וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יצרניות רכב העלו את מחירי חלקי החילוף באופן לא הוגן

אושרית גן-אל

4.6.2018 / 18:35

לפי האשמות, יגואר, פיג'ו, רנו ויצרניות רכבים נוספות השתמשו בתוכנה שממליצה על העלאת מחירים של חלקי חילוף לרכב בהתאם לתפיסת הערך שלהם. עפ"י מסמכים שהוגשו, החברות הביאו לעלייה של יותר ממיליארד דולר בהכנסותיהן לאורך עשור כתוצאה משימוש בתוכנה

יגואר E פייס, השקה. יצרן, ניר בן טובים
יגואר/ניר בן טובים, יצרן

מדיווחים שונים עולה חשד כי יצרניות המכוניות יגואר, פיג'ו, רנו ואחרות השתמשו בתוכנה שממליצה על העלאת מחירים של חלקי חילוף לרכב בהתאם לתפיסת הערך שלהם (perceived value). ברויטרס דווח על תביעה שמתנהלת נגד חברת הייעוץ העסקי Accenture שהציעה את התוכנה המתוחכמת, Partneo, ליצרניות רכבים שונות.

לפי ההאשמות, אם חלפים מסוימים הם בעלי מראה יקר, התוכנה מציעה להעלות את המחיר עד לרמה שהנהגים עדיין יהיו מוכנים לשלם. פרטנאו יודעת למצוא את חלקי החילוף עבורם הלקוחות יהיו מוכנים לשלם יותר, להמליץ בכמה ניתן להעלות את המחיר ואף להתריע לגבי מחירים אותם לא כדאי להעלות. על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, חברות הביאו לעלייה של יותר ממיליארד דולר בהכנסותיהן לאורך עשור כתוצאה משימוש בתוכנה.

את התביעה הגיש יוצר התוכנה, לורן בוטבול, שמאשים את אקסנצ'ר בפגיעה בשמו הטוב בשל הפרת חוקים אירופאיים לתחרות הוגנת.

אקסנצ'ר מכחישה את ההאשמות ורנו, יגואר ופג'ו טוענות כי התמחור שלהן לחלקי חילוף הוא הוגן, חוקי ומתמקד אך ורק ביעילות ובזמינות של החלפים. גם הרגולטור הצרפתי להגבלים עסקיים אמר כי בחן את התוכנה ולא מצא סיבה לחקור את החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully