וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A8 LONG: נהיגה ראשונה

8.7.2018 / 8:28

אודי A8 היא ספינת הדגל של יצרנית הרכב הגרמנית מאינגלושטט, גרסת ה-LONG, עם בסיס הגלגלים המוארך היא הדובדבן שבקצפת ואביזר חובה לכל יו"ר דירקטוריון המכבד את עצמו, או - לאשת ראש ממשלה

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
מפוארת, אבל לא מנקרת. אודי A8 החדשה בגרסת LONG/ניר בן טובים, קינן כהן

לכבוד:
אגף הביטחון, משרד ראש הממשלה

הנדון:
חוות דעת, אודי A8 לונג

שלום רב,

בעקבות הפרסום על בחינת רכישת מכונית ממוגנת לשימוש רעיית ראש הממשלה, אנו מתכבדים להגיש לכם בזאת את חוות דעתנו על המכונית הנבחנת מסוג אודי A8 בגרסת ה-LONG.

רקע:
קבוצת מכוניות הפאר, הן ספינות הדגל המובילות של מותגי הרכב היוקרתיים. אלו המכוניות אליהם מייעדים היצרנים את מיטב הטכנולוגיה, החומרים והאבזור. נכון להיום, ומזה שנים לא מעטות, מרצדס S קלאס נחשבת לטובה ביותר בקבוצת מכוניות אלו. היא המכונית אליה כל החברות האחרות בקבוצה, ב.מ.וו סדרה 7, לקסוס LS, יגואר XJ וכן אודי A8 מכוונות.

למרות שאלו מכוניות שחלק ניכר מקהל הלקוחות שלהן מעביר את הזמן במושב האחורי, בתוך קבוצה זו, מובחנות גרסאות בסיס הגלגלים הארוך, חלקן מדגדגות את ההגדרה האוטומוטיבית ללימוזינה. אלו הגרסאות המיועדות להסעת בכירים במגזר הממשלתי והעסקי, ומציעות מרווח משופר משמעותית ליושבים מאחור ותוספות אבזור נוחות מעבר לאלו המוצעות בגרסאות הרגילות.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אבולוציה של הדור היוצא, אבל עם הרבה יותר חדות ותחכום. על חבילת הכרום באמת שאפשר לוותר/ניר בן טובים, קינן כהן

המכונית:

אודי A8 החדשה שהוצגה ברבעון האחרון של שנת 2017 היא העדכנית בטריו הגרמני של קבוצת הפאר.

העיצוב החיצוני הוא יותר המשך ואבולוציה של הדור הקודם, מאשר פריצת דרך. אותם קווים בולטים של אלגנטיות ועוצמה. הגריל צמח למימדים חסרי תקדים ועל עיטורי הכרום הרבים והמוגזמים - אפשר לוותר. פנסי הלד בחזית לא משאירים ספק לגבי זהות הרכב, מה שיקל משמעותית על זיהוי של הרכב החשוב מאוד כבר בכניסה לרחוב בלפור. גם פס התאורה האחורית שלו בשעות החשכה מייצרת "חתימה" ייחודית מאוד ל-A8.

בצבע השחור של מכונית המבחן ולאור שירות הדור היוצא בשירות בכירי הממשלה והנשיא, רוב המבטים מופנים אל עבר המושב האחורי, הרבה יותר מאשר למי שנמצא מאחורי ההגה.

לא שבעיות חניה הן הכאב ראש של מי שיובל במכונית כמו A8 בגרסת הגלגלים המוארך, אבל עם 530 ס"מ באורך הכללי (לעומת "רק" 517 ס"מ בגרסה הרגילה). זו לא בדיוק מכונית שאפשר להשחיל בקלות לכל מקום. או לתמרן החוצה עם קוטר סיבוב של 12.9 מטרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
עם 530 ס"מ לאורך וקוטר סיבוב של כמעט 13 מטרים, כדאי שתהייה חניה קבועה וצמודה לבעלים/ניר בן טובים, קינן כהן

תא נוסעים:

סקירת תא הנוסעים מתחלקת לשני פרקים, סביבת הנהג ואיזור המושב האחורי.

סביבת הנהג מתאפיינת במראה העדכני ביותר של מכוניות אודי, ולמעשה הוא אחד המתקדמים ביותר בקבוצה. נאמנה לסיסמה שלה "קדמה באמצעות טכנולוגיה", היא מציעה סידור מודרני מאוד במראה שנפרש מול הנהג. במידה רבה היא פרק נוסף שאודי כותבת בספר "כך מעצבים, מייצרים ובונים סביבת נהג".

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
נקי, מתוחכם, איכותי ומתפקע מטכנולוגיה/ניר בן טובים, קינן כהן

איכות החומרים מצוינת גם במראה שלהם, גם במגע ואפילו בפרטים הקטנים ובאופן בו הם פועלים. פתחי המיזוג שבמצב הכבוי חבויים מאחורי פאנל אקליפטוס אפור-חום לרוחב התא וגם הטוויטרים הקדמים של מערכת השמע מתוצרת BANG&OLUFSEN, שניים מתוך 23 בסך הכל, המתרוממים כמו בימת מנצח בפילהרמונית. מערכת השמע - אלוהית, ממש כך.

השליטה במערכות המולטימדיה והמיזוג ושאר תפריטי הרכב מבוצעת דרך שני מסכי הענק בקונסולה המרכזית. זה סידור שכבר פגשנו באודי A7 החדשה וגם באודי A6 הסאלונית התפעול שלהם ברור וקל, הם למעשה מחליפים את מערך השליטה המרכזי MMI הקודם, כך שדרישת הסף לנהג שרד בעל רישיון טיס יכול להימחק ממודעת הדרושים. המערכת עובדת בצורה חלקה, למעט עודף הודעות חוזרות ונשנות הדורשות אישור בכל נסיעה. אבל עם הרטט הקטן הזה שהיא עושה בכל נגיעה במסך, לא אכפת לנו לאשר גם מספר כפול שלהן.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
תפעול מערכות הרכב והמולטימדיה מבוצע דרך שני מסכי ענק/ניר בן טובים, קינן כהן

גם מול הנהג, מחליף את לוח המחוונים האנלוגי מסך אחד גדול, בו מוצגים נתונים כמו מהירות, סל"ד, מולטימדיה, טלפון או ניווט. הוא ניתן לעיצוב והתאמה אישית לפי העדפות הנהג.

מה עוד? מושבים מחוממים, מאווררים, עם תוכניות עיסוי שונות, תצוגה עילית, מצלמות 360 מעלות היקפיות עם הדמיית תלת מימד של הרכב ואפילו שמשה קדמית מבודדת חום.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
לוח המחוונים מוחלף גם הוא במסך אחד גדול, שמאפשר התאמה של תצוגת הנתונים עליו/ניר בן טובים, קינן כהן

המושב האחורי, שהוא למעשה העיקר בסיפור שנקרא A8 LONG, הוא כורסה רחבת ידיים ובאופן כללי המקום היותר נכון לשהות בו בזמן הנסיעה. תוספת של 13 ס"מ לבסיס הגלגלים שמביאים אותו מ-300 ס"מ מכובדים ל-313 ס"מ מכובדים ברמה מיניסטריאלית מבטיחים די והותר מקום להתרווח בו.

למרות שהרכב בבסיסו בעל שלושה מושבים בספסל האחורי, סביר להניח שהמושב האמצעי ישמש יותר במצב המקופל שלו, כאשר הוא חושף את מערך השליטה בסביבת המחיה של הגברת. כיוון המושבים בנפרד, עד למצב חצי שכיבה, שליטה מפוצלת על בקרת האקלים ועוצמת המיזוג וכן אפשרות להזזת מושב הנוסע הקדמי כדי לייצר מרווח רגליים נוסף. המאבטח יצטרך להיות קומפקטי במיוחד.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אפשר להתרווח והפינוקים מקיר לקיר. מי צריך מטוס פרטי?/ניר בן טובים, קינן כהן

השמשות, מבודדות רעשים, כהות ומצוידות בווילונות מאפשרות פרטיות וניתוק מהסביבה. הדלתות הנשאבות למקומן על ידי מנועים חשמליים שמהדקים את הסגירה, יחד עם סגירת הוילון האחורי והכיסוי הפנימי של גג השמש הפנורמי, מביאים ליצירת סביבה סטרילית למדי לנמנום נינוח או אם רוצים לצפות בטלוויזיה דרך צמד הטאבלטים בגב המושבים הקדמיים.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
מכאן מנהלים את כל העסק. זו קטנוניות לשמה, אבל הברגים החשופים בבסיס המשענת לא אמורים להיות במכונית כזו/ניר בן טובים, קינן כהן

לכל מקום שאליו תפנה הגברת הראשונה מבט או תשלח יד היא תפגוש בחשיבה על הפרטים הקטנים ביותר, כמו התאים בדלתות הרכב שמדליקים תאורה קטנה ברגע שמקרבים אליהם את היד. תשמחו ודאי לדעת גם כי המכונית מגיעה עם חבילת סינון ובישום אוויר כסטנדרט.

אבל רק דבר אחד קטן, אותו נפנה לאנשי אודי בהזדמנות הראשונה. ברגים חשופים בבסיס משענת היד המרכזית, זה משהו שלא עושים בשכונה ובמעמד הזה, גם אם אלו ברגי כוכב אקלוסיביים. נא להצניע אותם יחד עם צמת החשמל השחורה.

אחרון חביב תא המטען, הפתיחה כמובן חשמלית מתוך הרכב או מהשלט ו-505 הליטרים שלו יכילו בקלות כ-50 קופסאות נעליים או כ-100 חמגשיות.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
עם 505 ליטרים זה המון תא מטען, לאורך, לרוחב ולעומק/ניר בן טובים, קינן כהן

בהגה השלטון

אודי A8 מגיעה לישראל עם יחידת הנעה אחת בשלב זה, מדובר מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטרים, מוגדש טורבו. ההנעה היא כפולה קבועה ואת הכוח לארבעת הגלגלים מפזרת תיבת הילוכים פלנטרית עם 8 יחסי העברה.

למרות שפע 340 סוסים ו-51 קג"מ, ולא שחסר לו, אבל בשם הדת החדשה של חיסכון בדלק וצמצום פליטת מזהמים הוא מגיע עם מערכת סיוע היברידית של 48 וולט. היא לא מסוגלת להניע עצמאית את 2 הטונות של המכונית, אבל כן מספקת יכולת לגלוש בכוח החשמל במהירות איטית ובהאטה. היא גם אמורה לספק פעולה חלקה יותר למערכת ה-START-STOP, לא שזה בא לידי ביטוי בפועל, תחילת כל נסיעה לוותה בכיבוי המערכת הזו.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
חלק, גמיש וחזק. מנוע ה-V6 שלא אודי עושה את העבודה/ניר בן טובים, קינן כהן

הביצועים מצוינים בכל קנה מידה סביר ומעבר לו. למרות השתהות קלה ביציאה מהמקום, ברגע שהיא מתגלגלת את המטרים הראשונים העסק צובר תאוצה ואין שום בעיה להעלם קדימה בקצב מסחרר שמשאיר אנשים מבולבלים בנוגע למהירות שבה הגוש השחור והארוך הזה טס קדימה. המספרים של 5.7 שניות מעמידה ל-100 אולי מרשימים, אבל לא מרשימים כמו לחוות את תאוצות הביניים שלה.

את העליות והירידות לירושלים היא תופרת בקצב פלילי להפליא, פלילי לכאורה, אין צורך להטריד את מנדלבליט... אין צורך גם להעיר את המנמנמים בשמאל, הם יישארו בתרדמת הזו עוד הרבה זמן, גם בכביש. איתות קצר והיא מבזיקה עקיפה ימנית מהירה. טריק מוכר בפרקטיקה הפוליטית לא כך?

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הביצועים יוצאי דופן, אבל זו עדיין מכונה גדולה מאוד/ניר בן טובים, קינן כהן

אז נכון שלהגיע מהר מטקס ממלכתי לטקס ממלכתי זה נעים, אבל נעים לא פחות הוא האופן בו היא עושה את זה, בידוד הרעשים מצוין ולמרות שאין מחיצה בין הנהג לנוסעים מאחור, שיחה קולחת בלחישות יכולה להתנהל במהירות של 80 קמ"ש או 180 קמ"ש באותה הצורה, אין צורך לצעוק גברתי. נוחות הנסיעה פחות טובה מזו שמצופה בספינת דגל, זה לא אומר שהיא לא נוחה, כי היא כן, מאוד. אבל התחושה היא שהיה כאן קצת יותר מדי דגש על הדינאמיות שלה שאמנם טובה מאוד, אבל היא פחות חשובה מנוחות הנסיעה.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
מכיוון שנפחי מנוע כבר לא אומרים כלום על המכונית, גם באודי עברו לכנות את הגרסאות במספרים שמבלבלים יותר מאשר עוזרים/ניר בן טובים, קינן כהן

וכשאנחנו אומרים "דינאמיות", חשוב שלא ניצור פה את הרושם הלא נכון, היא תתפור כבישים מפותלים במהירות של פיטורי ראש לשכה. אבל היא לא מיועדת לכך. יש ניגוד ברור מאוד בין רמות הלפיתה שלה את האספלט דרך צמיגי הענק לבין זוויות הגלגול שהיא מפתחת. אתם תשמחו לדעת שהיא כנראה תצלח בהצטיינות את מבחני ההתחמקות ממחסומי דרכים, אבל לנהוג בה ככה בדרך קבע? זה לא בשבילה.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי A8 LONG: מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

הון שלטון?

ובכן, לסיכום חוות דעתנו על אודי A8 LONG כרכב שרד, מדובר בהחלט באחד ממפגני הטכנולוגיה המתקדמים ביותר על ארבעה גלגלים שמסתובבים כיום בכבישים. מפגן טכנולוגי שיכל אגב להיות מרשים עוד יותר בזכות יכולות אוטונומיות מתקדמות האצורות בה, אך אינן יכולות לבוא לידי יישום בשל רגולציה.

מחרטום עד זנב ומבפנים החוצה היא מתפקעת מאיכות, יכולת ומספקת לבעליה סביבת עבודה או סביבת מנוחה בין העבודות או הבית ברמה עילית של ניתוק ונינוחות. כל זה לצד ביצועים מצוינים.

אמנם אנו בוחנים רק את המכונית, אולם ברור לגמרי שהחלטות רכישה בפלח היוקרה מתקבלות גם במקומות שאינם נמדדים בהספק, מומנט, שניות או אבזור וטכנולוגיה. אלו החלטות המתקבלות בעיקר על סמך תדמית ומה היא אומרת על הלקוח. אודי בחרה לעשות משהו נכון מאוד, לא לנסות להיות מרצדס או ב.מ.וו - היא בחרה להיות אודי - מתחוכמת וסולידית, חזקה ושקטה, את המצוינות שלה היא מפגינה פנימה לתא הנוסעים.

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי A8 LONG: מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

לגבי המחיר, כן, אנחנו מתעקשים לדבר על המחיר. על הנייר מחיר הפתיחה של היופי הממשלתי הזה הוא 780 אלף שקלים. מחיר נהדר לכל הדעות, מקבילותיה הגרמניות בגרסאות המוארכות מדגדגות את מיליון השקלים, סדרה 7 מלמטה ומרצדס S קלאס מלמעלה.

אבל התוספות ברכב, אלו המספרים המעניינים פה. דיפון העץ (4,900 שקלים), דיפון אלומיניום תחתון כהה (2,000 שקלים), מושבים אחוריים נפרדים (32,500 שקלים), משענות רגליים למושבים האחוריים (2,600), מערכת שמע B&O 23 רמקולים (56,400 שקלים), מערכת בידור אחורית (33,000 שקלים). לא צריך את החשב הכללי כדי להבין שמחיר רכב המבחן הוא 911,400 שקלים.

אם כן, גם אחרי שאבזרנו אותה לעייפה, היא עדיין זולה יותר מהמתחרות - על כן, גם בהיבט הזה מומלצת.
עכשיו, מי משלם? סליחה? הלו? יש שם מישהו?

על הצד הטכני: אודי A8 LONG

מנוע, הנעה - בנזין, V6, טורבו, תגבור חשמלי 48V
נפח - 2,995 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס) - 5,000/340
מומנט/סל"ד (קג"מ) - 1,370/51
תיבת הילוכים - פלנטרית, 8 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 5.7
מהירות מירבית (קמ"ש) - 250


מידות
אורך (ס"מ) - 530
רוחב (ס"מ) - 195
גובה (ס"מ) - 149
בסיס גלגלים (ס"מ) - 313
תא מטען (ליטרים) - 505
משקל (ק"ג) - 2,020


מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' - מק'פרסון/רב חיבורי
בלמים קד'/אח' - דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים - 265/40 20R

מחיר:
רכב המבחן - 911,400 שקלים (בסיס - 780,000 שקלים)

אודי A8 LONG: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
נוכחות ייחודית בזכות התאורה האחורית, בחושך זה מרשים אפילו יותר/ניר בן טובים, קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully