וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן לאופניים חשמליים: KONING 07 S PRO 24

14.5.2018 / 17:01

האם אופניים חשמליים חזקים, בעלי מכלולים ברמה גבוהה וטווח נסיעה מכובד יכולים להחליף קטנוע עירוני קטן? ראובן סביו לקח את ה- KONING 07 S PRO 24 למבחן וחזר עם מסקנות

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
אופני גודל מלא, עם מכלולים ראויים שהופכים אותם לכלי תחבורה עירוני מצוין/ניר בן טובים, ראובן סביו

אחת מחוויות הרכיבה הפחות נעימות שזכורות לי, היא הרכיבה הראשונה שלי על אופניים חשמליים. זה היה לפני כחמש שנים על גבי אופניים עם גלגלי 20 אינץ' מתקפלים, עם מערכת בלימה סמלית בלבד שבכל כניסה לבור או ירידה ממדרכה הרגשתי שעוד רגע האופניים מתקפלים עצמאית ומטיחים אותי לרצפה. באותם ימים שבילי אופניים היו משולים לרכבת התחתית כיום והיו בגדר חלום רחוק מאוד ורכיבה על הכביש הייתה משחק רולטה רוסית. כל זה גרם לי להבין שעוד רחוק היום בו האופניים החשמליים יוכלו באמת להפוך להיות כלי תחבורה יעיל ובטוח עבור חלק גדול מהאוכלוסייה ולא רק עבור אנשים שמוכנים להגדיל משמעותית את רמת הסיכון שהם לוקחים על עצמם.

אומנם מאז עברו רק חמש שנים, אבל המהפכה שאותה הביאו הכלים החשמליים השונים לתחבורה האישית בארץ ממשיכה להתפשט בקצב מסחרר, ולהשפיע על חייהם של מספר הולך וגדל של אנשים. הכמויות האדירות של אופניים חשמליים שנמכרו חייבו את הרשויות להשקיע בשבילי אופניים ואכן במרבית הערים כיום קיימים שבילים ייעודיים ורבים עוד נמצאים בשלבים שונים של בנייה. במקביל לכך, אנחנו עדים לשיפור במודעות לנושא הבטיחות של חלק הולך וגדל מתוך רוכבי האופניים החשמליים, שבאה לידי ביטוי בשיפור ברמת האופניים מבחינת מערכות הבלימה, היציבות, התאורה ובשימוש בציוד מיגון בסיסי כגון קסדה. לצערי במהלך כל נסיעה בעיר אני עדיין נתקל בהתנהגות חסרת אחריות של רוכבים רבים על אופניים חשמליים ושל שאר משתמשי הדרך כלפי הרוכבים, אבל בהחלט יש שיפור.

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
גימור מצוין הופך את התפעול לקל ונעים/ניר בן טובים, ראובן סביו

ללא פשרות

אופני ה-KONING 07 S PRO 24 שייכים לקטגוריה של אופניים חשמליים, שנבנו כמעט ללא פשרות על מנת לאפשר לרוכב ליהנות מרמת יציבות, יכולת בלימה וביצועים ברמה הכי גבוהה. פרט לכמה דגמים המיועדים לרכיבת שטח אגרסיבית ועולים בסביבות 20,000 ש''ח, עד היום לא רכבתי על אופניים חשמליים שהעניקו תחושה של כלי כל כך יציב ובטוח. השילוב בין גלגלים בקוטר 24 אינץ' עם צמיגים רחבים, מתלים מלפנים ומאחור ומערכת בלימה הידראולית יחד עם שלדת אלומיניום חסונה גרמו לי לתחושה של רכיבה על קטנוע.

הפתעה נוספת היא המומנט הגדול שמייצר המנוע החשמלי הפועל במתח של 36 וולט, שגרם לי להיות מופתע כל פעם מחדש מעוצמת הדחיפה שלו. למרות שקיים גם דגם עם גלגלים גדולים יותר בקוטר 26 אינץ', בחרנו בגלגלי ה-24 בכדי לאפשר גם לרוכבים ורוכבות נמוכים יותר ולהיטיב עם רוכבים שעיקר השימוש שלהם הוא בתוך תנועה צפופה בעיר ויכולת התמרון עבורם חשובה מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
זמן הטעינה אורך כחמש שעות וחצי ומספק טווח גדול מאוד/ניר בן טובים, ראובן סביו

חושבים על הרוכבים

תנוחת הרכיבה נוחה במיוחד בזכות מושב ג'ל מפנק, ידיות אחיזה ארגונומיות וכידון רחב. תפעול מצבי ההתערבות של מנוע העזר החשמלי, ההילוכים והבלמים מתבצעים בקלות ולא דורשים תקופת הסתגלות ארוכה. ההצעה שלנו היא להתחיל במצב ההתערבות החלש יותר ורק לאחר פרק הסתגלות לעבור למצבים החזקים יותר, בעיקר עבור רוכבים פחות מנוסים. הצג המרכזי מאפשר חיווי של שלל נתונים כולל זמן, מהירות, מצב התערבות וכמובן טעינה וניתן לקרוא אותו גם באור שמש ישיר. מערכת הבלימה עוצמתית במיוחד ותפעול הבלם הקדמי, במיוחד בתנאי רטיבות, דורש מיומנות גבוהה בכדי לא לנעול את הגלגל.

פעולת המתלים מורגשת לטובה בכל מעבר על מהמורה ועלייה או ירידה ממדרכות. המזלג הקדמי הוא מתוצרת חברת סאן תור המוכרת לנו מתחום אופני ההרים ואילו הבולם האחורי מיוצר על ידי יצרן פחות מוכר, אך עדיין עושה את תפקידו היטב. באופני המבחן הרגשנו חופש מסוים בנדנדת הבולם האחורי, שכנראה נגרמה בגלל הרכבה לא טובה של הנדנדה, אך לא הפריעה ברכיבה פרט לקפיצות ממדרגות גבוהות שבהם היא גרמה לנקישה. יתרון נוסף הנובע ממערכת המתלים, הוא הגדלת השרידות של המנוע החשמלי כתוצאה מהפחתת עוצמת המכות המגיעות אליו בהתקלות עם מכשולים.

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
השיכוך מצוין, חוסך חבטות מהרוכב ומהסוללה/ניר בן טובים, ראובן סביו

מגדיל שימושיות

הסבל האחורי העשוי מאלומיניום מאסיבי מאוד, ובהחלט יכול לשאת משקל גדול ללא בעיה, כולל מושב לילדים. מערכת התאורה הקדמית והאחורית פשוטה ונוחה מאוד לתפעול ומגדילה בצורה משמעותית את הנראות וכפועל יוצא מכך את רמת הבטיחות של האופניים. הסוללה היא בקיבולת של 10.4 אמפר וטעינה שלה ממצב ריק ארכה כחמש וחצי שעות. לאחר רכיבה של קצת יותר מ-30 ק''מ, הסוללה עדיין הייתה על מצב טעינה של שני ריבועים מתוך חמישה וזהו הישג מכובד מאוד.
את האופניים ניתן לקפל בכדי להכניס אותם לתא המטען של האוטו, או אולי מתחת למיטה גבוהה בבית. הפעולה קצת מסורבלת לביצוע, אך בהחלט מגדילה את אפשרויות השימוש באופניים ואת יכולת האכסון שלהם.

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
מהירות ונוחות נפגשים באופני גלגלים גדולים חשמליים/ניר בן טובים, ראובן סביו

מקצר טווחים

ככול שצברנו יותר קילומטרים על האופניים מצאנו את עצמנו מגבירים את מצב התערבות המנוע ומגיעים מהר יותר ויותר לכל מקום וזה מבלי לרכוב בתחושה של חוסר בטחון. היכולת של האופניים לפתח מהירות בזמן קצר יחד עם היציבות, הנוחות ועוצמת מערכת הבלימה בהחלט גרמו לנו יותר מפעם אחת לשאול את עצמנו, האם זה יכול להיות תחליף לקטנוע קטן? כנראה שתחליף לקטנוע זה עדיין לא בעיקר בגלל המהירות המרבית המוגבלת, חוסר היכולת להרכיב אדם נוסף וטווח הנסיעה המוגבל, אך בכל הקשור לניידות אישית בעיר זהו ללא ספק כלי מנצח.

הלוואי שרבים מבין רוכבי האופניים החשמליים יבינו שהבטיחות שלהם צריכה להיות בסדר עדיפויות קצת יותר גבוה וישכילו להשתמש באופניים יותר בטיחותיים, עם מערכות בטיחות ותאורה וכמובן ישתמשו גם בקסדות. מחיר האופניים הוא 6,270 שקלים, שהם כ-40% יותר ממחירם של אופניים חשמליים פשוטים מאוד, אך מנגד החלקים מהם הם מורכבים , האחריות של היבואן שמוכר היטב בארץ מזה שנים בתחום הכלים החשמליים וכמובן חווית הרכיבה הם לפי דעתנו משמעותיים הרבה יותר מהחיסכון בקניה.

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
מנשא האופניים המתקפל של BN'B RACK/ניר בן טובים, ראובן סביו

על הדרך: מנשא אופניים BN'B RACK מגה ספורט

לא תמיד ניתן לצאת כבר מהבית עם האופניים, ובמיוחד אם אתם מתכננים לטייל במקומות חדשים ומרוחקים. אז תזדקקו למנשא אופניים המתחבר למכונית. טווח המחירים של המנשאים הוא בין 300 ל-5,500 שקלים וחלקם דורשים גם התקנת וו גרירה לחיבור המתקן. המתקן שבחנו מיוצר על ידי חברת BN'B ומיועד לשאת עד שלושה זוגות אופניים. המנשא מצטיין במידות הקומפקטיות שלו לאחר קיפול ובנוחות ההרכבה שלו על גבי מגוון סוגי רכבים. במהלך התקופה שבה המתקן שהה אצלנו הרכבנו אותו על גבי קיה ספורטאז', קיה פיקנטו, וסיטרואן ברלינגו. הרכבים הללו מייצגים מגוון רחב של סוגי רכבים ובהחלט יכולים לשמש כמדד לנוחות ההרכבה ולאופן שבו האופניים נשארים מקובעים במהלך הנסיעה.

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
לאחר תרגול קצר הרכבת המתקן אורכת שתי דקות/ניר בן טובים, ראובן סביו

כמובן שההתקנה על כל אחד מהרכבים הללו דרשה כיוונים שונים של זרוע התמיכה ושל הרצועות ולכן ההרכבה הראשונה ארכה קצת יותר זמן, אך לאחר שהבנו כיצד כדאי לחבר לכל רכב, ההרכבה לקחה כשתי דקות לכל היותר. המתקן מסוגל לשאת עד 45 קילוגרמים, שהם בממוצע כשלושה זוגות אופניים. במצב זה האופניים נשארו יציבים ולא התנדנדו כלל, כמובן שזה הצריך שימוש בכל רצועות הקשירה המסופקות יחד עם המנשא ואף לקשירות נוספות של כמה גומיות.

מבחן אופניים חשמליים גדולים. ראובן סביו, ניר בן טובים
במצב המקופל המתקן נכנס לתיק קומפקטי/ניר בן טובים, ראובן סביו

גם את האופניים החשמליים ששהו אצלנו במבחן הרכבנו על המנשא בעזרת מוט המחבר בין הכידון למוט המושב וללא כל בעיה התניידנו איתם עד לפאתי העיר ושם הם נפרקו ואפשרו לי להגיע במהירות ובקלות לעבודה. אחת מהתכונות החשובות של המתקן היא זרוע התמיכה המתכווננת שמאפשרת להעביר את מרבית העומס אל הפגוש האחורי, או אל נקודה שבה הפח של הרכב לא צפוי להימעך כתוצאה מהעומס ומחבטות. בכדי לא להסתבך עם החוק יש להרכיב מספר רישוי נוסף על האופניים הקיצוניים באופן יציב ובולט. המנשא מגיע עם חוברת הוראות ומגוון של רצועות חיבור. מחיר המנשא הוא 499 ש''ח כולל מע''מ ולפי דעתנו המתקן בהחלט יכול להיות קנייה טובה בעיקר עבור מי שלא יכול להרשות לעצמו להשאיר בתוך תא המטען מתקן גדול שתופס מקום רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully