וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל על הכביש: הקהל נוסע באוטובוסים אוטונומיים

אושרית גן-אל

17.6.2018 / 14:09

לומברג מדווח כי רכבים חשמליים יסיעו אוהדים למשחקים בקאזאן . רכבים אוטונומיים עדיין לא מורשים לנסוע בכבישים ברוסיה מתוך חשש לתאונה שתפגע בתדמית המדינה, לכן ההסעות יתקיימו על כבישים פנויים

טקס פתיחת מונדיאל 2018. רויטרס
טקס פתיחת המונדיאל/רויטרס

הצופים במשחקי המונדיאל יגיעו באוטובוסים חשמליים ואוטונומיים למשחק של צרפת ואוסטרליה בעיר קאזאן. זאת כחלק ממאמץ מדיני רוסי בהובלת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפתח טכנולוגיית רכבים אוטונומיים במדינה.

לפי בלומברג, המהלך נעשה בזהירות רבה, מאחר שרכבים אוטונומיים עדיין לא מורשים לנסוע בכבישים ברוסיה, ומתוך חשש לתאונה שתפגע בתדמית המדינה. מסיבה זו, הנסיעה תהיה סטרילית למדי. הכביש בו יוסעו האוהדים באמצעות האוטובוס האוטונומי יהיה ריק מכלי רכב אחרים, ומוקף בגדר מוארת, על-מנת למנוע מעבר של בני אדם או חיות לאיזור.

בנוסף, הרכבים ייסעו לאורך 650 מטרים בלבד. הם יצאו מנקודת המפגש לאוהדים ורק יקרבו אותם לאצטדיון בעיר, כשאת שאר הדרך לאצטדיון יהיה על האוהדים לעשות ברגל. יצרנית הרכבים המקומית Kamaz PJSC שפיתחה את הרכבים ומקווה להראות לעולם את יכולותיה הטכנולוגיות רצתה אמנם שהאוטובוסים יגיעו עד לאצטדיון עצמו, אך לא הורשתה לעשות זאת.

האוטובוסים של קאמאז מצויידים בטכנולוגיית 5G שנחשבת הכרחית עבור תפקוד של מכוניות אוטונומיות. החברה הרוסית MegaFon PJSC סיפקה לרכבים מודמים עם חיבוריות 5G, אשר שולחים מידע לגבי תנועות ותפקודי הרכב למפעיל מרחוק, שיכול להשתלט עליו במקרה חירום. במקביל החברה מריצה גם פיילוט לאיזור עם חיבוריות 5G בסמוך לאצטדיון.

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully