וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ראשונה מרופא זה כלום: כך תעלו את ערך הרכב שלכם לפני המכירה

10.4.2018 / 9:42

למרות שכיום כל אחד רוצה רכב חדש מהניילונים, אפשר להשאיר לעצמנו סיכוי להחליף ידיים בלי להוריד סכום נכבד מהמחיר. איך? כמה פעולות פשוטות יסדרו לכם עסקה לא רעה בכלל

שלט למכירה מאזדה 6. קובי ליאני
אם תתכוננו היטב למכירה, לא תידרשו לקצץ במחיר/קובי ליאני

לא מפסיקים לספר לנו שהשוק מוצף במכוניות משומשות, וחברות הליסינג מייחלות לקונים. הן מציעות הנחות, מבצעי מכירות, הבטחות לטיפולים על חשבון הברון ואפילו אחריות משודרגת, רק כדי למכור. כל זה, כאשר מחירי הטרייד-אין והתמורה שמוכנים לתת לנו גם עבור דגמי רכב יחסית מבוקשים, היא נמוכה למדי. אז מה עושה אדם פרטי שרוצה למכור את הרכב שלו בלי להוריד 20% מהמחיר? מעבר להצגת ספר רכב והיסטוריית טיפולים טובה, עשו את הדברים הבאים:

ניקוי טוב

נסעתם באוטו חמש שנים ועכשיו הוא מלא ספלי נייר וניירות טישו משומשים? חבל, אבל לא מאוחר מדי. קחו אותו למכון לרחיצת מכוניות והעבירו אותו טיפול מאל"ף עד ת"ו, כולל הכול:

• שטיפה טובה הכוללת וקס
• ניקוי פנימי יסודי באמצעות שואב אבק
• ניקוי ריפודי הרכב באמצעות קיטור

עבור טיפול יסודי תשלמו סכום של כ-100-120 שקלים. הוסיפו על זה שטיפת מנוע והרכב ייראה לפחות "שמור".

שטיפת מכוניות. ShutterStock
ניקוי יסודי יכול לתת מראה אחרי לגמרי למכונית/ShutterStock

פוליש ותיקוני צבע

ברגע שתשטפו את הרכב, תראו הכול: שריטות קטנות, "נשיקות" בדלתות, מכות קלות שמקורן באבני כביש מקפצות וכל מיני צרות אחרות. גם הקונה הפוטנציאלי יראה את כל אלה, ותתפלאו כמה הוא או היא יבקשו להוריד ממחיר הרכב, על ה"רק כמה נגיעות" האלה.

מה תעשו? קחו את הרכב לצבעי רכב טוב כדי שיעשה פוליש. פוליש לא רק מבריק את הצבע ומחדש אותו, אלא גם 'סוגר' שריטות קלות ונגיעות בצבע. יתרון חשוב של צבע?י רכב על פני מכוני שטיפה, הוא היכולת שלהם לתקן יפה ובמקום נקודות ופגמים בצבע כבר אחרי הפוליש.

עלות?

• החל מ-300 ועד 400 שקלים לפוליש.
• תיקון נקודות צבע ושריטות פח קלות? כל מספר שבין 500 - 1,000 שקלים, תלוי במצב המכונית ועומק השריטה.

טיפול רכב מוסך. ShutterStock
אחרי טיפול במוסך יהיה קל יותר למכור את המכונית/ShutterStock

השתמשו בחלקי חילוף משומשים לרכב

משהו דופק מלמטה? נשבר איזה פלסטיק? נפל פעם איזה חלק ולא טרחתם להתקין חזרה? חשוב להבין: כל רעש או משהו שלא נראה טוב, משפיעים מאוד על הקונה הפוטנציאלי ומרחיקים אותו; למה שמישהו ישקיע כמה מאות שקלים בבדיקת רכב שנראה לו כבר במבט ראשון מוזנח או לא תקין?

• תקנו כל מה שאתם יכולים לפני שאתם מציעים את הרכב למכירה.
• התיקונים האלה לא חייבים להיות יקרים. אתם יכולים להשתמש בחלקי חילוף משומשים או חליפיים ולחסוך לא מעט.

שימו במיוחד דגש על הבאים:

חלקי חשמל לרכב

אפשר בהחלט לקנות חלקים משומשים ולעיתים אף להתקין לבד:

• פנסים שונים - קדמיים ואחוריים, פנסי ערפל ואיתות
• מתגים פנימיים - במיוחד דברים שנראים קטנים, כמו מתגי חלונות חשמליים ואורות פנים.

חלקי פח לרכב

כאן המצב קצת יותר מסובך (ויקר) אבל יש מה לעשות. כמו בקטגוריית תיקוני הצבע הקלים, כדאי מאוד לבצע תיקוני פחחות לפני מכירת הרכב.

למה?

אם הקונה ייקח את הרכב למכון בדיקה, הבוחן עשוי להעריך את עלות תיקוני הפחחות והצבע, ולרוב המחיר שינקוב יהיה יקר יותר. כמעט תמיד, אם אתם תהיו אלה שתיקחו את הרכב לפחחות, תוכלו לבצע את התיקונים במחיר שיהיה נמוך יותר מהערכת הבוחן.

תוכלו לחסוך עוד יותר, אם תקנו את חלקי הפח ישירות מחברות החלפים השונות ובמגרשים; פחחים ומוסכים לוקחים עמלה על קניית החלקים.

לרשימת מוסכים לחלקי חילוף לרכב באתר b144 לחצו כאן

מערכות שמע לרכב

לשדרג או שלא לשדרג? כן, ונאמר אף יותר: מוטב שם טוב על פני שמע רע. אם יש לכם מערכת שמע טובה במכונית, יש להניח שתרצו לקחת אותה אתכם, למכונית החדשה. בסדר גמור.

אבל -

אל תשאירו את הרכב בלי רמקולים ורדיו מודרני, שקורא קבצי אודיו. התקינו בו מערכת סאונד בסיסית, אבל ממותג מוכר.

מערכת כזו תהיה עדיפה על פני רדיו זול מאוד עם המון אורות ונצנצים מתוצרת סינית כלשהי, שברור שהדבר הראשון שהקונה יעשה, הוא להחליף אותו. אופציה טובה היא לקנות רדיו יד-שנייה במקום בו תפרקו את המערכת שהתקנתם.

לסיכום: אם אתם רוצים לקדם את מכירת המכונית שלכם, דאגו להציג ספר טיפולים, לנקות ולייפות את המכונית ככל האפשר ולהעניק לה מראה מסודר של רכב מטופל.

וואלה! NEWS בשיתוף b144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully