וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפון או מכונית פרטית, מה פחות כואב בכיס?

29.4.2018 / 6:47

הנהירה לג'יפונים בישראל בשיאה. אבל האם אחזקת קרוסאובר תהיה זולה יותר על פני אחזקתה של מכונית פרטית קלאסית? בעזרת חברת 'חשב רכב', בדקנו את הנושא

חברת חשב רכב ערכה 2 תחשיבים מפורטים במטרה לבחון את הפער בין עלות האחזקה השנתית של גי'פון לבין רכב פרטי. מחיר הרכבים מבוססים על ממוצע של כ - 3 רכבים שונים לכל תחשיב, כאשר תחשיב הגיפון נבנה כך ש - 50% מהנסיעות בעיר ו - 50% מחוץ לעיר, תוך התייחסות לכך כי חלק קטן מהנסיעות הוא "בדרכים קשות". שני הרכבים - חדשים ובנפח של 1.6 ליטר.

עיבוד הנתונים מלמד כי הפער החודשי בין עלויות אחזקת הרכבים מגיע לסכום של 300 שקלים בלבד. בסעיף ירידת הערך (החזר ההון), כעבור 5 שנים, יקוזז מערכה של המכונית הטיפוסית 45% מערכה או 16,431 שקלים בשנה. מנגד, כעבור 5 שנים, יגולח מערכו של הג'יפון בשיעור גבוה במעט - 48% או 16,957 שקלים בחודש. סעיף נוסף בו נרשם פער הוא בצריכת הדלק; בעוד שעלות רכיב זה מסתכמת ב- 8,967 שקלים, מחשבונו של בעל ג'יפון ירד סכום גבוה יותר - 10,227 שקלים בממוצע בשנה.

ג'יפון או מכונית, מה יותר משתלם?. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפון או מכונית פרטית?/ניר בן טובים, יצרן

גם בסעיף התיקונים והחלפים נמצא פער: 3,275 שקלים בממוצע אותם ישלם בעל מכונית טיפוסית בשנה למוסך אל מול סכום גבוה יותר של 5,079 שקלים כאשר מדובר על ג'יפון.

ביתר סעיפי ההשוואה, לא נמצאו פערים משמעותיים, אם בכלל: בשניהם ישולם עבור רישיון שנתי 1,721 שקלים ופרמיית ביטוח חובה זהה בגובה של 1,442 שקלים. עבור ביטוח מקיף ישלם בעל הג'יפון 5,079 שקלים - סכום שגבוה ב-347 שקלים מהפרמיה השנתית עבור רכב טיפוסי בנפח 1.6 ליטר.

בחישוב ההוצאה החודשית, הסכום שישלם בעל ג'יפון עבור אחזקת הרכב עומד על 3,397 שקלים ואילו חברו שמחזיק ברכב פרטי רגיל - 3,061. כל קילומטר עולה לבעל הגי'פון 2.7 שקלים ולרכב הרגיל - 2.4 שקלים. שיעור ניכר מבין עסקאות הרכבים בישראל, הן על בסיס ליסינג, ובכלל זה - גם במסלול הפופלארי של ליסינג פרטי. מדיניות התמחור של החברות דוחפת גם היא את הציבור לעבר בחירה בג'יפונים.

דגן רונן, מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק - 'הייטקזון' מסביר כי לדוגמא, מאזדה 3 וקיה ספורטאז' מוצעות כיום במסלול של תשלום חודשי בגובה של 2,100 שקלים. "השיקול הכספי שבעבר היווה משתנה משמעותי במערך השיקולים, כמעט ואינו קיים, כך שהיתרונות הברורים של אותם רכבים - המרכב הגבוה לצד שדה הראיה ותא המטען הגדול, מכריעים את הדילמה. מאות עסקאות של ג'יפונים בוצעו באמצעותנו בשנים האחרונות ואין ספק כי גם שנת 2018 תסתיים עם ביקוש הולך וגובר , ולא בכדי - העיצוב הקשוח לצד הפרקטיות - קוסמים לציבור הישראלי."

עוד אומר לנו רונן, "קנייה של כל כלי רכב, ובייחוד ג'יפון, מונעת גם משיקולים אמוציונליים של מיתוג ותדמית —שבהם מצטיינם הג'יפונים. גם כאשר מדובר על עסקאות של רכישת רכב, בשנים האחרונות דובר כי שיעור ירידת הערך של הג'יפונים הינו פונקציה של היצע קטן, אשר צפוי להשתנות עם כניסתם של רכבים משומשים רבים לשוק, אולם הנחה זו מתבררת כלא מדויקת.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully