וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריצת דרך": האם ניתן להציל את מנועי הדיזל המזהמים?

26.4.2018 / 13:35

"בקרוב, זיהום אוויר מרכבי דיזל בכלל לא יהיה עניין בעל חשיבות", כך אומרים בחברת BOSCH, שפתחה מערכת לצמצום פליטת ה-NOX המזיקה לסביבה. "גם אם נוהגים באגרסיביות, הנתון יהיה נמוך". הכדור עובר למגרש של היצרנים

BOSCH בקרת זיהום לרכבי דיזל. יצרן, אתר יצרן
מתקן בדיקת המזהמים של BOSCH בעת מבחנים/אתר יצרן, יצרן

האם השמועות על מותו של הדיזל היו מוקדמות? חברת 'בוש', שמייצרת מחשבי ניהול לענף הרכב ופתרונות מתקדמים לצמצום פליטת המזהמים מכלי רכב, פרסמה אמש (רביעי) כי הגיעה ל"פריצת דרך" בטיפול בכמות שנפלטת ממנועי סולר לסביבה. הטכנולוגיה החדשה עתידה להפחית את כמות ה-NOX, או ה-חנקן החמצני המסוכן לעשירית מהרף שנקבע על ידי האיחוד האירופי ב-2020. "היום, אנחנו שמים סוף, אחת ולתמיד לדיווחים על גסיסתו של הדיזל", כך אומר מנכ"ל החברה וולקמר דנר.

אחרי שערוריית "דיזלגייט" בפולקסווגן שטלטלה את קונצרן הרכב הגדול באירופה, נדמה היה שמנועי הדיזל נקברו תחת חורבות הסקנדל, ואכן הביקוש לדגמי סולר פחת בשל כך בשיעור חד; בשנה הקודמת דיווחו בבריטניה על צניחה של 17% במכירות רכבי דיזל, בגרמניה ב-20%, וזאת על רקע מדיניות חדשה לפיה חלק ממדינות מערב אירופה תאסורנה כניסת רכבי דיזל לשטחי הערים הגדולות.

אז מהי בעצם הבשורה שיוצאת ממטה חברת BOSCH? לדברם, המערכת החדשה, העושה שימוש במערכות חדשניות לניהול הזרקת דלק, הגדשת טורבו, זרימת אוויר וכן וויסות טמפרטורה, צמצמה את פליטת המזהמים המסוכנים ל-13 מיליגרם NOX לקילומטר בתנאי נהיגה מציאותיים (כלומר מחוץ למעבדות), וזאת ביחס ל-120 אותם קבעו באיחוד כרף העליון, בעוד שנתיים.

"פליטת NOX תהיה מעתה תמיד בגבול המותר, או הרבה פחות ממנו ליתר דיוק, בלי תלות ממשית בתנאי הנהיגה; זה לא משנה אם אתה נוהג במהירות גבוהה בפיתולים, במהירות נמוכה, בחום קיצי מעיק, בקור מקפיא, בפקקים או בכביש המהיר", כך אומרים בחברה הגרמנית.

רכבי דיזל מודרניים פולטים כמות גדולה של חנקן חמצני בנהיגה דינמית, או בעמידה ממושכת, ולכן מאמינים ב-בוש שזו התשובה שענף הרכב עשוי לאמץ, חרף כל הפרשיות. בנוסף הם אומרים, פריצת הדרך לא תכפה על יצרני רכב להשתמש בחומרה נוספת מעבר לחלפים שקיימים כיום במכוניות בייצור סדרתי, ואי לכך, לא יהפכו את רכבי הדיזל ליקרים יותר.

הטכנולוגיה תהיה זמינה ליצרני הרכב בעוד מספר חודשים, אולם זו תאלץ לעמוד במבחנים פנימיים שיכולים לאמת את הנתונים, ובכלל זה לגלות, האם המערכת הזו תפגין עמידות לאורך השנים ואמינות, ביחס למשאבים שיאלצו להקציב עבורה.

  • עוד באותו נושא:
  • דיזל
  • סולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully