וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרייד אין: הכוכבות הגדולות של שוק המשומשות מתחילת 2018

2.5.2018 / 8:25

סיכום הרבעון הראשון של שנת 2018 בשוק המשומשות כפי שעולה מנתוני רשת "טרייד מוביל" מלמד כי המגמות של השנה הקודמת ממשיכות, עם יותר עסקאות טרייד אין, יותר ג'יפונים ורכבי "פנאי". וגם, מי שמרה על מקומה כמלכת המחירון?

נשים וקניית מכונית. אסי שביט,
עוד טרייד אין, פחות מימון, יותר ג'יפונים - המגמות הבולטות בשוק המשומשות/אסי שביט

כמדי רבעון, אנחנו מציצים לנעשה בשוק המשומשות דרך מערכת הנתונים של חברת "טרייד מוביל" המספקת שירותי טרייד אין למספר יבואנים, בהם יוניון מוטורס, טלקאר, מכשירי תנועה ועוד. הנתונים שנאספים מסניפי הרשת ומבוססים על העסקאות שבוצעו ברבעון הראשון נמסרו לנו על ידי החברה. על מנת לסמן ולזהות שינויים, עשינו שימוש בנתוני החציון הראשון של השנה שעברה כפי שהתקבלו מהחברה. כמו כן, בחלק מהחיתוכים השווינו את הנתונים לאלו של חברת טרייד אין גדולה נוספת "אוטו-דיל", המשמשת כזרוע הטרייד-אין של צ'מפיון מוטורס, סמל"ת ואסטון מרטין.

טרייד אין ומימון זה השחור החדש

מנתוני הרבעון הראשון של טרייד מוביל עולה כי 48 אחוזים מהעסקאות שבוצעו היו עסקאות טרייד אין, בהן הלקוח מחליף רכב ברכב. פחות או יותר זהה למספרי השנה הקודמת שעמדו על 47 אחוזים. הנתונים של שנת 2017 באוטו-דיל היו שונים והצביעו על 35 אחוזי עסקאות טרייד אין מכלל העסקאות.

אבל נתון מעניין יותר הוא זה של חלקן של עסקאות המימון. בחציון הראשון של שנת 2017 עמד אחוז העסקאות באמצעות מימון על 46 אחוזים (50 אחוזים לפי נתוני אוטו-דיל). ברבעון הראשון של 2018 המספר עומד על 39 אחוזים. גם אחרי שמסייגים השוואת נתון רבעוני לנתון חציוני, יש כאן עדיין את השאלה האם פחות אנשים עושים עסקאות בליווי מימון או שמא מדובר בהקשחה של התנאים לאישור הלוואה כזו בהתאם להמלצות אגף הפיקוח על הבנקים מחודש יוני 2017.

סיכום רבעון ראשון 2018 משומשות. יח"צ,
התפלגות אחוזי המכירה מתחת למחיר המחירון/יח"צ

"מחזיקה שוק?"

רבות כבר נכתב על השעבוד הישראלי לשאלת הסחירות העתידית של המכונית שלו, תפיסה שנגזרת ממחירי המכוניות הגבוהים בישראל. שיקולי שמירת הערך של המכונית על חשבון התאמה לצרכים או שימושיות, הופכת רכישת מכונית לשיקול כלכלי, וככזה מדובר ב"השקעה" שתגרום לכל סטודנט לכלכה למרוט את השערות שלו למראה הנתונים, עזבו סטודנט, גם ילד בכיתה ג' יגיע למסקנה הזו.

בכל זאת, שני הפרמטרים של אחוז מכירה ביחס למחירון ומהירות המכירה של המכונית הם שתי האינדיקציות שיכולות לתאר את המושג הערטילאי הזה. בתרשים הגדול למעלה ניתן לראות את הנתונים המלאים של הרבעון הראשון של 2018 ובתמונות הקטנות את אלו של 2017. כפי שניתן לראות התנודות הן מינוריות והדירוג נותר דומה לזה של השנה שעברה, רוצה לומר - מה שהיה הוא שיהיה.

סיכום רבעון ראשון 2018 משומשות. יח"צ,
מי נמכרת הכי מהר?/יח"צ

לעומת זאת במדד הימים במגרש דווקא יש שינויים והם חיוביים ברוב המקרים. התנודות בקרב המובילות ביחס לשנה שעברה (תמונה קטנה עליונה) שוליות יחסית, אבל מספר מותגים שיפרו משמעותית את מקומם וצמצמו את הפער בימי המכירה (תמונה קטנה תחתונה). שברולט למשל ירדה מ-44 ימי מלאי ל-24 וכן פורד שירדה מ-32 ל-22 ימי מלאי.

סיכום רבעון ראשון 2018 משומשות. יח"צ,
חלוקה לסגמנטים ברבעון הראשון של 2018/יח"צ

הג'יפונים ממשיכים לטפס

בחלוקה לסגמנטים, התנודות ניכרות בעיקר בהמשך תנועת ההמונים ממשפחתיות לג'יפונים. המגמה שכבר מזמן התרגלנו לראות במכירות המכוניות החדשות ממשיכה גם בשוק המשומשות. אם בשנה שעברה היה פלח השוק של המשפחתיות 47 אחוזים, השנה הוא יורד ל-44 אחוזים בעוד הג'יפונים עולים מ-17 ל-19 אחוזים. מכוניות הסופר מיני נותרו עם 19 אחוזים, מכוניות המיני עם 11 אחוזים (10 בשנה הקודמת) והמשפחתיות הגדולות ("מנהלים") עם 7 אחוזים נתון הזהה לשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully