין אם לגוף ובין אם לרכוש. על כן, יש לוודא המצאות כיסוי ביטוחי במסגרת ביטוח הרכב.

אכיפה מוגברת

מצלמות מהירות. inginsh, ShutterStock
מצלמות מהירות/ShutterStock, inginsh

אם חשבתם ש-200 המצלמות האלקטרוניות שפזורות בישראל הן שערורייה שאין כדוגמתה, חכו שתקבלו צליפה מהמצלמות הרבות שנטועות בצדי הדרך באירופה. הערים המרכזיות מרושתות בהן ולא תמיד הן גלויות לעין, ומשטרת התנועה - לפחות במדינות המערביות מאוד לא סבלנית כלפי חריגות מהמהירות המותרת בחוק. כך למשל, גרמניה, הולנד, פינלנד צרפת וכו' מרושתות לאורכן ולרוחבן, כאשר בחלקן, גם חריגה של 5 קמ"ש מהמותר תוביל למתן דו"ח.

כבר נתקלנו במקרים בהם טיול של שבוע הסתכם בקלות בתשלום קנסות בגובה 1,000 יורו (כמעט 5,000 שקל!), שלעתים הגיע אחרי הרבה חודשים במייל או בדואר. מומלץ ביותר להתקין אפליקציית ניווט שכוללת התראה קולית על חריגה מהמהירות המותרת - אחרת החופשה החלומית שלכם תעלה הרבה יותר מכפי שדמיינתם.

  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully