וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי פורטופינו בישראל: שלכם תמורת 1.7 מיליון

17.7.2018 / 13:36

הלכה הקליפורניה, הגיעה הפורטופינו. אוטו איטליה וחטיבת היוקרה של UMI משיקות בישראל את המכונית שמהווה כרטיס כניסה למועדון האקסלוסיבי של בעלי פרארי. המחיר אקסלוסיבי בהחלט: החל מ-1.7 מיליון שקלים

פרארי פורטופינו בישראל. יצרן, אתר יצרן
פרארי פורטופינו, כרטיס הכניסה לפרארי חדשה/אתר יצרן, יצרן

צמד המילים "כרטיס כניסה" בנוגע למכוניות אולי מעלה אסוציאציה של מכונית זולה, או נגישה. מצד שני המילה "פרארי" מעלה הקשר שונה לחלוטין, וגם את דפיקות הלב.

לכן כאשר פרארי מודיעה על תחילת השיווק של הפורטופינו, המחליפה בקו הדגמים שלה את הקליפורניה והקליפורניה T צריך לקחת את המושגים האלו בהקשר המתאים.

פרארי פורטופינו בישראל. יצרן, אתר יצרן
גג קשיח נפתח הופך אותה לקופה בלחיצת כפתור/אתר יצרן, יצרן

אקזוטיקה יום יומית

הפורטופינו הקרויה על שם כפר איטלקי, אבל גם גרמה לי לפשפש בזיכרון ולהעלות ממנו מכונית תצוגה של למבורגיני באותו השם משלהי סוף שנות ה-80, תחליף בהיצע הדגמים של פרארי את הקליפורניה שהוצגה ב-2008 אבל בניגוד למכונית המוחלפת שהוצעה בשלב מסוים גם בגרסה אטמוספרית, היא תעשה שימוש רק במנוע הטורבו שהוצע בקליפורניה T.

כשהיא נפרשת לאורך של 459 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ וגג בגובה 131 ס"מ, העיצוב החיצוני שומר על דמיון כללי ביותר לקליפורניה. אבל גם מציג אבולוציה שלו לכיוון חד ואגרסיבי יותר. הגג הקשיח המתקפל שלה יהפוך אותה מקופה לקבריולה 2+2 בתוך 14 שניות.

תא הנוסעים שומר על דמיון כללי מאוד לזה של הקליפורניה, בעיקר בקונסולה המרכזית. אבל גם הוא הולך קדימה עם הזמן, כעת עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ', ומסכי מידע המחליפים את המחוונים האנלוגיים מצדדיו של מד הסל"ד. הנוסעים במושב האחורי מקבלים תוספת של 5 ס"מ במרווח הרגליים הודות לתכנון חדש של המושבים הקדמיים.

מתחת למרכב, פלטפורמה מעודכנת של הקליפורניה, מוקשחת ב-35 אחוזים וקלה יותר. המכונית שוקלת 1,664 ק"ג וקלה יותר מהקליפורניה T ב-80 ק"ג.


האבזור כולל באופן טבעי הרבה מקום לאפיון אישי של המכונית, אבל כבר כסטנדרט תוכלו למצוא בה מושבי עור חשמליים, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם וחניה. רק מערכות הבטיחות המתקדמות מסתפקות במובילאיי מקומי. מצד שני, אתה לא קונה פרארי כדי שהמחשב ינהג בשבילך לא?

עוד באותו נושא

טבעת יהלום: כמה עולה הפרארי של אייל גולן?

לכתבה המלאה
פרארי פורטופינו בישראל. יצרן, אתר יצרן
ממשיך בקו של תא הנוסעים בקליפורניה, אבל מודרני בהרבה/אתר יצרן, יצרן

הלב

המנוע, שנמצא גם ב-488, ב-GTC4 לוסו הוא V8 בנפח 3.9 ליטרים מצויד במגדש טורבו. אבל אחרי שורת עדכונים שכללה בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים (אינטרקולר) ושיפורים בתהליך הייצור מספק 591 סוסים ו-76 קג"מ. תוספת של 41 סוסים וקג"מ אחד ביחס למנוע בגרסה הקודמת שלו.


הגלגלים המניעים נמצאים כמובן מאחור, אליהם עובר הכוח דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 הילוכים. בניהם מפוצל הכוח באמצעות הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה של פרארי.

באמצעות מתג המנטינו על גבי ההגה קובע הנהג את אופי הנהיגה, בין נוחות, ספורט או מצב מסלול בו מנותקות מערכות היציבות. הבלמים הם קרמיים ומתלים מגנטיים מוצעים כאופציה. ואם תרצו לממש את 3.5 השניות של נתון התאוצה שלה ל-100 קמ"ש תוכלו להשתמש בבקרת הזינוק שלה. אם תתמידו ללחוץ על המצערת תגיעו ל-323 הקמ"ש המירביים שלה.

פרארי פורטופינו בישראל. יצרן, אתר יצרן
כן, זה לא נראה כך, אבל היא 2+2, יש מושבים אחוריים שם איפה שהוא/אתר יצרן, יצרן

לדברי אור קליין, מנהל חטיבת היוקרה ב-UMI, הפורטופינו היא סנונית ראשונה לדגמים נוספים של פרארי שבדרך אלינו בהם ה-812 סופרפאסט וה-488 פיסטה שתגיע בתחילת 2019.

עמית איילון שמנהל את פעילות פרארי בישראל מציין כי שלוש הזמנות כבר נרשמו לפורטופינו, אחת מהן כבר נמסרה ושתיים נוספות יעלו לכביש בתוך חודש.

מחיר הפורטופינו עומד על החל מ-1.7 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully