וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף: הגנבים מעדיפים מכוניות בצבע לבן ורכבי 4X4

9.4.2018 / 8:19

על פי נתוני חברת איתוראן לרבעון הראשון של 2018 עולה כי 45 אחוזים מכלי הרכב שנגנבו היו בצבע לבן, גוש דן מובילה בפער ניכר כאזור הפעולה החביב על הגנבים ורכבי השטח הולכים והופכים למועדפים עליהם

סיכום רבעון ראשון 2018 בגניבות רכב. יצרן, ניר בן טובים
הלילה בין שבת לראשון הוא הזמן המועדף על גנבי הרכב/ניר בן טובים, יצרן

תחושת האגרוף בבטן כאשר מגלים את מקום החניה ריק ורק זכוכיות על המדרכה בחלק מהמקרים, הן כל מה שנשאר מהמכונית שעמדה שם אך אתמול מוכרת לאלפי ישראלים מהם נגנבו כלי רכב בשנה האחרונה. נתוני המשטרה המעידים דווקא על ירידה בכמות הגניבות, לפחות בשלוש השנים האחרונות הם נחמה קטנה מאוד במצבים האלו.

ממחקר שערכה חברת המיגון איתוראן והקיף 500 אלף כלי רכב ומסכם את הרבעון הראשון של שנת 2018 עולה דווקא נתון אחר. על פי החברה, נתפסו על ידי חוליות האכיפה שלה 33 חוליות של גנבי רכב, עליה של 10 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2017. לצד תפיסת החוליות, 180 כלי רכב הושבו לבעלים לאחר גניבתם והערכת השווי שלהם נאמדת בכ-36 מיליון שקלים.

אז האם הרכב שלכם בסיכון? זה תלוי מאוד איפה אתם גרים ומהו הרכב, כפי שניתן לראות באיור, גוש דן הוא המועד לפורענות עם 38 אחוזים מנסיונות הגניבה וביהודה ושומרון הסיכוי הנמוך ביותר 2 אחוזים בלבד. גם מבין הערים הגדולות, תל אביב היא זו בה ההסתברות לגניבה גבוהה ביותר עם 11 אחוזים וראשון לציון עם 8 אחוזים.

סיכום רבעון ראשון 2018 בגניבות רכב. יצרן, ניר בן טובים
מפת גניבות הרכב של ישראל לרבעון הראשון של 2018/ניר בן טובים, יצרן

מכיוון שהחלק הארי של גניבות הרכב נעשה לצורכי פירוק חלקי חילוף, מבחינת סוג כלי הרכב המבוקש על ידי הגנבים אלו עדיין המכוניות הפרטיות, אולם השנה עקפו הג'יפונים ורכבי השטח את כלי הרכב המסחריים, עדות לפופולאריות הגואה שלהם בשוק בשנים האחרונות המעלה באופן טבעי את הדרישה לחלפים. מה לגבי העדפות הצבע? גם כאן יש מאפיין גורף התואם את המצב בשטח, 45 אחוזים מהמכוניות שנגנבו ברבעון הראשון היו בצבע לבן.

יום שבת הוא הפעיל ביותר אצל הגנבים, עם 17 אחוזים מהמקרים המתועדים של גניבות רכב, מזג אוויר סוער וגשום לא רק שאינו מרתיע את הגנבים, על פי נתוני איתוראן מורגשת עליה ניכרת בפעילות בלילות גשומים.

ב-50 אחוזים מהמקרים של ניסיונות גניבת הרכב, הדבר נעשה באמצעות מפתחות הרכב ללא כל התערבות אלימה. או באמצעות פריצה לבית וגניבת המפתחות, שכפולי מפתחות או מעורבות משתמשים מורשים. לאן הולכות המכוניות? לדברי ניר שרצקי מנכ"ל איתוראן הערים טול כרם ורמאללה הן "ערי המקלט" והיעדים המועדפים על הגנבים בשל קרבתן למרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully