וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשסוזוקי ג'ימני לבש בגדי צבא: הכלים המוטוריים של תערוכת Eurosatory

30.6.2018 / 9:35

הן לא נוצצות, אין לידן דוגמניות, לא תמצאו בפרוספקטים שלהם אבזור נוחות או פליטת מזהמים, ואבזור הבטיחות שלהן לרוב כולל מקלעים או מטולי רימונים בקוטר זה או אחר. שליחנו המיוחד מביא לכם את הכוכבות המוטוריות של תערוכת Eurosatory

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
הננס ששאג, הסוזוקי ג'ימני של MASSTECH הוא ממתק שטח אמיתי/ניר בן טובים, וואלה!רכב

גם אנחנו בתור ילדים שיחקנו במכוניות וחיילים, תערוכת Eurosatory היא במילים פשוטות - השילוב המושלם בין השניים. למרות שאינה מוגדרת כלל כתערוכת רכב, היו שם לא מעט כלים שהיינו שמחים לחנות ליד הג'יפון של השכנים, או עליו.

מדי שנתיים, בתחילת יוני נערכת בצרפת תערוכת Eurosatory תערוכת בטחון ובטחון פנים ענקית עם יותר מ-1,500 מציגים, עשרות מדינות, ועשרות אלפי מבקרים שבאים להציג, לראות ולסקר את המילה האחרונה בתחום הביטחון.

חלק ניכר מהמוצגים בתערוכה שמתחילה בגלאי מתכות ומסתיימת בטנקים, כוללים את השילוב של גלגלים ומנוע, מה שהופך אותם למאוד, מאוד מעניינים עבורנו. ויש אפילו נציגות ישראלית.

אז הכנו לכם גלריה של כמה מהכלים היותר מיוחדים בתערוכה הזו.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
"אתה משוחרר, הגעתי להחליף אותך", אמר האושקוש להאמר/ניר בן טובים, וואלה!רכב

אושקוש J-LTV

הרכב הזה מתוצרת אושקוש האמריקנית נבחר לפני כשנתיים להיות המחליף של ההאמר הוותיק כרכב הקרבי הקל הבא של צבא ארצות הברית והמארינס. הרכב שזכה כאמור במכרז עצמו לפני כשלוש שנים צפוי להתחיל להיכנס לשירות בשנת 2019.

חמש גרסאות של הרכב יוצעו כבר בשלב הראשון, החל בנושא מקלעים כבדים, סיור, רכב כללי, לוחמה עירונית וגרסת עבירות ולאלו תתווספנה תצורות נוספות בהמשך. כמובן שככל רכב צבאי הוא רק בסיס להתקנה של מגוון אדיר של תוספות, גם מיגון וגם את הגוף הכבד, במשקל 6.4 טונות, נושא מנוע טורבו דיזל מתוצרת "גייל בנקס" המבוסס על מנוע הדורמקס 6.6 ליטרים של ג'נרל מוטורס בהספק של כ-300 כ"ס. תיבת ההילוכים מתוצרת אליסון עם שישה הילוכים ותיבת ההעברה של אושקוש. המהירות המירבית שלו, על הכביש לפחות היא 110 קמ"ש.

מעוניינים? סבבה, רק שייקח קצת זמן עד שיסיימו לספק כ-50 אלף כלים לצבא היבשה ו-5,500 למארינס. ויש גם את עניין המחיר - כ-250 אלף דולר לפני תוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
500 סוסים והנעת 6X6 יביאו אתכם רחוק מאוד עם הסקניה הזו/ניר בן טובים, וואלה!רכב

סקניה R500 6X6

מי מאיתנו לא מצא את עצמו נדרש לשנע סחורה בשטח מאוים ירי, נ"ט או מיקוש? מבחינת סקניה הפתרון קלללל. קחו לדוגמה את ה-R500 הזו עם ההנעה לכל ששת הגלגלים שלה. בהיצע הדגמים יש גם גרסאות גרירה, משא פתוח או סגור וכן כאלו ממוגנות בצורה כבדה בהרבה, שמעבר למיגון הבליסטי נגד ירי מוסיפה גם מיגון נגד מטעני צד רבי עוצמה.

את הדחיפה קדימה יעניק מנוע מסדרת המנועים הצבאיים שלה (בעלי דגש על שרידות, עלויות אחזקה נמוכות וצריכת דלק טובה), בנפח שישה צילינדרים בנפח 13 ליטרים ובהספק 500 כ"ס, וניתן לקבל אותה אפילו עם מנוע שעומד בתקן יורו 6, אם אתם רוצים גם לשמור על הסביבה תוך כדי לחימה. אגב מנועים, בתערוכה הוצגו גם מנועי ה-V8 מסדרת ה-350S המיועדים לטנקי מערכה.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
ה-T4 הוא למעשה טויוטה לנד קרוזר מוסב שיחליף את פיג'ו P4 בשימוש הצבא הצרפתי/ניר בן טובים, וואלה!רכב

MASSTECH T4

MASSTECH הינה חברה צרפתית קטנה, המתמחה בהסבה ובבניית כלי רכב לשטח למגוון מטרות. כאן, לדוגמה לרכב המבוסס על טויוטה לנד קרוזר עם מנוע שישה צילינדרים 4.2 ליטרים. ה-T4 שהוזמן על ידי צבא צרפת בהיקף של 500 יחידות יחליף את הפיג'ו P4 (גרסה צרפתית של המרצדס G קלאס המיוצרת תחת רישיון).

הרכב מיוצר גם בגרסת טנדר בשם Recamp וממנו הוזמנו 50 יחידות. הגרסה המעניינת ביותר היא דווקא ה-T6 שלוקחת את הבסיס הזה לתצורת הנעה של 6X6 עם יכולת נשיאת מטען גבוהה בהרבה מגרסת הטנדר. בתכנון עתידי על בסיס ה-T4 ניתן למנות גם גרסת VPS שתשמש את הכוחות המיוחדים הצרפתיים וכנראה תהיה חמושה בהתקני מקלעים נוספים ושיפורי עבירות.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
ה-recamp הוא טנדר על בסיס ה-T4/ניר בן טובים, וואלה!רכב
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
החלק האחורי והמעניין של גרסת ה-6X6/ניר בן טובים, וואלה!רכב
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
כן, כן וכן. מצידנו שיהיה גם בוורוד עם הלו קיטי על המכסה מנוע/ניר בן טובים, וואלה!רכב

MASSTECH FENNEC

אם רכב הסיור הזעיר הזה ה"פנק" כשמו של השועל המדברי, הנפוץ במדבריות צפון אפריקה נראה לכם מוכר, זה מהסיבה הפשוטה שהוא מבוסס על סוזוקי ג'ימני. אלא שחברת MASSTECH לקחה את הג'יפון הקטן והקשוח הזה לגיבוש סיירות ומתוכה יצא הכלי הזה.

את מנוע הבנזין שלו, מחליף מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר מתוצרת רנו, לטובת צריכת דלק ועלויות אחזקה נמוכות יותר. כמובן שכל חלקי המרכב שלו הוסרו ובמקומם הוא מקבל כלוב מגן קשיח, מנשאי ג'ריקנים, וחצובה למקלע קל. קהל היעד שלו הוא כוחות מיוחדים הנוטים לעשות שימוש בכלי רכב קלי תנועה, בעלי עבירות גבוהה וכאלו שניתן לנייד בקלות בכלי טיס לא גדולים.

ואנחנו אומרים - תשתקו וקחו את הכסף שלנו, אנחנו רוצים אחד בוורוד!

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
ל"שרפה לייט" יש שם של סיגריה, אבל הוא בעצם רכב שטח עם המון שימושים/ניר בן טובים, וואלה!רכב

רנו "שרפה לייט"

מסתבר שלהאמר האמריקני יש מקבילה אירופית, צרפתית, ליתר דיוק מתוצרת רנו. בדיוק כאשר חשבנו שיהיה קשה להתעלות על הכיעור התכליתי של ההאמר - הוא הגיע. השרפה 2 או בכינוי העכשווי שלו "לייט", שהוצג לראשונה בשנת 2007, וכמו ההאמר הוא רכב שטח צבאי יעודי שנוצר על מנת להתאים לטווח רחב של משימות ושימושים בהם רכב סיור, לוחמה בטרור ואפילו רכב ייעודי לצוותי השתלטות על מטוסים חטופים עם רמפה ומנופים הידראולים לגובה של עד 8.5 מטרים.

למרות שאינו עושה שימוש בסרנים פורטלים כמו ההאמר, אלא בסרנים חיים, מרווח הגחון שלו דומה מאוד למקור האמריקני של 40 ס"מ, עומק הצליחה שלו עומד על מטר אחד, הוא ינוע בשיפועי צד של עד 40 מעלות ויטפס במעלה של עד 60 מעלות.

על ההנעה, מנוע טורבו דיזל של רנו שבגרסאות החזקות שלו מייצר 265 כ"ס, תיבת ההילוכים בת שש מהירויות מתוצרת אליסון. ההנעה היא כמובן כפולה, המהירות המירבית היא 110 או 120 קמ"ש בתלוי בגרסה.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
מהעתיד או מהגיהנום? לא משנה, היא עדיין מגניבה לגמרי/ניר בן טובים, וואלה!רכב

Soframe HRV

כלי הרכב הזה שלא ברור אם הגיע מהעתיד או סתם מהסרט הבא של "מקס הזועם - נקמתה של מירי רגב", הוא משאית החילוץ המושלמת אם מישהו ממארגני ראלי דקאר יתבלבל בקוארדינטות ויעביר אותו דרך חאלב שבסוריה.

החמודה הזו, שמגיעה מחברה צרפתית בשם Soframe בחבל אלזס, מייצרת בלב האיזור המקסים הזה לא מעט רכבי שטח לשימוש צבאי ובטחוני, אז אל תראו אותה ככה. ראשי התיבות של HRV הם Heavy Recovery Vehicle יעני - רכב חילוץ כבד. אין שום הגזמה בתואר הזה, גובה של 3.4 מטרים, אורך של 10.5 מטרים ורוחב של 2.55 מטרים יש לה המון נוכחות. עם הנעת 8X8 היא מסוגלת לגרור עד 44 טונות, רק הכננת שלה בעצמה בעלת כושר משיכה של 20 טונות, המנוף בחלקה האחורי מרים משקל של עד 32 טונות, והיא עצמה עוצרת את המאזניים על 32 טון.

תא הנוסעים עצמו ממוגן בליסטית, הוא מדוחס ובעל אספקת אוויר משלו כך שניתן לאטום אותו, ועל הגג שלו מותקן מקלע הנשלט מרחוק מתוך הקבינה.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
נו, היילקס, רואים שזה אתה.../ניר בן טובים, וואלה!רכב

הורנט

אני לא יודע כמה החבר'ה של יצרנית ה"הורנט" (צרעה) הבינו את הרעיון של תצוגה בתערוכה, אבל אם הם כן ובכל זאת בחרו להראות ככה את היצירה הנוכחית שלהם - הם עשו עבודה מצוינת. אבל אני לא מבין בזה, אז רק נספר לכם קצת על התכשיט שמתחת לרשת הצל.

כמו שחדי העין כבר קלטו - מדובר בכלי רכב המתבסס על טויוטה היילקס. ההורנט בא להחליף כלי רכב דומים לו בהם עושות שימוש יחידות ניוד, סיור, פשיטה ושאר כוחות מיוחדים קרקעיים. כלי הרכב האלו שלרוב מבוססים על לנדרובר דיפנדר או מרצדס G קלאס הולכים ומתיישנים ולמרות שהם עדיין עושים את העבודה, ההורנט מאתגר אותם בלא מעט מובנים.

את הרכב ניתן לקבל עם מנוע 2.4 או 3.0 ליטרים טורבו-דיזל. נעילות דיפרנציאל קדמיות ואחוריות של ARB, מיכל דלק של 142 ליטרים ומערכת חשמל של 24V. הכל חסון ועמיד בתנאים הקשים ביותר. הגלגלים במידות 315/70 על חישוק 17 אינץ' מאפשרים עבירות מצוינת בדיונות גם כאשר מורידים בעזרת מערכת הניפוח והפחתת האוויר מהרכב את לחץ האוויר בצמיגים. אבל חשוב שתדעו - המערכת הזו לא סטנדרט, שלא תגידו שלא ידעתם באולם תצוגה.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
לחתונה הייתי נוסע עם זה, בחיי/ניר בן טובים, וואלה!רכב

G וואגון MRV

טוב, ברור לכם שאין הרבה קשר בין היצור הזה לבין סתם G וואגון נכון? אבל אין מה לומר, השם הזה מוכר ומוכר טוב. לא רק בשוק האזרחי בו הם משלבים להילוך כוח כדי לעלות על באמפר בעיר - אלא גם לכוחות ביטחון ברחבי העולם.

בדיוק בשביל זה קיים ה-MRV ראשי התיבות של Multi Role Vehicle רוצה לומר - רכב רב משימתי. קצת מספרים ככה שיהיה נעים להכיר: האורך שלו הוא 5.53 מטרים, הרוחב הוא 2.1 מטרים והגובה שימו לב - 2.18 מטרים. בסיס הגלגלים הוא 285 ס"מ, אבל הפלטפורמה המודולרית שלו מאפשרת להושיב שישה לוחמים על ציודם. המשקל העצמי לפני זיווד הוא 6.2 טונות וכושר הנשיאה שלו הוא של שלושה טונות.

מתחת למכסה המנוע, דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים ובהספק 184 כ"ס שעוברים לסרנים פורטליים דרך תיבת חמישה הילוכים אוטומטית. אז הוא אמנם לא לוקח אותו מהר, אבל בהחלט לוקח אותו רחוק, עם טווח קרבי של עד 800 ק"מ. צמיגי הענק האלו הם במידות 305/80 על חישוק 18 אינץ'.

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
המאנטיס, גמל השלמה הישראלי בהופעת בכורה/ניר בן טובים, וואלה!רכב

כארמור מאנטיס

אתם מכירים את חברת כארמור הישראלית, טוב, אולי לא את החברה, אבל את כלי הרכב שלה כן. המפורסם שבהם הוא ה"זאב" הצה"לי, אותו מוביל לוחמים ממוגן על בסיס פורד F550, אבל גם לא מעט רכבי כיבוי ופיזור הפגנות כבר הגיעו ממפעלי החברה באיזור התעשייה ציפורית ליד נצרת.

הפיתוח האחרון שלהם הוא המנטיס (גמל שלמה). שהוא שינוי של 180 מעלות לעומת הזאב הרבוע והמגושם. המנטיס הוא רכב טקטי קטן יחסית, ממוגן לא יחסית ובעיקר מאוד מאוד שונה בנוף של כלי הרכב הממוגנים בעולם. החל בעיצוב החד והזוויתי שלו השונה בתכלית מכל הקופסאות הרבועות של כלי רכב ממוגנים, עבור בבחירה בבניית הרכב בתצורת מונוקוק ולא גוף על שלדה ועד לסידור הישיבה של נהג באמצע ונוסעים בצדדים, בתא אטום לחלוטין או אפילו מיקום המנוע מאחור.

בתערוכה הוצגה תצורת הטנדר, בעל יכולת נשיאה של חמישה לוחמים, אבל בעתיד יוצגו גם גרסאות בעלות יכולת הובלה של תשעה לוחמים, גרסה פתוחה לגמרי וגם אחת למשימות אספקה, עם יותר מקום למטען על חשבון נוסעים (שלושה בלבד).

תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
משאיות ה-ZETROS המהממות של מרצדס, ההר כבר יזוז לכבודה/ניר בן טובים, וואלה!רכב
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
לאל"מ ולאח"ם, פולקסווגן טרנספורטר מוגבה, ממוגן ומדליק/ניר בן טובים, וואלה!רכב
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
הופה, גם האמארוק קיבל צו 8 והתגייס למילואים/ניר בן טובים, וואלה!רכב
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
יונימוג 5000, עדיין הכי קול בשטח גם אחרי כל השנים האלו/ניר בן טובים, וואלה!רכב
תערוכת Eurosatory. וואלה!רכב, ניר בן טובים
לידיעת השגריר פרידמן, GMC יוקון דנאלי ממוגן ירי, הדף ולחצים מדיניים/ניר בן טובים, וואלה!רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully