וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הן המכוניות שמערכת מיזוג האוויר שלהן מרעילה אתכם

15.7.2018 / 0:01

מחקר שנערך ובדק את מערכת סינון האוויר הפנימי ב-11 כלי רכב מצא שפולקסווגן פולו, פורד פיאסטה וטויוטה C-HR הם הכי מזוהמים. המרצדס בנץ E CLASS קיבלה את התוצאות הטובות ביותר

1953 commercial for DeSoto with air conditioning

בסרטון - אחת מהפרסומות הראשונות אי פעם למיזוג אויר ברכב

הקיץ בעיצומו, ואין נהג שלא מדליק מזגן ברכב כדי לקרר את עצמו מהחום המעיק. אבל האם ידעתם שמערכת מיזוג האוויר עשויה להיות רעילה ומזיקה לבריאות שלכם? בתקשורת הבריטית דווח על מחקרים שנעשו לאחרונה ובדקו את מערכת סינון האוויר הפנימי ב-11 כלי רכב ובחנו עד כמה יעילה מערכת האוורור שלהם בהסרת חלקיקי אוויר רעילים. חשוב להדגיש - לא המכונית עצמה היא המזהמת, אלה מערכת סינון האוויר של המזגן שלה היא זו שמאפשרת לחלקיקים רעילים לחדור לתא הנוסעים. שלוש המכוניות שנמצא שמכילות את האוויר הרעיל ביותר הן פורד פיאסטה, פולקסווגן פולו הפולולארית וטויוטה C-HR המשפחתית.

פולקסווגן פולו 1.0 ל' 115 כ"ס קומפורטליין במבחן דרכים. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
רכב די מזוהם. פולקסווגן פולו/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

מסתבר שטויוטה C-HR, רכב שנחשב לפופולארי מאוד בדגמי רכבי המשפחה, מסנן רק אחוז אחד מהחלקיקים הרעילים בעוד שה-VW Polo, רכב שמשמש בעיקר נהגים צעירים, מסנן 35 אחוז. מאידך, המרצדס בנץ E CLASS היוקרתית מסנן 90 אחוז מהחליקיקים המזהמים, אפילו בזמן של תנועה ערה ופקקים. הפורד פיאסטה לשם השוואה מסננת 40 אחוזים. יש לציין שזיהום האוויר מגיע בעיקר מכלי רכב אחרים וחלקיק האוויר הרעילים (הטוקסיק) יכול לגרום להתפרצות אסטמה ומחלות אחרות.

ניק מולדן, מומחה לתחום, טוען שהוא היה בהלם מהממצאים ושאחת הבעיות היא שאין פיקוח ממשלתי או סטנדרטים ברורים לנושא הזה. "יש מעט מאוד מידע בנושא שאפשר להעביר לצרכנים לגבי מה הם קונים. אז אם יש לכם ילדים עם אסטמה או מחלות נשימתיות אחרות, אתם לא יכולים לדעת אם המכונית שאתם קונים תגן עליהם". בפולקסווגן טוענים שהמכוניות שלהם מצויידות בפילטרים משוכללים כדי להסיר את האוויר המזוהם בעוד שבטויוטה, שנמצאה כמכונית הכי מזוהמת, טוענים שהם לא היו מודעים לבעיה והם יבדקו את "הממצאים המפתיעים".

אז מה אפשר לעשות? ניתן לעשות שימוש במצב הסירקולציה של המזגן (כפתור עם ציור של מכונית במערכת מיזוג האוויר) כאשר נוסעים בפקקים או בתוך העיר. במצב זה, משתמשת המכונית באוויר שנמצא בתא הנוסעים ולא שואבת אוויר מבחוץ. אם כי, גם פה ההמלצה היא מדי פעם "לרענן" את האוויר בתא הנוסעים, אבל כדאי לעשות את זה מחוץ לעיר.

טויוטה C-HR.
הרכב הכי מזוהם. טויוטה C-HR
פורד פיאסטה 2017. אתר יצרן
רכב זול, פופולארי, אבל מזהם. פורד פיאסטה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully