וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפים מכוכב אחר: חגיגת ה-4X4 של קרייזלר בארה"ב

7.4.2018 / 11:31

בכל שנה מציגה קרייזלר את רכבי הקונספט של Jeep, במסגרת פסטיבל Easter הנערך בעיירה מואב. השנה התבססו הכלים לראשונה על רנגלר JL הכל חדש

אתר יצרן

(בסרטון: ג'יפ רנגלר מופאר מתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס)

אם אתם קוראים כתבה זו ממשרדכם בתל אביב, כנראה שפיספסתם את הביקור ב- Easter Jeep Safari שהסתיים בתחילת אפריל. גם אני החמצתי את פסטיבל הג'יפאות הענקי, אבל לא יכולתי שלא להתעניין ברכבי התצוגה אותם משיקה חברת Jeep בכל שנה. רכבי התצוגה של מואב הם פרויקט משותף שלJeep ו-Mopar, חטיבת הביצועים והאבזור של קרייזלר.

לאלו שעוד לא יודעים, נספר כי העיירה הקטנה מואב (יוטה) היא מקדש 4X4 הגדול ביותר בארה"ב. במדבר האדום שסביב העיירה מתפתלים שבילי הג'יפים המפורסמים ביותר בעולם, Hell's revenge, Poison & Spider ואחרים. ג'יפאים מושבעים מבקרים במואב בכל עונה, אבל בתחילת האביב מתפוצצת העיירה באירוע ג'יפאות אדיר; הרחובות המנומנמים מתעוררים לקול מפץ מפלטים, כ-1500 ג'יפים רוחשים בשבילי ה-Slick Rock, בתי המלון ואתרי הקמפינג מתמלאים עד אפס מקום. עדרי בשר נצלים על הגריל, חביות בירה מתרוקנות מדי לילה, וזה הזמן בו בוחרת Jeep להציג את דגמי הקונספט החדשים שלה.

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
ג'יפסטר עדכני, תרגיל בעיצוב מרכב וצביעה מתוחכמת/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן, יצרן

רוב דגמי התצוגה לא יגיעו לאולמות המכירה אבל הם מאפשרים ליצרן האמריקני לבדוק את תגובת הקהל לרעיונות השונים, ולהעביר לייצור מסחרי את הטובים ביותר. רכבי התצוגה גם מעניקים השראה לסדנאות שיפורים המפתחות רכבי שטח מדליקים ביותר - באמריקה לא צריך לקבל אישור ממשרד התחבורה כדי להרכיב צמיגי 40 אינץ', להגביה מרכב או להאריך את השלדה. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות!

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
אווופס, זה Forward Control משנת 2012 אבל תראו איזה רכב מדליק, סוג של מיני-יונימוג!/אתר יצרן, יצרן

דגמי התצוגה של 2018 מתבססים לראשונה על רנגלר JL הכול חדש, עליו כבר דיווחנו לכם. הרנגלר החדש מציע מזיגה מרשימה של טיפוח מסורת והתקדמות טכנולוגית, אבל לא כך רכבי התצוגה שהיו השנה, שמרניים למדי. תשאלו אותי למה אנו מצפים, מהו רכב פורץ גבולות? למשל, המשאית הקלהForward Control Mighty, שהוצגה ב-2012. המשאית תוכננה כהומאז' ל'משאיות החלוקה' של שנות החמישים והשישים, והיא התבססה על מכלולי רנגלר JKאנלימיטד. מתחת לעיצוב הרטרו המקסים מתחבאים סרנים פורטליים עם צמיגי 40" על חישוקי ביד-לוק, המאפשרים נסיעה בלחץ אוויר נמוך במיוחד. הכלי שבר לבבות ב-2012, אבל מעולם לא הגיע לייצור.

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
מישהו עוד זוכר את צופרי ההגה המצחיקים האלה, חצי קשת יצוקה ממתכת ? מתחת לקליפה הנוסטלגית מתחבא רכב שטח רציני ביותר/אתר יצרן, יצרן

eep Wagoneer Roadtrip

מתוך שבעת רכבי התצוגה של 2018, ווגונירRoadtrip הוא החמוד ביותר בעיניי. הוא נראה כמו האורגינל הנוסטלגי משנות השישים, שנחשב לג'יפ העירוני הראשון באמריקה, עם תיבת הילוכים אוטומטית. שועלי קרבות וותיקים עוד זוכרים את הקצונה הבכירה של צה"ל נוסעת בווגונירים וגלדיאטורים... היסטוריה, מתקופת מלחמת ששת הימים. הווגוניר הנוכחי כולל גימורי כרום וחישוקי ברזל לבנים 17-אינץ', ומתחת לקליפת הירוק-פסטל פועמת מכאניקה מודרנית של JL - סרנים חיים, בסיס גלגלים מוארך ב-12.5 סנטימטרים, קפיצי סליל (לא עלים, כמו במקור), נעילה אחורית, צמיגי 33 אינץ' ומנוע 5.7 ליטר. בפנים האווירה היא לגמרי סיקסטיז, כולל ספסלי רוחב מיושנים, צופר הבנוי מחצי טבעת על גלגל הרכב. מדליק אש!

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
רכב שבילים מהיר, בהשראת מרוצי הבאחה. למרות העיצוב הספורטיבי, גם מאחור יש שני מושבי מרוץ/אתר יצרן, יצרן

Jeep Sandstorm

חשבו על שבילי הבאמפים של פלמחים או צאלים, העלו מהירות לתלת ספרתית ותקבלו את הסביבה הטבעית של Sandstorm, 'סופת מדבר' בהשראת מרוצי הבאחה. הסנדסטורם קיבל מכסה מנוע מחורר ומאוורר, מרכב נטול דלתות אחוריות עם צמיג רזרבי המורכב בתא המטען, להדגשת מראה הבאחה. כלוב התהפכות מוארך (אך דקיק למראה) ופתחי מילוי דלק בסגנון רכב מרוצים, משלימים את ההופעה הספורטיבית.

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
סופה במדבר/אתר יצרן, יצרן

הסרן הקדמי הוסט קדימה ב-4 אינץ' כדי לקבל יציבות כיוונית משופרת, ולאותה מטרה הועתק הסרן האחורי 2 אינץ' לאחור. בסיס הגלגלים המוגדל וזרועות רדיוס מוארכות מאפשרים מהלכי מתלה של 14 ו-18 אינץ'. צמיגי 29.5 אינץ' ומנוע Hemi 6.4 ליטר משלימים את המהפך - נראה אתכם מעבירים את הג'יפ הזה טסט, בראשון לציון!

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
האם היה זה הקרוסאובר הראשון בעולם, לפני חמישים שנה/אתר יצרן, יצרן

Jeep Jeepster

הג'יפ האדום-לבן נוצר כהוקרה ל-ג'יפסטר של 1966; בזמנו הוא הציג מזיגה חדשנית של רכב כביש ספורטיבי ושטח, שלושים שנה לפני הולדת הקרוסאובר הראשון! ג'יפסטר 2018 מתבסס על רוביקון JL, עם חלון קדמי המוטה לאחור ב-2.5 מעלות. הצמיג הרזרבי נתחב לתא המטען, מפנה מקום לשני מנשאי ציוד חיצוניים על הזנב (או ג'ריקנים, למרחיקי לכת). סוללת פנסי LED בעוצמה 8,000 לומן תאיר את הלילה המדברי. צמיגי 37 אינץ' בידלוק והגבהת שני אינץ' (איזה כייף, סוף סוף מצאנו משהו שמותר להרכיב גם בישראל!). גם עיצוב הפנים לא הוזנח עם קשת התהפכות, מושבים בריפוד Katzkin (מישהו יודע מה זה?), ועוד.

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
: ג'יפ ספורטיבי עם מנוע 4-בוכנות, הנשמע כדבר הזה?/אתר יצרן, יצרן

Jeep 4SPEED

ג'יפ "למהירות" נועד להראות שקרייזלר יכולה להציג ג'יפ מהיר, עם מנוע ארבע בוכנות 2.0 ליטר מוגדש - בממלכת ג'יפ זה נחשב מנוע קטן. לחיסכון במשקל צויד ה-4SPEED בחלקי מרכב מחומרים מרוכבים, בהם מכסה המנוע. המרכב קוצץ ב-22 אינץ', למה?

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
דווקא חמוד, הרנגייד הקרבי/אתר יצרן, יצרן

Jeep B-Ute

הרכב האחרון אותו נתאר במידה של רצינות הוא B-Ute "השימושי", המתבסס על רנגייד הנמכר גם במחוזותינו. הגמד העירוני נראה קשוח להחריד, עם הגבהת 1.5 אינץ' וצמיגי 17 אינץ' מורחבים באופסט 30 מילימטר. הגגון המסיבי עמוס בתיבות מטען (ריקות, כנראה) ומכלי דלק חיצוניים, המשלימים את המראה המאיים.

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
נאצ'ו ג'יפ עם דלתות 'חצי' וברזנט ביקיני. אפשר להשכיב את החלון הקדמי על מכסה המנוע/אתר יצרן, יצרן

אני לא מוצא שום דבר מלהיב במחסן החלפים הזה, למעט דלתות-חצי מדליקות וברזנט ביקיני. יש גבול לכמות האבזרים אותם אפשר להעמיס על ג'יפ, בלי לחרוג מגבולות הטעם הטוב.

Jeep J-Wagon

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן, יצרן

רנגלר 'סהרה' מועמס בכל טוב, מתאים לסמטאות תל אביב

ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
עוד קצת מ-וואגוניר/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן, יצרן
ג'יפ מואב. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully