וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: פולקסווגן טוארג החדש

13.5.2018 / 13:37

פולקסווגן טוארג החדש הוא כלי הרכב המתקדם, המתוחכם, והיוקרתי ביותר שבנתה החברה עד היום. איך יצא הניסיון של פולקסווגן לקבוע רף יוקרה חדש, והאם היא באמת מייצרת איום מבית על אודי?

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. קינן כהן, ניר בן טובים
פולקסווגן מעמידה ספינת דגל חדשה, עמוסה באלקטרוניקה ואיכותית מאי פעם/ניר בן טובים, קינן כהן

מכונית העם, זה פירוש השם פולקסווגן בגרמנית. מכונית העם של תקופת הקמת החברה הייתה חיפושית, מכונית צנועה ויעילה, שהקסם שלה היה טמון בפשטותה. יותר מ-80 שנים אחר כך, "העם" שינה את טעמו. הוא לא רוצה תחבורה יעילה וחסכונית. הוא רוצה אותה גבוהה, עם חישוקים גדולים, תנוחת נהיגה שתאפשר לו להסתכל על כולם מגבוה ורצוי עם כמה שיותר מסכים בפנים. העם רוצה - פולקסווגן מייצרת - קבלו את הטוארג החדש.

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
הופעה יוקרתית, הגריל מוגזם, האחוריים אתלטיים/אתר יצרן, יצרן

הפנים לסין

לוקח זמן להתרגל לחזית של הטוארג החדש. קיר כרום משורג, מרשים בעיני חלק מהאנשים או אצל אחרים נראה כמו אחרי ביקור אצל אורטודנט שהתקין לו גשר נוצץ לשיניים. אבל כאשר השוק הכי גדול שלך נמצא בסין - אתה מיישר קו עם מה שהולך שם חזק, וזה להיות הכי גדול ונוצץ. העסק עובר לפסים רגועים ומחמיאים הרבה יותר בהמשך, עם אחוריים די אתלטיים. שלא היינו מתפלאים למצוא על אודי אפילו, וכן, זו מחמאה גדולה. למרות גדילה במימדים שלו, הרכב השיל 106 ק"ג ממשקלו, על ידי שימוש באלומיניום במקומות הגבוהים שמאפשרת לו גם הנמכת מרכז כובד וכן שימוש בפלדה דקה אך חזקה.

הדלתות עוטפות את המרכב כולו עד החלק התחתון שלו. הרעיון הוא לפתור את המקרים בהם ספי הדלתות מתלכלכים בגלל בוץ או סתם טינופת הניתזת מהכביש ואז בכניסה לרכב הרגל מתחככת בסף ומתלכלכת. מכיוון שהחלק התחתון עשוי פלסטיק, גם מקרה של ירידה לא זהירה ממדרכה, פתיחת דלת לא זהירה או חלילה אם מישהו ירד איתו לשטח ונוגח באבן, ההחלפה היא של חתיכת פלסטיק ולא פח יקר.

טוארג החדש מגיע בשלוש גרסאות עיצוב, "Atmosphere", "Elegance" ו-"R Line", על אף ששלושתן זהות מכאנית וגם האבזור דומה, לכל אחת מהן סגנון ומאפיינים משלה. ה-"Atmosphere" מקבלת תא נוסעים "חם", עם מראה טבעי בעזרת גווני חום-אדמדם, דיפון עץ טבעי מחתיכה אחת שנמתח לרוחב תא הנוסעים ומושבי עור. גרסת ה-"Elegance" מקבלת מראה טכנולוגי עם גימור שחור ושחור מבריק ופס אלומיניום לרוחב התא וצבעים בהירים וה-"R Line" מקבל גימור ספורטיבי למושבים, תפרים ועיצוב שונה להגה, אלומיניום על הדוושות וחישוקים שונים. שוב למעט כל הקישוטים הרעשניים והנוצצים - המכוניות זהות לחלוטין. מסתבר שבפולקסווגן הבינו שזה מספיק כדי לעשות את העבודה. אתה לא צריך להיות ספורטיבי, בהחלט מספיק רק להיראות ככה...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
לגרסת ה-R Line הופעה ספורטיבית, בפנים ובחוץ/אתר יצרן, יצרן

טיפוס דיגיטלי

תא הנוסעים של הטוארג בהחלט מציב אותו גבוה בליגה של הגדולים. כאשר בפולקסווגן אומרים שזו ספינת הדגל של המותג, מבט אחד בתא הנוסעים משכנע אותך שהם רציניים לגמרי. להוציא אי אלו פינות שבהן הצלחנו למצוא פלסטיקה פשוטה, הרוב המכריע של התא איכותי, בנוי היטב, מעוצב בהמון תשומת לב, אני לא אתפלא אם החבר'ה מאודי הגיעו להעביר פה איזה סמינר או שניים בנושא שימוש בחומרים ושילוב שלהם בתא נוסעים שנראה ומבוצע מצוין.

כמובן שאת העיניים תופסים ישר שני מסכי הענק שמנהלים פה את כל ההופעה. המרכזי בגודל 15 אינץ', בתפעול דמוי טאבלט עם תצוגה של שלל מערכות הרכב, החל בניווט, עבור בנתוני נהיגה, מצלמות, ועד תצוגת סוג העיסוי הנבחר במושב. כמקובל במסכים אלו, התצוגה ניתנת להתאמה לפי העדפות אישיות והוא גם יזכור את הסידור שלך, ושל הנהגים האחרים ברכב וישמור את התצוגה העדיפה עליך עם הזיהוי שלך.

המסך השני הוא זה שמול עיני הנהג בגודל 12 אינץ', מציג בתצוגה נשלטת על ידי הנהג נתוני נהיגה שונים. מהירות, הנחיות נהיגה, סל"ד, הילוך, מצב נהיגה, מחשב דרך ועוד. אבל הפיצ'ר המעניין מאוד שיש בו הוא השימוש בו להקרנת התמונה ממצלמת האינפרא אדום המותקנת בו, ומעניקה הדמיה של פני הדרך למרחק מאות מטרים בתנאי חשיכה מוחלטת וברזולוציה שאמצעים צבאיים יכולים להתקנא בה (מסך זה, כמו מצלמת האינפרא אדום הם אופציונליים, בגרסאות הבסיס ישנו מסך קטן יותר של 9.2 אינץ' המשולב בלוח מחוונים אנלוגי).

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
תא נוסעים איכותי, מרשים ועשוי ברמה הגבוהה ביותר שראינו מהחברה וגם אצל מתחרות "נחשבות" ממנה/אתר יצרן, יצרן

אם כבר נגענו בטכנולוגיה ולילה, מערכת ה-IQ Light מתוצרת HELLA העושה שימוש ב-128 נורות לד בכל פנס היא איך אומרים בשכונה - "הצגה". 75 הנורות של האלומה המרכזית ו-53 הנורות מסביב מסוגלות לייצר מינון תאורה מדויק לכל תא שטח ותוואי דרך. צריך לראות את כל הדבר הזה עובד בלילה, כאשר כל חזית הדרך מוצפת באור בהיר ורק קוביה אחת של אור עמום מופיעה סביב המכונית שנוסעת מולנו בכביש, עוקבת אחריה. העובדה שאף אוסטרי חמור סבר לא מהבהב בחזרה אומרת דבר אחד - זה עובד!

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
מערכת ראיית לילה מבוססת מצלמת אינפרא אדום שעובדת מעולה/אתר יצרן, יצרן

עושה מקום

כאמור, טוארג בדור השלישי שלו גדל ביחס לגרסה היוצאת, שבעצמה לא הייתה רכב קטן במיוחד. עם 488 ס"מ לאורך ו-198 ס"מ לרוחב, למרות תנוחת הנהיגה הגבוהה, הוא רכב שלוקח זמן להתרגל למימדים שלו. מכסה המנוע השטוח וכל הסידור הזה של עיצוב תא הנוסעים האופקי מייצרים תחושה של רכב גדול יותר מאשר הוא באמת.

בסיס הגלגלים של 289 ס"מ, על הנייר, קצר יותר בס"מ מהדגם היוצא. אבל הרכב שמבוסס על פלטפורמת ה-MLB של פולקסווגן (המקיפה גם את פורשה קאיין, אודי Q7, בנטלי בנטגה ולמבורגיני אורוס) מרווח הרבה יותר מזה המוחלף ומרווח באופן כללי, לפחות בכל מה שקשור לברכיים וכפות הרגליים. מי שמרוויח מתוספת האורך למרכב הוא תא המטען, שעכשיו בנפח 810 ליטרים, לעומת 697 בדור הקודם.

גם אחרי חיפוש יסודי בתיק העיתונות, הפיכה שלו ודפיקה חזקה לראות שלא נשאר כלום בפנים - אין שום נתון לגבי מרווח הגחון של הדור החדש. מהיכרות עם יצרני רכב, זה אומר דבר אחד - הוא פחות טוב מזה שהיה. מה שכן יש זה הסבר על כך שעם מתלי האוויר (אופציונליים) הוא מסוגל להוסיף עד 7 ס"מ במצב "שטח +" ועד מינוס 4 ס"מ במצב העמסה כדי להקל את הגישה לתא המטען.

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
בגרסת "אלגנס" תא נוסעים הייטקי עם גימור אלומיניום ושחור מבריק/אתר יצרן, יצרן

עדיין עם דיזל

לא היה קשה לראות את אנשי היצרנית מתפתלים בכל פעם שהשיחה נודדת לעניין המנועים. הדיבור על פיצוצי המשנה של סערת "דיזלגייט" עדיין מעורר אי נוחות. אבל כאשר השוק הגדול ביותר מלבד סין הוא אירופה, שלפחות הלקוחות שלה עדיין מעדיפים את המנועים שלהם מונעי סולר, בנקודת הזמן הנוכחית הטוארג מקבל רק מנועי טורבו דיזל, שניהם בנפח 3.0 ליטרים בתצורת V6. ההבדל הוא בהספק, כאשר אחד עם 231 כ"ס והשני, בו נהגנו בהספק 286 כ"ס. בהמשך השנה, יצטרף מנוע בנזין V6 עם 340 כ"ס, וגם מנוע דיזל נוסף בתצורת V8 עם 421 כ"ס. הנעה חלופית? בינתיים היא מיועדת רק לסין ותצא במהלך השנה עם תצורת פלאג-אין בת 367 כ"ס.

מבחוץ קשה לפספס את צליל המנוע שלו, אבל עם טריקת הדלת, תא הנוסעים נותר אטום לגמרי לצלילי החוץ. מנוע ה-V6 מנומנם מעט בחלק התחתון של הסל"ד ורק ב-2,000-2,200 סל"ד יש מדרגת התגברות של הכוח. משם וצפונה זו משיכה מאוד חזקה, מאוד נחושה בלי סימני עייפות עד לקו האדום ומשם להילוך הבא וחוזר חלילה לאורך שמונת יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים הפלנטרית שלו. אפילו עם 61.2 קג"מ, שזה ה-מ-ו-ן, זה מנוע שמעדיף זרימה חלקה ושימוש מתון, לא בהכרח בעיטות כוח.

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
המנוע חזק, אבל מעדיף שיוטים נינוחים מאשר נהיגה דינאמית בכבישים מפותלים/אתר יצרן, יצרן

זה ברור גם ברגע הראשון שנוהגים בו באופן שהוא מעט יותר משיוט רגיל. ברגע שהפנינו גלגלים לכביש הררי מפותל והתחלנו ללחוץ אותו, יחד עם תיבת הילוכים מעט איטית מקבלים שילוב שלא מתחבר טוב יחד בנהיגה בכביש טכני. ההגה עמום, דל במשוב ומלאכותי מאוד בהיענות שלו להפניה. מי שמרשימים בעבודה שלהם פה הם שני המוטות המייצבים האקטיביים שלו (אופציונליים), מנוע חשמלי של 48 וולט יושב בין שני חצאי המוט המייצב ומקשיח אותו בעוצמה ובצד הרלוונטי כדי לתמוך במרכב בהעברות משקל. אכן, גם בפליק-פלאק של ימין-שמאל-ימין הטוארג נשאר חד ויציב, בלי שמץ לנדנודים או ערעור אחיזה.

פולקסווגן טוארג 2018. יצרן, אתר יצרן
ההיגוי האחורי מצמצם את רדיוס הפניה במהירות איטית ומשפר את היציבות בפניות מהירות/אתר יצרן, יצרן

בטוארג החדש מציגה פולקסווגן גם מערכת היגוי מתוחכמת לארבעת הגלגלים. עד מהירות של 37 קמ"ש (למה נבחרה המהירות הזו? למהנדסי פולקסווגן הפתרונים), הגלגלים האחוריים פונים בניגוד לכיוון של הקדמיים, מאפשרים לטוארג לבצע פניות פרסה ברדיוס דומה לזה של מכונית קומפקטית, זה מפתיע בכל פעם מחדש כאשר הוא מתמרן בקלילות באיזורים צפופים. מעל המהירות הזו, הגלגלים האחוריים פונים בכיוון הגלגלים הקדמיים. פגשנו את המערכת הזו באחיו לפלטפורמה הפורשה קאיין, אני מוכרח לומר שלמרות שהן משפרות משמעותית את יכולת הרכב לפנות. בפורשה זה קורה באופן הרבה פחות מלאכותי.

ברגע שהכביש נפתח והעיקולים הופכים למתונים ומהירים, מגלים רכב עם רמות אחיזה גבוהות מאוד, נוחות נסיעה מצוינת ויכולת לכסות הרבה מרחק במעט דרמה או מאמץ.

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
בניתוק הבקרות, הטוארג יודע להעביר כוח אחורה ולזוז יפה מאוד על שבילי כורכר/אתר יצרן, יצרן

על פי המפרט, זוויות הגישה והנטישה שעמדו בדור הקודם על 30 (בגרסת מתלי האוויר, כמו זו בהשקה) עלו במעלה אחת ל-31. אבל ללא פרק נהיגת שטח אמיתי, ועל צמיגי כביש במידות 285/45 על חישוקי 20 אינץ', התובנות בנוגע ליכולות השטח שלו מוגבלות מאוד. בעוד לדור הראשון היו לא מעט מאלו, ברור לגמרי שהפעם זה ממש לא המיקוד של הדגם.

עדיין, במגרש כורכר רחב ידיים, כאשר בקרת הנהיגה במצב שטח ובקרת היציבות מנותקות, אפשר לחדור את פני השטח המהוגנים והבייביסיטר האלקטרוני. מתחת לאלו מגלים העברת כוח עם העדפה לחלק האחורי, שכן המערכת מסוגלת להעביר עד 80 אחוזים מהכוח לגלגלים האחוריים או עד 70 אחוזים לקדמיים בהתאם לאחיזה. מה שאפשר ציור מעגלים גדולים של החלקות כוח בנעילה נגדית של ההגה כאשר רק הגז קובע את זווית החוליגניות. הגז והעיניים העוינות שננעצו בנו. עם צמיגים פחות רגישים ובלי אוסטרים חמורי סבר, היה אפשר להמשיך שם לעוד הרבה שישו ושמחו.

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. קינן כהן, ניר בן טובים
הדור הראשון לא היסס לרדת לשטח, עם הנוכחי צריך להיות הרבה יותר עדין/ניר בן טובים, קינן כהן

אגף הביטחון

כמקובל במכוניות חדשות, פרק מערכות הבטיחות המתקדמות וסיוע הנהיגה מקבל בטוארג מקום נרחב מאוד.

מעבר למערכות המקובלות דוגמת שמירת נתיב ותיקון סטייה, בלימה עצמאית, התראת ערנות נהג ובלימת הרכב במקרה של חוסר תגובה לאזהרות וכן למערכת ראיית הלילה הנזכרת, לטוארג יש גם את סייען הנהיגה בפקקים, שעד מהירות של 60 קמ"ש שולט ברכב הן מבחינת שמירת נתיב ומרחק וכן מסוגל לתפקד גם באיזורים שאינם מסומנים היטב, דוגמת עבודות בכביש או כבישים צרים מאוד.

התראת התנועה החוצה מלפנים סורקת צמתים או יציאה מחניה בזווית של עד 90 מעלות ומתריעה על רכב מתקרב. במהירות של עד 10 קמ"ש הוא גם בולם עצמאית במידה והנהג לא שועה לאזהרות.

על פי נתוני פולקסווגן 25 אחוזים מהתאונות הכוללות פציעות לנוסעים הינן תאונות משניות. תאונה משנית היא למשל מצב בו הרכב סוטה מן הנתיב, פוגע בגדר הבטיחות ונזרק בחזרה לכביש. מערכת הבלימה לאחר תאונה, בדור השני של המערכת הזו, לא רק בולמת את הרכב מיד לאחר זיהוי פגיעה (תחת סדרת התניות), אלא גם מכינה את תא הנוסעים למקרה של פגיעה משנית, על ידי סגירת חלונות וגג שמש או המשך הידוק חגורות בטיחות.

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
מסך המגע הענק נוח לתפעול, אם כי נדרש פרק הסתגלות, האם זה מתאים לשכבת הגיל הממוצעת שלו?/אתר יצרן, יצרן

מכוון גבוה

במסיבת העיתונאים, תוך כדי שאני לוגם מהסודה, מציינים אנשי פולקסווגן שמות כמו ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE בתור מתחרים של הטוארג, היה שם רגע של שיעול בואך השתנקות קלה. אנחנו זוכרים את הפעמים בהם חטאה החברה הזו ביומרנות יתר ונגמרו רע מאוד (מי אמר פייטון?). אחרי נהיגה בו, אפשר לומר שהפעם יותר מאשר אי פעם בעבר, לטוארג יש ארגז כלים רציני להתמודדות הזו. העיצוב, הטכנולוגיה והאיכות בהחלט ברמה גבוהה מאוד, אבל הוא עדיין לא טוב דינאמית או מבחינת תפיסת המותג כדי להוות ולו איום על שני כלי הרכב הנזכרים.

כלי הרכב שהגיעו להשקה, כרגיל היו מאובזרים ברמה הגבוהה ביותר, העמיסו עליהם כל פריט אבזור אפשרי. מתלי האוויר, המוטות המייצבים הדינאמיים וההיגוי האחורי הם כל אחד בפני עצמו רכיב שהינו מבחינת "משנה משחק" ביכולות של הרכב ולכן קשה לומר איך יהיה הרכב בקונפיגורציה שתגיע אלינו ברבעון האחרון של 2018. כמובן שגם שאלת המחיר תכריע רבות, בטח כאשר השוק כבר רווי במתחרים.

גם תחת עננת חוסר הוודאות לגבי רמת הגימור והמחיר בישראל, עיון במחירים הצפויים שלו שפורסמו באנגליה והשוואה מול גרסאות מקבילות של כלי רכב דוגמת אודי Q7, וולוו XC90 וגם ב.מ.וו X5, באם היחס בין כלי הרכב יישמר גם בישראל - הערכה זהירה מאוד מדברת על כ-500 אלף שקלים כמחיר פתיחה.

אז אל מול העילית של יצרניות הפרימיום או אפילו מול בן הדוד לפלטפורמה אודי Q7 הוא יתקשה להתמודד, בעיקר ברמה התדמיתית. אבל לשחקני "המעגל השני" שגם הם מצוינים כמו וולוו XC90, אלפא סטלביו או יגואר F פייס יצטרף מתמודד שלוקח את התחרות לרמה גבוהה מאוד.

על הצד הטכני: פולקסווגן טוארג

מנוע, הנעה - דיזל, טורבו, V6, הנעה כפולה
נפח - 2,967 סמ"ק
הספק/סל"ד - 3,500/286
מומנט/סל"ד - 1,1500/61.2
תיבת הילוכים - אוטומטית, 8 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 6.1 שניות
מהירות מירבית (קמ"ש) - 238 (235 עם המתלים הרגילים)

מידות
אורך (ס"מ) - 488
רוחב (ס"מ) - 198
גובה (ס"מ) - 170
בסיס גלגלים (ס"מ) - 289
תא מטען (ליטרים) - 810
משקל (ק"ג) - 1,995

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' - מק'פרסון/רב חיבורי
בלמים קד'/אח' - דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים - 285/45 20R

פולקסווגן טוארג החדש: נהיגה ראשונה. קינן כהן, ניר בן טובים
הרף גבוה מאוד, השאלה מה יגיע לישראל ובאיזה מחיר/ניר בן טובים, קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully