וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: פוטו-פיניש ישראלי, בראלי יוון

21.5.2018 / 19:58

שלושה צוותים ישראלים הכתיבו את הטון בראלי יוון; לאחר שלושה ימי מרוץ ו-500 קילומטרים הקדים צוות 'פוינטר' את צוות 'גתוס 4X4' ב-1.6 שניות, וניצח את המרוץ. צוות 'האקדמיה לספורט מוטורי' כבש את קטגוריית רכבי SBS לאחר מאבק עיקש בצוות טורקי

ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
צוות היימן-סגל והצוללת הצהובה/אתר יצרן, יצרן

העולם המוטורי כבר ראה כל דבר אבל פער כזה קטן לאחר 500 קילומטרים מדודים, זו בהחלט תופעה חריגה - בוודאי כאשר המתחרים הם שני צוותים ישראליים, המשתתפים באליפות הבלקן. ראלי יוון נערך מסביב לעיירה קסטוריה, בצפון המדינה. 31 צוותים הגיעו למרוץ, מתוכם שבעה ישראלים; על פערי המהירות בין צוותי גתוס ופוינטר לבין המשתתפים האחרים תעיד העובדה שהיוונים שהגיעו למקום השלישי, סיימו 11 דקות אחרי הישראלים. מתוך 31 המזנקים למרוץ, רק 18 צוותים סיימו את המרוץ.

רז היימן/הלל סגל ושי שמעוני/גדעון בן שמואל מכירים זה את זה היטב, הם כבר התחרו עשרות פעמים. שני הצוותים הגיעו מוכנים לתחרות בקטגוריה הבכירה 1T, ברמת נחישות גבוהה ביותר. "הצהובה" של צוות פוינטר עברה מקצה שיפורים ויישור קו מלא, לקראת סדרת מרוצים אותם תבצע במסגרת אליפות הבלקן. רכב המרוץ נשאר ביוון, ובעוד כחודש ינהגו אותו רז והלל לראלי רומניה.

ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
המיצובישי האנטר T1 של שמעוני-בן שמואל/אתר יצרן, יצרן

במקום הראשון, צוות פוינטר

"המרוץ היה פשוט נפלא" סיפר הלל סגל; מסלול מורכב וטכני, עם ספר דרך משובח ומדויק ביותר. הספר אפשר לי לתת הנחיות מדויקות מאוד לרז, וכך יכולנו למקסם את יכולות הרכב שלנו. השבילים היו צרים וטכניים, עם הרבה מעברים מחושך מוחלט תחת חופת היער לבין שמש מסנוורת. חלק גדול מהזמן ירד גשם, והצמיגים החליקו על שכבת העלים שעל השביל.

"כמו תמיד", אומר סגל, "צמיגי ה-TOYO אפשרו לנו נהיגה מהירה ומדויקת, ושמירה על ממוצעים גבוהים. התחרות מול שי שמעוני הייתה צמודה מאוד, כאשר ההובלה מתחלפת כל הזמן. בסוף הסתיים המרוץ על קוצן של 1.6 שניות - זה פער זערורי אבל בספורט המוטורי, גם חצי שנייה מספיקה כדי לקבוע מי ניצח את המרוץ. צוות פוינטר השתדל גם לשמור על רכב המרוץ שלפניו עוד שני מרוצים, לפני החזרה לבסיס הבית בישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
התחרות מול שי שמעוני הייתה צמודה מאוד, כאשר ההובלה מתחלפת כל הזמן/אתר יצרן, יצרן

במקום שני הכי צמוד בעולם, צוות גתוס

ספורטאים מוטוריים לא אוהבים להפסיד מרוץ אבל התסכול גדול במיוחד, כאשר הפער כל כך קטן. גם שי שמעוני וגדעון בן שמואל אהבו את המרוץ ואת הסטייג'ים. הרכב שלהם פחות זריז וקומפקטי מזה של פוינטר, אבל מנועו מעט יותר חזק. יצא שלאורך כל המרוץ התחלפו הצוותים הישראליים בהובלה - כאשר המתחרה המהיר ביותר מסיים 11 דקות מאחוריהם, פער משמעותי ביותר. "היה זה אחד המרוצים הקשים ביותר בהם השתתפתי" אמר לי שי, בתום המרוץ. המאבק היה צמוד ביותר; על ההתחלה פתחנו פער על רז והלל אבל לאחר מכן התחלפנו בעמדות, כמו חתול ועכבר.

ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
חזי בצלאל משמאל ועזר חי. צוות ראלי ארט עם מאבריק X3/אתר יצרן, יצרן

בסופו של היום השלישי עוכבנו על ידי SBS שנתקע לפנינו, ואת המרוץ חתם פנצ'ר שעיכב אותם לזמן משמעותי. ביום השני למרוץ נפגשו שי ורז לשיחה ידידותית; לשניהם היה ברור שהתחרות הצמודה עלולה לסכן אותם, אבל הם החליטו - לא מוותרים, נותנים גז עד הסוף. עד כדי כך שבקבוצת גתוס ניסו לצנן מעט את שי. "לא באתי לכאן כדי לשמור על המקום השני" אמר שי; אני נותן עד הסוף, לשם כך באתי. שחר ודוד שפרונץ סיימו במקום ה-16, עם פאג'רו T2. גל שחם זינק למרוץ עם רכב שכור T1 של סדנת 'ראלי ארט' האירופאית אבל מנועו הכזיב, וגל פרש מהמרוץ.

קרב ישראל-טורקיה על המקום הראשון ברכבי SBS

את המקום הראשון בקטגוריית רכבי שטח SBS קטפו עזר חי וחזי בצלאל, עם מאבריק X3 אותו הכין ארנון שושני מסדנת 'רוק סוליד'. הצוות הוקם לפני כשנה תחת כנפי "האקדמיה לספורט מוטורי ובטיחות בדרכים" וזו לו ההשתתפות הראשונה בראלי, עם רכב SBS. חזי הוא נווט מנוסה שכבר התחרה ברחבי העולם, בעיקר עם פאג'רו קינג. עזר חי הגיע מנהיגת כביש, אבל הוא נכנס לתחום הראלי ביסודיות ודייקנות.

הצוות צבר בסך הכול כ-100 שעות על המאבריק, הם לומדים תוך כדי תנועה ומציבים לעצמם מטרות צנועות. "מעולם לא חשבתי להגיע לפודיום במרוץ הראשון, ובוודאי לא לזכות במקום הראשון" אמר לי חזי, בחוזרו מיוון. בתחילת המרוץ התמקם הצוות במיקום 15, והחל לסגור פערים סטייג' אחרי סטייג'. הם צמצמו מרחק מהצוות הטורקי שהוביל את רוב המרוץ וניצלו היטב תקלה מכאנית ובירבור של הטורקים, כדי לקטוף את המקום הראשון בקטגוריית SSV.

ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
ראלי יוון 2018/אתר יצרן, יצרן
ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
ראלי יוון 2018/אתר יצרן, יצרן
ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
ראלי יוון 2018/אתר יצרן, יצרן
ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
ראלי יוון 2018/אתר יצרן, יצרן
ראלי יוון 2018. יצרן, אתר יצרן
ראלי יוון 2018/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully