וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנגד 4 נהגים: ארבעת הבנים - איזה רכב הם רוצים?

31.3.2018 / 8:56

למה החכם לקח דווקא היברידית? למה לא משנה לרשע במה הוא נוהג? האם גם אתה תם? וזה שאינו יודע לשאול? הוא מחפש את האחד שמבין

אנחנו מכירים אותם כארבעת הבנים מההגדה, החכם, הרשע, התם וזה שאינו יודע לשאול. אבל גם ארבעת הבנים צריכים בסוף הסדר לקחת את סבתא הביתה, יצאנו לברר מי הם אותם ארבעה בנים ולהתאים לכל אחד מהם את המכונית המתאימה.

חכם - במה הוא נוהג?

וולוו XC90 הייבריד T8 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
וולוו XC90 היברידי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

החכם המוזכר בהגדה של פסח, אינו רק חכם במובן של אינטילגנטי. הוא יותר מזה, החכם הוא זה ששואל את השאלות הנכונות ומחפש להעמיק ולחקור את המציאות סביבו. לנו היה ברור שהוא חייב לנהוג במכונית חכמה. אבל לא רק חכמה במובן האינטליגנטי - אלא גם במובן של מכונית חכמה באופן שבו היא מבצעת והעסקה שהיא מציעה.

הבחירה שלנו- וולוו XC90 בגרסת ה-T8 ההיברידית נטענת שקע. שהיא לא רק מכונית מרשימה מאוד למראה, אלגנטית וסופר איכותית. היא גם מכונית מתוחכמת ונעימה מאוד לנסיעה ונהיגה. בשל היותה נטענת שקע, היא מזכה את בעליה בהנחה גדולה מאוד במיסוי עם הרכישה שלה, כך שהיא מביאה גם אבזור ו-407 סוסים וגם פטור מתדלוקים בתדירות גבוהה אם אתם מסודרים עם עמדות טעינה. בונוס - בגרסת 7 המקומות תוכלו לקחת את כל הסבים והסבתות בבת אחת.

רשע - בכל מכונית

פיג'ו 205. אתר יצרן
פיג'ו 205/אתר יצרן

בהגדה, שני לחכם נמצא הרשע. ללמדך שהוא אינו בהכרח טיפש. אלא רשעותו נובעת מההתנהגות שלו. הוא מוציא עצמו מן הכלל, הוא הנהג שלא מבין שבשימוש בכביש הוא חולק מרחב עם שותפים לדרך - הנהגים האחרים.

קל מאוד לשים אותו ברכב שטח ראוותני, מכונית ספורט עתירת דציבלים וספוילרים. אבל הרשע יכול לנהוג בכל דבר. מפיג'ו 205 ישנה ועד פריוס ירוקה.

הרשע הוא הנהג שפותח את הדלת בכוח על הרכב שלידו, שעומד על שתי חניות, או על אחת - של הנכים. שנוסע בנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה. ששומר על פנים הרכב שלו נקי בהשלכת פסולת מהחלון. שלא מאותת או נותן זכות קדימה.

בהגדה, התגובה אליו היא "ואתה הקהה את שיניו". אז למרות שנשמח מאוד לצאת ולהקהות שיניים לנהגים מסוימים, נסתפק בלהפעיל את מתזי השמשות כשהוא נצמד אלינו מאחור ונמלא את הרכב שלו בטיפות מים.

תם - המכונית שיכלה להיות לו

סיאט לאון קופרה 300. אתר יצרן
סיאט לאון קופרה/אתר יצרן

גם התם בהגדה, בניגוד למה שנהוג לחשוב - אינו טמבל. הוא פשוט אדם שמסתפק בעולמו שלו, על מגבלותיו, על המציאות כפי שמונחת בפניו.

הטרגדיה של התם אינה בהכרח המכונית בה הוא נוהג, אלא המכונית בה הוא יכל לנהוג.

התם, שינהג בב.מ.וו סדרה 5 או דומותיה בגרסת הבנזין שלא מסיבות של טהרנות נהיגה) ולא בגרסה ההיברידית המקבילה, הזולה והמאובזרת שלה. התם ילך על הגרסה הנפוצה יותר של האוקטביה כי זה מה שיש לכולם ולא את גרסת הסטיישן השימושית יותר.

הוא יקנה ג'יפון אופנתי, כבד ואיטי לשימוש משפחתי כאשר מיניוואן יהיה בעצם הרכב המתאים יותר. או ירוץ לחפש את הכי הרבה סוסים לשקל בסיאט קופרה ולא את מאזדה MX-5 הכל כך הרבה יותר מהנה.

שאינו יודע לשאול - לא מעניין אותו

מיצובישי אטרז'. אתר יצרן
מיצובישי אטראז'/אתר יצרן

בתחתית ההיררכיה של הבנים בהגדה נמצא זה שאינו יודע לשאול. הוא לא חכם, הוא לא רשע והוא לא תם. לשלושת אלו יש לפחות ידיעה כל שהיא. חיובית, שלילית, מכירה במגבלותיה - אבל יש. זה שאינו יודע לשאול הוא חלל ריק, אדישות עצובה לנעשה. הוא הגרוע מבין הארבעה.


מכיוון שהוא אדיש, מכיוון שלא אכפת לו הוא גם הנהג הגרוע. הנהג הגרוע לא רשע אבל הוא מסוכן לפחות כמותו, הוא מסוכן כי הוא אדיש למעשה הנהיגה, להשפעה של המהירות על מרחק העצירה. הוא אדיש למשמעות של להשאיר מקום לדו גלגלי לקראת הרמזור. הוא אדיש לחשיבות לחץ האוויר בצמיגים והוא אדיש גם לתדירות בדיקת השמן והחלפתו לפי הוראות היצרן.

זה שאינו יודע לשאול ייקח את המכונית הראשונה שמציעים לו בעבודה או במגרש, מיצובישי אטראז' או קיה ריו - כי לא אכפת לו. הוא ייקח אותה בצבע כסוף, כי זה לא צבע, כסוף זה לומר "לא בחרתי צבע, פשוט תרססו לכה על המתכת". הוא לא מבין שמכונית מצטיינת דינאמית היא לא קוריוז של כתבי רכב, אלא גם זו שתציל אותו ואת המשפחה שלו בתמרון חמיקה אם רכב מתפרץ לצומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully