וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוק של 0.1 מילימטר: הדרך שבה יצרו "גריל" למכונית היוקרה

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus, וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

12.8.2018 / 7:35

מאחורי ה"גריל" המדהים של ה-LS 500 של לקסוס יש סיפור מרתק, המשלב בין תוכנות הדמיה מתקדמות לבין אומן יפני ייחודי, שמגיע לדיוק של 0.1 מילימטר. כך השילוב בין אדם למחשב יוצר מכונית עם אלמנט שהוא יצירת אמנות בפני עצמה

לקסוס LS500. Lexus.co.il, אתר רשמי
שיאים חדשים של ביצועים, טכנולוגיה, נוחות ועיצוב. LS 500 של לקסוס/אתר רשמי, Lexus.co.il

הדור החדש של ה-LS 500 של לקסוס, שהושק לאחרונה בישראל, מציג שיאים חדשים של ביצועים, טכנולוגיה, נוחות, וגם של עיצוב עם נוכחות בולטת בהרבה מזו של ארבעת הדורות הקודמים של ספינת הדגל של המותג.

ה-LS 500 החדשה מרשימה מכל זווית, אך אין ספק שהאלמנט העיצובי הבולט ביותר הוא סבכת "שעון החול" בחזית. ("גריל" בלשון העם).

במהלך 29 שנות קיומו של מותג הפרימיום, המכוניות של לקסוס צברו מוניטין חסרי תקדים בכל הנוגע לנוחות הנסיעה, לאבזור הנדיב וכמובן לאיכות ההרכבה ולרמת האמינות המושלמות. אבל לפני מספר שנים לקסוס קבעו שהם לא מסתפקים בכך. הוחלט שלצד כל התכונות והמאפיינים, שהפכו את לקסוס לבחירה השכלתנית הראשונה של מי שמחפש מכונית יוקרה בראש שקט, צריך גם לפנות אל הלב עם עיצובים מרהיבים ויכולות ניהוג מרגשות.

סבכת שעון החול שניתן למצוא בכל דגמי לקסוס החדשים נולדה בעקבות החלטה זו ויחד עם עיצובים נועזים יותר היא מעניקה לדגמי לקסוס העדכניים נראות ונוכחות מותגית ברורה שאי אפשר להתעלם ממנה.

במהלך תכנון הדור החדש של ספינת הדגל של המותג, אנשי לקסוס החליטו לקרוא תיגר על עצמם ולעצב מחדש את סבכת שעון החול כיחידה אחת, אליה התייחסו כיצירת אמנות בפני עצמה.

את ההשראה לעיצוב ולקימורי הסורג שאבו אנשי מחלקת העיצוב מאלמנטים שונים בטבע ומפרטי עיצוב אייקוניים מעשי ידי אדם. לאחר שנבחרה הסקיצה הידנית המושלמת, העיצוב של זו הושלם בתהליך שארך חצי שנה של עבודה יומיומית מאומצת. בעזרת תוכנת הדמיה ממוחשבת מתקדמת, ותחת פיקוחו הצמוד של המעצב הראשי, לקסוס שמרה על החזון המקורי בכל אחד מ-5,000 הזוויות והקימורים שהסבכה כוללת.

לקסוס LS 500. Lexus.co.il, אתר רשמי
לקסוס שמרה על החזון המקורי בכל אחד מ-5,000 הזוויות והקימורים שהסבכה כוללת/אתר רשמי, Lexus.co.il

האומן שמעצב בדיוק של 0.1 מילימטר

בשלב זה ניתן היה להעביר את העיצוב הממוחשב הסופי למכונה רובוטית, כדי שזו תיצור תבנית מדויקת למדי של הגריל, אך בלקסוס החליטו לא להסתפק בכך. מתוך השאיפה להגיע לשלמות מוחלטת, שתעניק לסבכה נוכחות של יצירת אמנות של ממש, הם החליטו לפנות לחרש מתכת מסורתי, אומן ברמת "Master Takumi". הוא השלים את בניית התבנית בצורה ידנית, ברמת דיוק שאף מכונה ממוחשבת לא יכולה להגיע אליה.

"Takumi" בתרבות היפנית הוא כינוי לאומן מהרמות הגבוהות ביותר, המחזיק במיומנות טכנית אותה צבר המהלך עשרות שנים של ניסיון בתחום התמחותו.

למשימה נבחר יסוהירו נאקאשימה ((Yasuhiro Nakashimah, שבילה את 27 השנים האחרונות בלימוד מתמיד ובהשחזת יכולת חרישת הברזל שלו לרמות הגבוהות והמדויקות ביותר.

מאסטר נאקאשימה מונע מתשוקה וממסירות אין קץ להיות הטוב ביותר במה שהוא עושה. הוא הגיע למשימה עם עין מנוסה, סט כלים מותאמים אישית כולל כלי במבוק מסורתיים המאפשרים להגיע לרמות דיוק של 0.1 מילימטר (כן, זו לא טעות מדובר במאית של ה-ס"מ). דיוק שאף מכשיר כרסום או ליטוש ממוחשב מדויק ומתקדם ככל שיהיה לא יכול להגיע אליו. בעיקר הוא הצטייד בסבלנות אין קץ לעצב באופן ידני כל אחד מיותר מ-5,000 הקימורים והזוויות, שמרכיבים את הסבכה של ה- LS 500.

נאקאשימה התייחס בעבודתו גם להחזרי האור מחלקי הסבכה השונים. הוא נעזר בליטוש ידני חוזר של חלק מהמשטחים, שערך חודש ימים נוסף מעבר לזמן המתוכנן, רק כדי להגיע לאסתטיקה המושלמת של כל קימור בתנאי תאורה שונים - דוגמה לאינדיקציה נוספת למסירותו האינסופית של אומן Takumi אנושי.

"ההתעקשות של נאקאשימה להגיע לרמות שלמות שאפילו אנחנו לא ידענו שקיימות", החמיא לו קוצ'י סוגה, המעצב הראשי של ה- LS 500"מוכיחה שהאמונה שלנו שיש צורך להיעזר במיומנות של אומנים אנושיים ברמה הגבוהה ביותר הצדיקה את עצמה שוב. כל אחד מאיתנו אתגר את השני מעבר לסף בפרויקט הזה כדי לממש את החזון שהצבנו לעצמנו בצורה מושלמת".

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus, וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully