וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IONEX: העתיד החשמלי, על פי קימקו

משה פרחי, מאמן אופנוענים למצוינות

4.4.2018 / 11:03

בתערוכת טוקיו חשפה קימקו קטנוע חשמלי קטן וחמוד. אולם הבשורה האמתית מגיעה בדמות פתרון לכל המחסומים שמונעים מאתנו לעבור לכלי רכב חשמליים: ביטול משך זמן הטעינה, וטווח נסיעה גדול משמעותית ממה שראינו עד כה. האם זה מה שיגרום לנו לרכוש כלי רכב חשמליים?

ניר בן טובים

כבר לא מעט שנים שמבטיחים לנו שהתחבורה האישית אוטוטו נוטשת את מנועי הבעירה המזהמים ותעבור למנועים חשמליים. מצד שני, זה גם לא סוד שכלי רכב חשמליים (עדיין) לא תפסו, ובעיקר דו-גלגלי חשמלי. נכון, מדי שנה נמכרים יותר ויותר כלי רכב חשמליים, אך המספרים - בוודאי כאשר משווים לכלי רכב המונעים על ידי בנזין - זעומים. וזאת למרות שראינו ניסיונות מיצרנים גדולים וגם קטנים, ודגמים חדשים ממשיכים לצוץ בתדירות גוברת. תכל'ס, הציבור לא נוהר בהמוניו לרכוש. גם טסלה, שמתיימרת להציע חלופה (4 גלגלים), לא מצליחה להמריא. יש לכך כמה סיבות, העיקריות: טווח נסיעה מוגבל עד כדי מצחיק, משך זמן טעינה יחסית ארוך, ביצועים ומשקל. לטענת קימקו, לא נצטרך יותר להתפשר והרעיון שלהם פותר את כל הבעיות - טווח נסיעה לכאורה בלתי מוגבל (אפרט בהמשך), משך טעינה כהרף עין ועיצוב מסובב ראשים. אז האם קימקו הולכת לשנות את חוקי המשחק? נצטרך להמתין בסבלנות ולראות מה יקרה עוד שנתיים-שלוש.

העתיד על פי קימקו. יצרן, ניר בן טובים
האם הקטנוע הפשוט למראה הזה ישנה את האופן בו אנו רוכבים בעיר?/ניר בן טובים, יצרן

תל-אביב - טוקיו

לכל מי שחושב שלהיות עיתונאי רכב זה רק כיף - המסע למלון Tokyo Marriott hotel שכלל תחבורה אווירית וקרקעית נפרש על פני 24 שעות של נדודים, כנ"ל חזרה. אבל שלא תטעו - אם יציעו לי שוב לטוס לטוקיו ל- 3 ימים, אני כבר קופץ על המטוס. בבוקר למחרת ההגעה שלי, קימקו ערכה באולם האירועים במלון מסיבת עיתונאים. העיתוי שנבחר אינו מקרי - יום לפני פתיחת תערוכת האופנועים בטוקיו.

המארחים היו מקסימים, יצאו מגדרם לאורך כל ימי הביקור שאהנה ואטעם קצת מיפן (מומלץ בחום, אבל זה כבר לכתבה אחרת). אני מודה שהייתי סקרן, השקה של קטנוע חשמלי - העונה לשם IONEX, ככה חשבתי כשקיבלתי את ההזמנה. כבר ראינו בעבר קטנועים חשמליים, אז מה בקימקו כבר יכולים לחדש? מצד שני בהזמנה - קימקו מבטיחים שהם הולכים לשנות את "המשחק" - והבטחות כידוע צריך לקיים.

באולם כבר יושבים עשרות עיתונאים מרחבי העולם, כולל נציגים של הדילרים השונים, כולם מחכים לשמוע את אלן קו (Allen Ko) - יו"ר קימקו. הבחור עולה על הבמה ומתחיל לדבר באנגלית רהוטה וברורה, אחרי כמה דקות, נופל האסימון - האירוע זה לא הקטנוע החדש, אלא פתרון לבעיות של כלי רכב חשמליים. הבחור מדבר ומציג את החזון של החברה לעתיד התחבורה האישית - IONEX, רעיון שאמור לפתור את כל המחסומים שיש לנו למעבר לכלי רכב "ירוק". למעשה קימקו, לקחה החלטה ושמה את עצמה בראש החץ לעבור לעולם דו גלגלי חשמלי ונקי יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
העתיד על פי קימקו. יצרן, ניר בן טובים
אפשרות טעינה משקע או עמדת החלפת סוללות/ניר בן טובים, יצרן

נדלקה הנורה

אז מה עומד מאחורי הרעיון של קימקו? סוללות קטנות ונשלפות, עמדות טעינה שיפוזרו ברחבי העיר - לצד הכבישים, בבתי קפה, מרכולים ובמקומות מרכזיים. לטענת מר קו, יש להם כבר הסכם עם 20 מדינות, בהן תממן קימקו את הקמת עמדות הטעינה בכל מדינה. עמדות אלו יהיו זמינות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ככה בכל רגע נתון נוכל להגיע ולהחליף סוללות. הלקוח יחויב בעלות הטעינה של הסוללות באמצעות רישום.

הסוללה עצמה שוקלת קצת פחות מ-5 ק"ג, ובנויה בצורה כזאת שקל יחסית לשאת אותה, עוד רעיון נחמד, הסוללות מעוצבות ובנויות כך שניתן להחזיק צמד סוללות ביד אחת, אם כי 10 ק"ג הם כבר לא משקל שנוח להסתובב איתו יותר מכמה עשרות מטרים לכל היותר.

לגבי טעינה - יש כמה פתרונות - מטעינה רגילה בחניה עם כבל, דרך שליפת הסוללות עצמן וטעינה על גבי משטח ועד כאמור לעמדות טעינה שיפוזרו בכל מיני מקומות ברחבי העיר ולמעשה יאפשרו פשוט להגיע - ולהחליף את הסלולות. הרעיון גאוני בפשטות שלו, ולטענת היצרן אפשר להשתמש באותה סוללה למספר כלי רכב דו-גלגלי שונים וגם מיצרנים שונים - וכאן למעשה חידוש נוסף - סוללות שיתופיות. תסתכלו בתמונות של תחנות הטעינה - בשום מקום לא תמצאו את המילה KYMCO, רק שם המיזם - IONEX. ניתן לשער שזה בכדי שיצרנים נוספים יצטרפו למיזם ולא יירתעו מכך.

העתיד על פי קימקו. יצרן, ניר בן טובים
השליפה של הסוללות נו/ניר בן טובים, יצרן

חשמלית ושמה תשוקה

בואו נדבר קצת על הקטנוע - MANY AV. מבחינת עיצוב, אין כאן שום ניסיון להציג עיצוב עתידני או מהפכני, הקטנוע עגלגל והזכיר לי את הקימקו סנטו. אולם מבחינת יחידת ההנעה או יותר נכון סוללות, יש חידוש - הקטנוע מצויד בנוסף לצמד הסוללות הנשלפות (ממוקמות תחת מדרס הרגלים), בסוללה פנימית קבועה שלא ניתנת לשליפה, הסוללה הפנימית נטענת מצמד הסוללות הנשלפות. גימיק נחמד - לחיצה על כפתור הממוקם על הכידון, תגרום לסוללות לעבור ממצב מאונך למאוזן - מה שמאפשר גישה מאוד נוחה לשלוף אותן.

מחשב דואג כל הזמן להטעין את הסוללה הקבועה ולנהל את צריכת החשמל. הגעתם הביתה? שליפה קלה של הסוללות ומשטח טעינה יאפשר להטעין אותן במשך הלילה. למחרת בבוקר נתחיל את היום עם צמד סוללות מלאות, היה ובמקרה תצטרכו לצאת בערב לאיזה סיבוב קטן כשהסוללות עדיין בטעינה, הסוללה המובנת עדיין מאפשרת לנסוע עם הקטנוע. היצרן לא מסר את הטווח שניתן לנוע על הסוללה הפנימית, אך ניתן להניח שהטווח לא יהיה גדול. לגבי טווח נסיעה. מלבד צמד הסוללות הנשלפות, למי שירצה יהיה ניתן לשכור בכל עמדת טעינה סוללות נוספות - תחת המושב יש חלל שמספיק לעוד 3 סוללות. ככה שעם 5 סוללות הטווח גדל לכ-200 ק"מ "על הנייר" לפי קימקו.

למעשה, עם שרשרת עמדות טעינה יציבה, אפשר לומר שהטווח לא מוגבל. תארו לכם עסק או לקוח פרטי בתל אביב, שכל הנסיעות שלו הם ברדיוס של כ- 20-30 ק"מ (צפונה עד הרצליה ודרומה עד יבנה), ויש עמדת טעינה צמודה לעסק וגם עמדות שפזורות על הצירים האלה. כל מה שצריך זה כל פעם שהסוללות מתרוקנות, להגיע לעמדה כזאת ולהחליף את הסוללות הריקות במלאות. מה שלמעשה פותר את בעיית מגבלת טווח הנסיעה. ההחלפה עצמה אורכת דקות בודדות, ומתבצעת בקלות ובפשטות שגם ילד בן 10 יכול לבצע.

העתיד על פי קימקו. יצרן, ניר בן טובים
המפתח להצלחת הפרויקט - פריסה של רשתות טעינה עירוניות בהיקף מספק, אחרת, אין פה פתרון בעל קיימות/ניר בן טובים, יצרן

נגד הזרם

במהלך ההשקה אלן קו, יו"ר קימקו, יצא בהכרזה מעניינת: בשלוש השנים הקרובות קימקו מתכוונת להציג 10 דגמים חשמליים שיעשו שימוש בטכנולוגית IONEX; יעד שהחברה הציבה לה - למכור 500,000 דו גלגליים חשמליים מתוצרתה בכל העולם; למיזם ברחבי העולם יצטרפו עוד מדינות ויצרנים.

בכדי שהמיזם יצליח, חלק מהנושא הוא רשת של תחנות טעינה לסוללות שתאפשר נגישות לכל אחד בכל מקום. הפריסה תתבצע בערים לאורך צירים ובמקומות בילוי, סופרמרקטים, בתי קפה ועוד. לטענת היצרנית יש להם כבר עכשיו שיתוף פעולה ב-20 מדינות ברחבי העולם, והם צפויים להגדיל את המדינות שיצטרפו למיזם. לפי אלן קו, יו"ר קימקו, הם כרגע מתרכזים בכלי רכב לניידות עירונית ולא באופנועים גדולים, והמטרה שלהם ליצור עולם נקי יותר בהתמקדות במרכזי הערים, שם מרוכז הזיהום.

כמה מילים על תערוכת האופנועים בטוקיו. לא מדובר בתערוכה הגדולה שנערכת מדי שנה באוקטובר (טוקיו מוטור שואו). התערוכה במרץ יחסית קטנה והיא מיועדת רק לדו"ג בניגוד לאחותה הגדולה שם גם יצרני המכוניות מציגים חידושים ודגמים חדשים. רוב המציגים הם דילרים מקומיים וחברות שיפורים ולצידם היצרנים. קימקו, הציגו למעשה את החידוש הכי גדול, כל שאר היצרנים הציגו דגמים שכבר נחשפו במילאנו. ימאהה בטוקיו חשפה טריאל חדש וחשמלי שצפוי להתחרות באליפות העולם בטריאל לכלים חשמליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully