וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכמים מבחן ארוך טווח: האם דיאלים S3 הוא קטנוע משתלם?

6.5.2018 / 7:46

לקחנו דיאלים S3 Advance משומש למבחן ארוך טווח בכדי לאמוד את עמידותו ושרידותו של קטנוע המנהלים הקוריאני. דיווח חמישי: נפרדים מהקטנוע ומסכמים

דיאלים S3. יואל שוורץ, אתר יצרן
דיאלים S3 במבחן ארוך טווח/אתר יצרן, יואל שוורץ

זהו. מבחן ארוך הטווח שלנו לדיאלים S3 Advance שלנו הגיע לסיומו. לאחר 8,441 ק"מ במצטבר מתוכם 4,013 ק"מ שלנו, חזר ה-S3 הזה לחניית היבואנית. בתקופה שהיה איתנו הוא שרת אותנו כמעט על בסיס יומי. לפעמים הצטרף עוד מורכב, לפעמים הרחקנו איתו על כבישים מהירים, אבל לרוב הוא שמש אותנו להתניידות עירונית-פרברית בתוך גוש דן.

כאמור הוא הגיע אלינו משומש, זאת היתה המטרה מלכתחילה, ועם פגעי שימוש קלים כמו כיסוי גומי סדוק למחבר המראה השמאלי, חור קטן במושב הנוסע, שבר באחד הצדדים של משענת הגב, ותופסן תליית שקיות תקוע (שבהמשך הוחלף בטופסן משומש תקין). לא דברים מהותיים כלל, ועם החזרת הכלי כל אותם חלקים לא נראו בלויים או פגועים יותר.

היות ומדובר בדיווח מסכם, מהראוי שנתחיל מהשורה התחתונה: לאורך התקופה שהכלי היה אצלנו לא נרשמו בעיות, או תקיעות. הפריטים היחידים שהצריכו התעסקות היו 2 ממסרי ריליי (Relay) ששבקו: אחד עבור תאורת ביניים ושני עבור הכפתור החשמלי לפתיחת המושב. העלות? 100 שקלים לריליי תאורה ו-150 שקלים לריליי כפתור מושב. המחירים כוללים מע"מ ועבודה.

דיאלים S3. יואל שוורץ, אתר יצרן
דיאלים S3/אתר יצרן, יואל שוורץ

טיפול מגיע כל 4,000 ק"מ, כך שבמהלך התקופה גם העברנו את הכלי טיפול שכלל: החלפת שמן מנוע, שייבת ריקון שמן ופילטר אוויר, ובדיקות לתקינות בלמים, היגוי וצמיגים. סה"כ עלות הטיפול עמדה על 410 שקלים כולל עבודה, מע"מ ושטיפה. מחיר סביר בהחלט לטיפול. בנוסף בעת הטיפול נתגלה שצריך להחליף את רפידות הבלמים: 140 שקלים לרפידות מאחור ו-200 שקלים מלפנים. כך שסה"כ טיפול ובלמים עלו 750 שקלים (אחרי מע"מ ועבודה). עלות סבירה ביותר ביחס לתמורה ובהתחשב שטיפול מגיע כל 4,000 ק"מ (יש קטנועים שדורשים תדירות טיפולים דחופה יותר).

במסגרת הטיפול הוחלפו הרולים. לא כי הדבר נדרש, אלא כי 'ביל', מנהל המוסך, רצה שנחווה שינוי שהם מבצעים לקטנוע במסגרת טיפול לתמסורת. זהו טיפול שנדרש רק ב-12,000 ק"מ אולם כיוון שמבחן ארוך הטווח שלנו לא יגיע עד שזה יידרש, החליט ביל לבצע את השינוי כבר בטיפול 8,000 ק"מ. עלות החלפת החלקים עומדת על 160 שקלים, ויחד עם עבודה ומע"מ מדובר על הוצאה של 460 שקלים סה"כ. בנוסף גם פינקו את ה-S3 בזוג צמיגי מישלין 'סיטי-גריפ' במקום צמיגי 'קנדה' שהיו קודם. עלות זוג הצמיגים עומד על 1,000 שקלים כולל עבודה ומע"מ. כאמור שתי ההחלפות לא נדרשו ובוצעו בקטנוע רק כדי שנחווה את השינוי. והשינוי בהחלט הורגש (ראו את הדיווח הרביעי).

צריכת הדלק הממוצעת שלנו לאורך כל התקופה, גם לאחר החלפת הרולים והצמיגים, היתה עקבית ועמדה על 30.5 ק"מ לליטר בשילוב של רכיבה עירונית רגועה עם חצי מצערת, ורכיבה בינעירונית בקצב של 120 קמ"ש. זהו נתון מעולה שיחד עם מיכל דלק של 12.7 ליטר, אומר שבקלות ניתן לעבור יותר מ-300 ק"מ בין תדלוקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיאלים S3. יואל שוורץ, אתר יצרן
דיאלים S3/אתר יצרן, יואל שוורץ

מותג דיאלים הושק בארץ לפני כ-6 שנים עם תוכניות לנגיסה מכובדת משוק הדו-גלגלי הישראלי. זה עדיין לא קרה. את 2017 סיים המותג הקוריאני עם נתח שוק של 4.5%, עם 826 מסירות, במקום ה-8 בטבלה, והרחק ממובילי השוק. הסיבות לכך רבות וביניהם תחרות קשה מצד המתחרים, ודגמים של דיאלים שמבחינת הלקוח הישראלי - השמרן מטבעו - עדיין צריכים להוכיח את עצמם.

ובכן, מבחן ארוך הטווח שלנו בהחלט הוכיח את אמינותו של ה-S3 בגרסת 250 סמ"ק. הוא הגיע משומש, צבר כמות נכבדת של נסועה ולאורך כל התקופה המשיך לדהור ללא רשרוש, קרקוש או זיוף. סה"כ ה-S3 שהיה ברשותנו הפגין אמינות מרשימה ויכולת שרידות נאה.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully