וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד "יצאת צדיק": "התוכנית גרמה למוסך נזק אדיר"

יונתן כיתאין

24.5.2018 / 14:20

מוסך תל חנן דורש מקשת פיצוי של 420 אלף שקל בגין לשון הרע, לאחר שלטענתו קטע בן דקות ספורות בתוכנית הוביל לאפקט כלכלי דרמטי על פעילות המוסך. הפקת "יצאת צדיק": "תביעה מופרכת ורצופה טענות כוזבות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב תביעה שהוגש לאחרונה נגד התוכנית "יצאת צדיק" מדגים את גודל האפקט והתהודה שעשוי להתלוות לקטע קצר, בן מספר דקות, על עסק שהתנהל, לפחות לכאורה, שלא כשורה. בתביעת לשון הרע שהוגשה על-ידי מוסך תל חנן נגד מגיש התוכנית, חיים הכט, ונגד הערוץ המשדר, שידורי קשת, מפורטת עוצמת הנזק שנגרמה למוסך לאחר תוכנית שבה נחשף, לכאורה, כי המוסך הונה לקוחה סמויה שנשלחה אליו.

מן הפירוט בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד בן קרפל, עולה כי בעקבות שידור התוכנית הפסיקו באופן מיידי שתי חברות השכרת רכב וליסינג גדולות, אלבר ואלדן, את העבודה עם המוסך, לאחר שעד לשידור הכתבה הן עבדו מולו באופן רציף; שתי חברות עסקיות נוספות, שירן הסעות ומאפיית אגמי, הפסיקו גם הן את העבודה עם המוסך לאחר שעבדו איתו שנים רבות.

עוד עולה מן התביעה כי חברת דלק מוטורס, יבואנית רכבי מאזדה ופורד לישראל, זימנה את נציגי המוסך ל"פגישת נזיפה" ש"למעשה הייתה מעין שימוע", ובסופה, לאחר שנציגי המוסך שטחו את הסבריהם, נקבע כי המוסך לא יושעה מעבודה עם החברה אלא רק יוזהר, וכי אם "ייפול ספק ביחס לאמינות המוסך ב-3 השנים הבאות, המוסך יאבד את הרשאתו לאלתר".

יבואנית רכב גדולה נוספת, חברת UMI, המייבאת לישראל את רכבי שברלוט, איסוזו וקאדליק, ולמוסך תל חנן יש זיכיון להפעלת מוסך מורשה סמוך מטעמה, זימנה בעקבות הכתבה את נציגי המוסך לפגישה, במהלכה הובהר להם כי מעתה על המוסך "לתעד ולהסריט כל בקשה לתביעה באחריות" שהיא מעבירה ל-UMI.

בתביעה נטען גם כי בעקבות שידור הפרק נגרם למוסך "נזק אדיר". "מדובר במוסך שמכלכל כ-30 משפחות. הכפשת התובעת גרמה באופן חד-משמעי לירידה דרסטית בהיקפי העבודה, ובסופו של דבר... ההכפשה עלולה להביא לפיטורי עובדים".

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
מהפך: הקוריאניות אמינות יותר/ניר בן טובים, יח"צ

התוכנית המדוברת שודרה בתחילת מארס בקשת תחת השם "הרשימה השחורה של המוסכים". כמקובל בתוכנית בוצעה ברכב שנשלח למוסך "תקלה יזומה", קטנה ופשוטה יחסית, כדי לבדוק כיצד יטפלו בה במוסך. על-פי כתב התביעה, במוסך זיהו את התקלה הפשוטה, נזילת מים, אך בהמשך התברר כי ישנה נזילת מים נוספת, ולאור זאת בוצעה החלפת רדיאטור בעלות גבוהה של יותר מ-4,000 שקל. בשלב זה חשף את עצמו הכט והתעמת עם אנשי המוסך.

בכתב התביעה נטען כי בעקבות הסברי אנשי המוסך "הצילומים נעצרו מספר פעמים", וכי הכט "היה מסוגל להאמין כי קיים סיכוי שמערכת תוכניתו טעתה". עוד נטען כי עורכת התוכנית, שרית לוי, היא זאת שהתעקשה לא לקבל את טיעוני המוסך.

בסופו של דבר הפרק שודר, כאשר המוסך מקבל ציון נכשל ב"מקצועיות", ב"אמינות" וב"מחיר". הפרק גם עלה לאתר מאקו תחת הכותרת "אתם מחרטטים אותי, את הרדיאטור הזה לא היה צריך להחליף", וקודם גם בעמוד הפייסבוק של התוכנית.

למרות פירוט הנזקים שהוזכרו קודם לכן, בתביעה עצמה נדרש פיצוי על סך 420 אלף שקל, ללא הוכחת נזק. טרם הוגש כתב הגנה.

מהפקת "יצאת צדיק" נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה מופרכת ורצופה טענות כוזבות, שנועדה להחליש ולהרתיע את העיתונות החוקרת. 'יצאת צדיק' הוכיחה פעם אחר פעם בבתי המשפט את אמינותה ותעשה זאת גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully