וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדדת יכולות: נהיגה ראשונה במרצדס C קלאס המחודשת

1.7.2018 / 7:55

מרצדס C קלאס, מעמודי התווך המרכזיים בקו הדגמים של מרצדס זוכה לרענן של כלל הגרסאות שלה, מנצלת את המאורע להצגת מנוע 1.5 ליטר חדש. קפצנו לנהוג בהן ולבדוק האם היא עדיין מסמר המסיבה בקטגוריה שלה

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
מרצדס C קלאס החדשה/אתר יצרן, יצרן

כאשר הוצגה מרצדס C קלאס הנוכחית בשנת 2014, קשרו לראשה את התואר "בייבי S קלאס". זה לא היה רק המראה החיצוני ותא הנוסעים המהודר שלה, לכינוי הזה היא זכתה גם בשל נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים והאיכות הכללית של המכונית. אבל מאז שהוצגה עברה הקטגוריה חידושים רבים, ועם אודי A4 שהוצגה אחריה לקראת ב.מ.וו סדרה 3 החדשה שממש מעבר לפינה, זה בדיוק הזמן להציג מתיחת פנים שתשאיר אותה רעננה עד בוא המחליפה.

הגענו להשקה העולמית של תצורות הסדאן, הסטיישן, הקבריולה, הקופה וגם גרסת ה-C43AMG החדשה, כדי לפגוש את השינויים מקרוב וגם לנהוג במנוע ה-1.5 ליטר החדש שלה.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

מה נשתנה

על אף ההצהרה על לא פחות מ-6,500 חלקים חדשים במכונית, הדמיון לדור טרום מתיחת הפנים ברור מאוד. חיצונית, עיקר השינויים ניכרים בגריל החדש, הפגושים, ויחידות התאורה. כך למשל, ארבע חבילות העיצוב החיצוני של רמות הגימור בייסיק, אוונגרד, אקסלוסיב, ו-AMG מתעדכנות במראה החזית שלהן, את האחרונה ניתן כעת לקבל עם גריל ה"יהלומים" של מרצדס כסטנדרט. ברמות הגימור אוונגרד ואקסלוסיב נוספו עיצובים שמבדילים בין השתיים בניגוד לגריל הזהה שחלקו בעבר. יחידות התאורה, שמשלבות פנסי לד לתאורת היום בתצורות הסדאן והסטיישן עם אפשרות לפנסי לד מלאים (סטנדרט בתצורות הקופה והקבריולה). פנסים אלו, אותם מכנים במרצדס ULTRA RANGE, הינם בעלי טווח תאורה של עד 650 מטרים ולדברי החברה הינם ברמת הבהירות הגבוהה ביותר המותרת חוקית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים ממשיך החלחול התמידי של מערכות מדגמי ה-S קלאס גם ל-C קלאס. מסך המולטימדיה המזדקר בראש הדשבורד עדיין כאן. הוא לא נראה טוב אז, הוא לא נראה טוב גם היום, אבל היי, הוא גדול יותר עם 10.2 אינץ' של תצוגה (8 בעבר) ובמבנה שטוח יותר מבעבר. הוא עדיין לא מסך מגע, אלא מופעל על ידי גלגלת ומשטח מגע בתחתית הקונסולה המרכזית כמו גם על ידי כפתור על גלגל ההגה.

80 אחוזים מהאלקטרוניקה של תא הנוסעים חדשה לחלוטין, וזה כולל את לוח המחוונים הווירטואלי בגודל 12.3 אינץ' שמוצע כאופציה והוא ניתן להתאמה ועיצוב לפי בחירה, בין השאר באמצעות כפתורי החלפת תצוגה על גלגל ההגה.

עוד בתא הנוסעים גימורים מעץ במראה טבעי בקונסולה המרכזית, פונקציית עיסוי למושבים באמצעות כריות אוויר, תפעול באמצעות פקודות קוליות (אם כי לא מתוחכם כמו זה ב-A קלאס החדשה) ותצורות הקופה והקבריולה מקבלות מעתה מושבים קדמיים מיוחדים להן בעיצוב ספורטיבי במראה של יחידה אחת.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

מערכות הבטיחות עברו שיוף וליטוש של פעולתן. זו של בקרת השיוט האדפטיבית עובדת חלק בבלימות ובהאצות. בשימוש בבקרת השיוט ניתן כעת, כמו בדגמים נוספים של מרצדס, לאותת לעקיפה ובמידה והנתיב פנוי, המכונית תסטה בעצמה לנתיב השמאלי ותבצע את העקיפה. פיצ'ר חדש נוסף הוא האפשרות לקבל עדכון PUSH ישירות לטלפון הנייד של הבעלים במידה וחיישני המכונית מזהים פגיעה בעת שהמכונית חונה. כולל כמובן זמן מדויק וסימון של מקום ועוצמת הפגיעה. תיעוד מצולם של הפגיעה אינו אפשרי בשל מגבלות חוקיות במדינות רבות.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

מתחת לבגדים

הבשורה המרכזית עם השקת מתיחת הפנים של ה-C קלאס נוגעת למנוע חדש לחלוטין שישמש את גרסת ה-200. מנוע זה יתמקם מעל מנועי גרסאות הכניסה ה-160 בעל 129 כ"ס (רק בסדאן ובסטיישן) ול-180 בעל 156 כ"ס. המנוע החדש, 4 צילינדרים טורבו בנפח 1.5 ליטרים מספק 184 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-28.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד. תיבת ההילוכים הפלנטרית בת תשעה יחסי ההעברה מאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות בדרך ל-239 קמ"ש מירביים. לצורך ההשוואה, הגרסה הנוכחית של ה-200 מציעה הספק זהה ומומנט של 30.6 קג"מ מנפח של 2.0 ליטרים.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

אבל החידוש העיקרי שלו נמצא מחוץ לצילינדרים - זו מערכת ה-"EQ בוסט". מערכת זו במתח 48 וולט, עושה שימוש בסוללות וגנרטור-סטרטר מונע רצועה המספק סיוע תנועה ל-C200 במספר אופנים. תוספת הכוח השווה ל-13.6 כ"ס מאפשרת הנעה חלקה יותר של המכונית על ידי מערכת העצור-סע, מספקת תוספת כוח ביציאה מהמקום, בעיקר בחצי שניה עד שמגדש הטורבו נכנס לעניינים. עוד בתרומת המערכת: אפשרות לגלישה על כוח החשמל במהירות איטית או לקראת עצירה וכן שימוש בה כדי להתאים את סל"ד המנוע לרמה אופטימלית בהעברות הילוכים.

במהלך ההשקה הזדמן לי לנהוג בה לפרק זמן קצר מאוד, הרשמים הם בעיקר של מנוע סביר בתאוצות ובתגובות שלו, פעולת המערכת החשמלית שקופה לחלוטין ולא ממש מורגשת התערבות שלה, לחיוב או לשלילה. הביצועים סבירים בלבד, כאשר מעמיסים אותו הצליל שלו רחוק מלהיות מגרה, והיא לא תפנה בשום פנים ואופן לחובבי הנהיגה, אלא למי שיחפש את החבילה הנוטה יותר למחיר זול וצריכת דלק טובה.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

אגף החשק

שתי גרסאות נוספות בהן נהגתי היו תצורת הקופה בגרסת ה-300 וכן בגרסת ה-C43AMG.

מעבר למראה החלק, הזורם ושגורם לה להיראות ארוכה יותר מ-469 הס"מ שלה, ה-C קופה בגרסת ה-300 היא תמצית מכונית הקופה של מרצדס בחבילה קטנה. מנוע ארבעת הצילינדרים שלה יכול בקלות להטעות ולגרום לך לחשוב שמדובר ב-V6 בנפח גדול יותר מ-1,991 הסמ"ק שלו. 258 הסוסים שלו מגיעים דרך תיבת ההילוכים הפלנטרית בת תשע המהירויות באספקה חלקה מאוד, הפרושה היטב על כל טווח הסל"ד.

היא בדיוק בנקודה בה המשקל והכוח מייצרים חבילה מאוזנת מאוד ביחס בניהם, עם שלדה קשיחה מספיק כדי להעמיס עליה ובולמים אדפטיביים בעלי טווח שיכוך רך מספיק לנוחות. ההיגוי המאוזן והמשקל הטוב של ההגה מאפשרים לנהוג אותה מהר, נינוח ורגוע בכבישים הצדדיים המפותלים במצבי הספורט והספורט פלוס (האחרון קצת רועש). מצד שני להמריא איתה לשיוטים הנושקים ל-200 בכבישים המהירים מאוד בהם חלפנו. היא לא מהנה או מערבת כמו הסדרה 4 של ב.מ.וו, אלא נמצאת במקום קצת אחר, קלאסי יותר מבחינת הצעת ההגשה של רעיון הקופה היוקרתית הקטנה.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

אגף היותר חשק

ההגעה המוקדמת שלי לשדה התעופה, אפשרה לי לשריין לעצמי את ה-C43AMG לתחילת המסע הזה. הגשם שירד הריץ אותי לתוך המכונית, בלי יותר מדי זמן להתעכב על המראה החיצוני, מלבד לרשום לפני שהיא לא בלטה כל כך לעומת שלל הגרסאות האחרות במגרש החניה. העיצוב המחודש של חזית המכונית הפכה אותן לדומות מאוד לזה של ה-43AMG, וזה בעיקר הפס הכפול בשני צידי הסמל שמפריד אותה מהאחרות, העיצוב הזה שהייה שמור בעבר רק לגרסאות ה-V8 החזקות עכשיו מגיע לכל דגמי ה-AMG, וכן הכיתוב על הכנף הקדמית.

תא נוסעים כהה, עוטף ומשופע בגימורים ספורטיביים, החל בהגה עם העור ההפוך בצדדיו והתפר האדום בחלקו העליון, פקדי העברת ההילוכים הענקיים מאחוריו, סיבי פחמן בקונסולה המרכזית, המושבים החובקים ותצוגת כוחות ה-G, המכונית הזו לא מפספסת שום סממן מהרשימה.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

הגרסה הזו, קיבלה טיפול ממהנדסי החטיבה הספורטיבית, ועל אף שהיא ממשיכה עם מנוע ה-3.0 ליטרים V6 בעל שני מגדשי טורבו ההספק עלה ל-390 כ"ס, תוספת של 23 סוסים ביחס לגרסה טרום מתיחת הפנים ו-53 קג"מ. גם כאן, תיבת ההילוכים היא בת 9 יחסי העברה, אבל כאן זו אינה תיבה פלנטרית אלא כפולת מצמד. הכוח, יורד לארבעת הגלגלים ביחס של 69 אחוזים לאחור ו-31 לפנים (בניגוד לגרסאות כפולות ההנעה האחרות של ה-C קלאס, בהן היחס הוא 55 לאחור ו-45 לפנים).

בנהיגה בה, ה-43 מתגלה בדיוק כמו מה שהייתם מצפים מגרסה שאמורה לגשר בין הגרסאות ה"סתם" חזקות של ה-C קלאס לבין גרסאות ה-63AMG הפרועות באמת. בניגוד ל"חבילות" ה-AMG שניתן להוסיף לכמעט כל אחד מהדגמים - לטעמי המקבילות המוטוריות של גרב מגולגלת בתחתונים - כאן יש גם ביצועים ראויים מאוד. 4.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מירביים הם מספרים של מכונה שבהחלט יודעת לדחוף קדימה בכל הכוח.

הגשם שהמשיך לרדת בלי הפסקה, גרם לי להבין למה זו גרסה שהולכת לא רע בכלל על הכבישים ברוכי המשקעים באירופה. בתנאים האלו, ההנעה הכפולה שולחת כוח לכל פיסת גומי של צמיגי ה-255/35 על חישוקי ה-19 אינץ' שלה ששמרו על מגע בקרקע. ההיגוי, כמו בכפולות הנעה אחרות, פחות טוב ומדויק מזה של הנעה אחורית, שמים לב לזה בעיקר בפניות ראש הסיכה, מהן יש בשפע בכבישים המתפתלים במדרונות הכרמים של דרום-מזרח לוקסמבורג בואכך נהר המוזל על גבול גרמניה.

בשאר הכבישים המפותלים נשארים עם היגוי מהיר מאוד ומכונית עם עתודות כוח ואחיזה שמאפשרות המון-המון מקום למשחקים. בדיוק המכונית עבור מי שרוצה את הפלפל הספורטיבי, אבל לא את החלפיניו חורך הגרון של ה-63AMG האימתנית, זו אגב תגיע בגרסה המחודשת שלה בספטמבר ובמרצדס לא מוכנים לשחרר שום פרט אודות הביצועים שלה.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן

סיכום

בחצר המלון בו שהינו עמדה ליד ה-C קלאס החדשה גם סבתא רבתא שלה, ה-190E או W201 בשפת הדגמים של מרצדס. זו הייתה חתיכה מקורית לחלוטין, שכאילו התגלגלה כרגע מפס היצור והגיעה היישר מאוסף המכוניות של מרצדס. זו המכונית שהכתה את העולם בתדהמה כאשר מרצדס הציגה מכונית קומפקטית במימדי פורד סיירה. היו כבר אז מכוניות בגודל הזה לב.מ.וו ולאודי, אבל מרצדס?! זה היה כמעט בלתי נתפס שחברה כמו מרצדס תייצר מכונית כל כך קטנה. אבל בעשור בו היא יוצרה היא הוכיחה שזו הייתה החלטה חכמה מאוד.

"הם היו צריכים להפסיק לעצב אותן אז" אמרתי לאיש שלידי, "רק להמשיך לפתח את הטכנולוגיות ולהשאיר את המראה הזה", הוא חייך בנימוס, ורק רבע שעה אחר כך במסיבת העיתונאים גיליתי שאמרתי את זה למנהל הפיתוח של ה-C קלאס הנוכחית.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. קינן כהן, ניר בן טובים
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/ניר בן טובים, קינן כהן

שנים אחרי אותה 190E, מרצדס C קלאס, היא סדרת הדגמים הנמכרת ביותר של מרצדס. מעמד כזה מחייב מצד אחד השקעה ניכרת בניסיון להמשיך להיות אטרקטיבית ללקוחות בשוק שהשתנה לא מעט מאז הוצגה, ומצד שני עליה להמשיך לשמר את המסורת ואת החבילה אותה חיפשו כל אותם לקוחות שאחראיים למכירת 415 אלף חתיכות מתצורות הסדאן והסטיישן ב-2017 בלבד.

לפי מרצדס, העדכון הנוכחי הוא המקיף ביותר אותו עברה המכונית בכל דורותיה, זה ממחיש אולי יותר מכל את החשיבות שמעניקה החברה לדגם הזה, הן במובן הפנים חברתי, מול המתחרות אבל לא פחות - מול מגפת הג'יפונים. על פי ההתרשמות הקצרה משלוש הגרסאות האלה הן עושות את זה, ה-200 בצורה טובה וה-300 קופה וה-43AMG בצורה טובה אפילו יותר, אבל עושות את זה כל אחת בדרכה.

לדברי "כלמוביל" יבואנית מרצדס לישראל, בכוונתם לייבא את כל גרסאות ה-C קלאס. אולם מחירים טרם נקבעו. דגמי הפלאג אין המעודכנים שיוצגו בהמשך השנה ימשיכו להגיע לישראל ללא שינוי למרות כוונת האוצר לבטל את הטבת המס שלהם. ביבואנית טענים כי הם זוכים ל"ביקוש קשיח", האם הוא יישאר כזה גם אם מחירן יעלה משמעותית? ימים יגידו.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully