וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים שיאי מכירות: אלו הג'יפונים הנמכרים ביותר באירופה

18.6.2018 / 13:11

בכירים בענף הרכב באירופה חוזים כי מכירות הג'יפונים ירקיעו שחקים בשנתיים הקרובות. הכוכבים הגדולים בצמרת: רנו, פיג'ו ודאצ'יה, אבל גם פולקסווגן וסיטרואן צוברות תאוצה עם דגמים חדשים

דאצ'יה דאסטר 2018. רונן טופלברג,
דאצ'יה דאסטר. זינוק חד במכירות ביחס לרבעון הקודם ב-2017/רונן טופלברג

"השוק הזה פשוט המריא. אנחנו צופים גידול מסיבי בשנים הקרובות בשיעור של עד 40% נוספים - כשברקע נכנסים לזירה כל מיני שחקנים ושמות חדשים", כך אומר פונז פנדיקטוה, ממנהלי מותג ניסאן באירופה בראיון לסוכנות הידיעות 'אוטומוטיב ניוז' בסוף השבוע.

ראיות מוצקות לדבריו אפשר למצוא לא רק בכביש, אלא גם בנתונים שמפרסמת בימים אלו חברת JATO דיינמיקס, המבצעת ניתוחים כלכליים לשוק הרכב העולמי. על פי דיווחיה, כמעט כל הדגמים בעשיריה המובילה רשמו צמיחה במסירות ברבעון א' 2018 ביחס לאשתקד.

את 2 המקומות הראשונים מאכלסים זוג ג'יפונים שנמנים על דור המייסדים של הסגמנט - רנו קפצ'ר ו-פיג'ו 2008. הראשון ירד ב-0.5% עם היקף מסירות של 55,059 יחידות, בעוד פיג'ו 2008 מסר 50,117 יחידות עם ירידה של 7.5%. את המקום השלישי מאכלס דאצ'יה דאסטר עם זינוק חד של 31% ל-46,571 מסירות. אחריו אופל מוקה שצולל ב-17% ל-40 אלף יחידות ונועל את החמישיה הראשונה פיאט 500X ממנו נמסרו 28,943 יחידות - עליה של 4.5%.

3 הדגמים הבאים הם שחקנים חדשים בזירה, אולם כבר הספיקו להטביע חותם על השוק: פולקסווגן טי-רוק העלה לכבישים מעל 27 אלף יחידות בין ינואר-מאי, סיטרואן C3 איירקרוס עם 26 אלף מסירות ו-אופל קרוסלנד X עם 25 אלף מכירות. את המקום התשיעי מאכלס קרוסאובר קומפקטי שלא נמכר בישראל, פורד אקוספורט עם עליה של 29% במסירות ואת המקום האחרון סוגר ניסאן ג'וק הוותיק, מייסד הקטגוריה שצלל בכמעט 30% ל-21,445 מסירות.

פולקסווגן טי-רוק. יצרן, אתר יצרן
פולקסווגן טי-רוק, כניסה חזקה לשוק הג'יפונים/אתר יצרן, יצרן

על פי אנליסטים של חברת LMC אוטומטיב, מהמובילות בחיזוי שווקי רכב בעולם, היקף המכירות של הג'יפונים יאמיר ל-2 מיליון יחידות ב-2019 ועד 2.3 מיליון ב-2022. "היצרנים מחויבים להציף את השוק והם גם מבצעים שינויים בדגמים שלהם, כדי שיעמדו בדרישות", כך אומר אחד מבכירי החברה.

אחד מהדגמים שנפגעו מהאבולוציה של הג'יפונים הוא ניסאן ג'וק, שהוצג אי שם ב-2010, אולם בניסאן מבטיחים שהדור הבא שוב ינער את השוק. "אנחנו נפנה לקהל הרבה יותר מגוון. הוא אמנם ישמר את המראה המוחצן שלו, אבל הוא יגדל ויהיו לו גם מנועים חסכוניים יותר", כך אומר נציג ניסאן באירופה.

גם ב-VW ערוכים היטב לאקלים ומביעים אמון גדול בטי-קרוס הקטן החדש שיתברג בין הטי-רוק לטיגואן . בדומה לכך, חטיבת סקודה תשיק בתערוכת ז'נבה הבאה את הקרוסאובר הקומפקטי שירש את מקומו של הייטי, על בסיס פלטפורמה מודולארית מודרנית (MQB A0) המשרתת בין היתר את סיאט איביזה.

חלק מהעיניים נשואות גם לפורד, שאמנם משווקת את האקוספורט באירופה, אבל תנסה לבסס את מעמדה עם קרוסאובר קומפקטי המבוסס על הפיאסטה בשנת 2020. רכב זה יקווה לרכוב על המומנטום של פורד פיאסטה, שמדורגת במקום ה-3 במכירות רכב באירופה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנוע TDI פולקסווגן. יצרן, ניר בן טובים
מנוע TDI של פולקסווגן/ניר בן טובים, יצרן

נתונים נוספים שמפרסמים JATO דיינמיקס מתייחסים לשיעור המשתמשים במנועי דיזל ו-בנזין ביחס לרבעון הקודם של 2017. על פי התוצאות האחרונות, עולה כי מנועי דיזל אחראים ל-33% מהיקף המכירות ברבעון הראשון של 2018, כלומר קיטון של 10%, בעוד מנגד חלה עליה של 9% בשימוש במנועי בנזין. מנועים אלטרנטיביים, היינו היברידים, אחראים רק ל-0.4% מכלל המכירות. עוד עולה, כי רק 12% מסך הג'יפונים שנמכרו, עלו לכבישים עם הנעה כפולה. היתר - הנעה קדמית בלבד.

בחלוקה גאוגרפית, עולה כי איטליה היא הקרקע הפוריה ביותר למכירות ג'יפונים; כמעט 98 אלף מסירות ברבעון הראשון, ואחריה צרפת עם 94 אלף, בריטניה 73 אלף, גרמניה עם 71 אלף וספרד עם 51 אלף בקירוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully