וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגזי סילון: הטכנולוגיה המהפכנית שתמנע החלקה של אופנועים

23.5.2018 / 9:00

BOSCH חשפה טכנולוגיה שמבוססת על פריקה של גז מגוף האופנוע כדי למנוע החלקה מסוכנת של אופנועים בכביש. האם בקרוב תגיע גם לייצור סדרתי?

בוסטרים לאופנוע. יצרן, אתר יצרן
בוסטרים לאופנוע/אתר יצרן, יצרן

חברת BOSCH מובילה כיום בייצור מערכות בטיחות מתקדמות לאופנועים ובמרבית האופנועים והקטנועים המובילים נמצאת מערכות בטיחות של החברה. הדור הראשון כלל את מערכת ה-ABS המיועדת למנוע את נעילת הגלגלים בבלימה על ידי השוואת מהירות הסיבוב של הגלגלים. הבעיה באופנועים היא העובדה שבכדי לפנות הם צריכים לנטות הצידה. כך נוצר מצב שבו מערכת הבלימה צריכה לפעול באופן שונה עבור זוויות הטיה שונות בגלל רמת האחיזה המשתנה בהתאם לזווית ההטיה. כדי לענות על צורך זה הוסיפו למערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה מד נטייה ובהתאם אליו מווסתת עוצמת הבלימה.

בנוסף למערכות המסייעות בבלימה חשוב גם למנוע את החלקת הגלגל האחורי במצב של האצה, מצב שכיח מאוד באופנועים בגלל היחס הגבוה בין הספק המנוע לכוח החיכוך שבין הצמיג לכביש. מערכות אלו נקראות בקרת החלקה וכיום פעולתם משולבת יחד עם מערכות ה-ABS ויחדיו הן מעניקות לרוכב רמת בטיחות שעד היום הייתה רק בגדר חלום בעולם האופנועים.

למרות שעדיין מרבית האופנועים לא מצוידים במערכות מתקדמות אלו חברת בוש כבר עובדת על הדור הבא של מערכות בטיחות לאופנועים. הדור הבא אמור לפתור את הבעיה שאופנועים עלולים פשוט להחליק הצידה וליפול. המערכת החדשה עושה שימוש בטכנולוגיה הלקוחה מכריות האוויר המוכרות מתחום המכוניות וחליפות ההגנה לרוכבי אופנועים. המערכת גורמת לפליטה של גז מתוך חורים המצויים בצידי האופנוע ברגע שהיא מזהה שהאופנוע צפוי ליפול, וכך היא מחזירה את האופנוע למצב שבו הרוכב יכול להשלים בבטחה את הפנייה.

המערכת עדיין בשלבי פיתוח, אבל לפי הסרטונים שמופצים ברשת, היא כבר פועלת. אין ספק שככול שרמת הבטיחות של הכלים הדו גלגליים בכלל והאופנועים בפרט תהיה גבוהה יותר, זה יאפשר למספר גדול הרבה יותר של אנשים להשתמש בכלים אלו. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות בתחום חשוב זה ונקווה לראות בהקדם אופנוע שבו מותקנת מערכת הבטיחות החדשה. עד אז, רכיבה בטוחה ותזכרו שלמרות שחם מאוד אצלנו בקיץ, על קסדה מלאה, מעיל וכפפות לא מוותרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אופנועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully