וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד שיודע - האם רחפנים הם עתיד התחבורה העירונית?

8.7.2018 / 8:19

יותר ויותר יצרניות רכב משקיעות מיליארדים במחקר ופיתוח של רחפנים אישיים ואוטונומיים לתחבורה עירונית. האם הבשורה לעומסים עומדת להגיע משם? סיכוי גדול שכן. אחד שיודע - תקרא, תבין

אחד שיודע: רחפנים אוטונמים, עתיד התחבורה?. יצרן, אתר יצרן
הקפסולה המעופפת של אודי, איטלדיזיין ואיירבוס. אותה יחידת נוסעים תתחבר למודול טיסה או נסיעה/אתר יצרן, יצרן

רוב האנשים מדמיינים את התחבורה העירונית העתידית כנחילים ענקיים של מכוניות חשמליות, אוטונומיות, מיזמי שיתוף נסיעה וכמובן - שילוב של כל אלו ביחד. אבל יותר ויותר יצרניות רכב כבר מביטות למקום אחר לגמרי - למעלה. הן רואות ברחפנים את הפתרון לתחבורה אישית במרכזי ערים סואנים.

אנחנו אולי עדיין קוראים להם רחפנים ומתייחסים אליהם בתחושה של בין מטרד כאשר הם מזמזמים ללא הפסקה בחיק הטבע, או הערכה כאמצעי פיקוח, בקרה ושיטור. אבל לרחפנים אליהם מכוונת תעשיית הרכב יש אפילו שם אחר - כלי המראה ונחיתה אנכיים.

תחשבו על רחפן, אבל בגרסת "הענק הירוק" הענקית. כלים חשמליים, אוטונומיים שמסוגלים להטיס עד שישה נוסעים על מטענם ולנחות בכל נקודה שטוחה. האוטונומיות שלהם תאפשר להם לנוע במהירות, יעילות וללא צורך בהכשרה. בעוד יכולות ההמראה והנחיתה שלהם יאפשרו להם להגיע לכל נקודה, גג בניין, חניון פתוח, או חצר כל עוד ניתן לנחות בהם.

אחד שיודע: רחפנים אוטונמים, עתיד התחבורה?. יצרן, אתר יצרן
כאן, נמצאת הקסולה על פלטפורמת הנהיגה על הכביש/אתר יצרן, יצרן

אובר, השיקה את מיזם המונית המעופפת שלה - Elevate, חברה ליצרנית המסוקים "בל" ויצרנית מטוסי הסילון Embraer הברזילאית, עם יעד שאפתי של תחילת ניסויים כבר ב-2020. פעילות מסחרית מוגבלת ב-2023. לארי פייג', אחד ממייסדי ומקימי גוגל, השקיע בחברה שתפעיל שירות מוניות מעופפות בניו-זילנד כבר ב-2021. ענקית התעופה בואינג, הכריזה על GoFly תחרות להצעת תוכניות ופיתוחים למונית מעופפת כזו. הפרס הראשון של 2 מיליון דולר כבר הביא 2,300 אנשים מ-86 מדינות להציע הצעות לרחפן שטיסת הבכורה שלו מתוכננת כבר לאוקטובר 2019!

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אחד שיודע: רחפנים אוטונמים, עתיד התחבורה?. יצרן, אתר יצרן
הסופר רחפן-מסוק של volocopter הגרמנית שנקנתה על ידי דיימלר/אתר יצרן, יצרן

מי עוד בפנים? נאסא, סוכנות החלל האמריקנית, צבא ארצות הברית, ועוד יצרניות מסוקים ומטוסים כבר עמוק בתוך המחקר. אבל גם יצרניות מכוניות, ואפילו כאלו לא צפויות בכלל. פורשה למשל, הודיעה שהיא מעוניינת בפיתוח של "רחפן נוסעים" כזה בעצמה. דיימלר כבר השקיעה ביצרנית רחפנים גרמנית בשם volocopter, ענקית הרכב הסינית ג'ילי, בעלת הבית של וולוו קנתה את יצרנית ה"מוכנית המעופפת" האמריקנית Terrafugia. איטלדיזיין האיטלקית הידועה יותר כסדנת עיצוב, אך עוסקת גם בהנדסה מתקדמת ונמצאת בבעלות פולקסווגן. נמצאת בשלבים מתקדמים של תכנון סופר רחפן כזה עבור אודי, בשיתוף ענקית התעופה "איירבוס". אב טיפוס פעיל של האחרון אמור להיות מוכן בתוך שנתיים ומומחים מעריכים ששימוש בכלים האלו יתחיל להיות נפוץ בתוך עשור.

אחד שיודע: רחפנים אוטונמים, עתיד התחבורה?. יצרן, אתר יצרן
הקונספט של אודי בהדמיית טיסה מעל הסיטי של לונדון, חיבור ישיר מהטרמינל בשדה התעופה/אתר יצרן, יצרן

במקרה של איטלדיזיין-אודי-איירבוס, הרעיון הוא קבינה קטנה המתאימה לזוג המסוגלת להתחבר לפלטפורמת טיסה של רחפן או גלגלים לנסיעה על הקרקע. ביישומים אחרים של הרעיון הזה, הוא ישמש פינוי רפואי ולוגיסטיקה של מוצרים לא כבדים באיזורים עירוניים צפופים.

בין אם מדובר בבשורה אמיתית, או סתם הייפ במסגרת המרדף אחרי "הדבר הבא" בתעשייה בעלת עתיד מעורפל, קחו בחשבון שבתוך שנה מהיום, אנחנו עוד נשמע הרבה מאוד על הפיתוחים האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully