וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן GT-R50: כשנינג'ה וסדנה איטלקית נפגשים ביום הולדת

1.7.2018 / 11:33

ניסאן, ניסמו ובית העיצוב המפואר של 'איטלדיזיין' שילבו כוחות והפיקו את ה-GT-R50, רכב נדיר לרגל 50 שנות המותג האיטלקי והמותג היפני. האם מכאן תצא גודזילה החדשה?

אתר יצרן

סבירות גבוהה שזה לא יקרה. כלומר אם מישהו דמיין שניסאן עומדת לייצר אבולוציה חדשה לחלוטין של מכונית הקיצון שלה על בסיס האבטיפוס של איטלדזיין הוא עתיד להתבדות - לפחות בטווח הנראה לעין. ואולם, גורמים שמעורבים בפיתוח המכוניות של ניסאן מבטיחים שהדור הבא יעלה את רף הביצועים שלב נוסף ויתהדר בעיצוב קצת יותר מתוחכם.

בין לבין, בסופ"ש האחרון כל מה שעשו בניסאן הוקדש לחגיגות, אירועים לאומיים ובינלאומיים, ופחות לאמירות על כרעי תרנגולת. לרגל 50 שנותיה של סדנת איטלדזיין האיטלקית, וכן ליובל שנים לסדרת GT-R, צוין האירוע עם השקתה של הניסאן GT-R50, מכונית חד פעמית (כנראה) שתוכננה בשותפות ניסאן, ניסמו וכאמור סדנת הרכב האיטלקית.

ה-GT-R50 התחילה את חייה כניסמו GT-R תקנית, אבל היא מסווה מצבור של שינויים שהעין הבלתי מנוסה תתקשה להבחין בהם; היא קצרה יותר, צרה יותר ומעט נמוכה יותר מהדגם הרגיל, ויש לה גם מלתחה עתידנית באופייה, אם כי כזו שלא הופכת אותה לעצם בלתי מזוהה על הכביש.

גם בפנים דאגו ליצור בידול מסוים עם יריעות אלקנטרה מסביב, רכיבי קרבון (סיבי פחמן) משני סוגים שונים וכן החליפו את לוח המחוונים האנלוגי בלוח דיגיטלי. בנוסף לכך, לא תוכלו להתחבר לבלוטות' ולספר לחברים שלכם שום דבר כי אין פה מערכת מולטימדיה, עליה וויתרו לטובת חסכון במשקל.

ניסאן GT-R50. יצרן, אתר יצרן
ניסאן GT-R50/אתר יצרן, יצרן
ניסאן GT-R50. יצרן, אתר יצרן
ניסאן GT-R50/אתר יצרן, יצרן

מה עוד? ובכן ה-GT-R50 היא לא רק ממתק לעיניים, שכן תחת מכסה המנוע תחובה חבילת ביצועים במשקל כבד; כל המכלולים העיקריים, בהם מגדשי הטורבו הכפולים (GT3), מצנני הביניים, הבולמים, הצמיגים, המזרקים וגלי הזיזים זכו לשדרוגים או כיול, במקביל לשינויים בתוכנת ניהול המנוע כדי לספק לה ביצועים חלקים יותר בתום מקצה העדכונים.

הנתונים הרשמיים של ניסמו מדברים על 720 כוחות סוס ב-,7,100 טורים ו-80 קג"מ הזמינים מ-3,600 סל"ד. מנוע ה-3.8 ל' טווין טורבו מחובר אל תיבת הילוכים דו-מצמדית מחוזקת שש מהירויות שמעבירה את העוצמה לסרן האחורי. אין מידע אודות האצות וכדומה, אבל מותר להמר שאם גרסת הניסמו עושה זאת בערך ב-3 שניות עם 600 כ"ס, אז ה-50 תקצץ כמה מאיות אחרי שזרקו החוצה רכיבים מאגף הבידור.

חלוקת העבודה על המכונית קצת הפוכה הפעם; בניסאן אומרים שנציגים של איטלדיזיין (שנמצאת בבעלות פולקסווגן) היו אחראים על הרכבת המכונית או השלמת הרכיבים החדשים, בעוד מחלקות העיצוב של ניסאן באנגליה ובארה"ב שרטטו את הדגם על המחשב.

מכל מקום, לא ברור מה צופן העתיד לרכב הזה: האם מדובר במהדורה מוגבלת של 10-20 מכוניות, רכב חד פעמי שיקבר במוזיאון, או שבאמת יש כאן רמיזות ל-GT-R הבאה? איך שלא בוחנים את התוצאה היא בהחלט מותירה חותם, גם אם זו מתנה ליום הולדת של כמה מהשמות הגדולים ביותר בענף הרכב, ותו לא.

ניסאן GT-R50. יצרן, אתר יצרן
ניסאן GT-R50/אתר יצרן, יצרן
ניסאן GT-R50. יצרן, אתר יצרן
ניסאן GT-R50/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully