וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הועסק כמכונאי למרות שלא ידע קרוא וכתוב, נפצע וקיבל פיצוי חריג מבית המשפט

19.7.2018 / 15:11

הצעיר הצליח להתקדם בדרגת השכר במוסך בו הועסק, אולם מעורבותו בתאונת דרכים קשה גבתה מחיר כבד מיכולתו לחזור לשוק העבודה ולהתפרנס עקב מגבלותיו

סקר מרקטסט על מוסכים מורשים. אתר יצרן
סקר מרקטסט על מוסכים מורשים/אתר יצרן

א' תמיד סבל מקשיי לימוד משמעותיים. בשל מצבו זה עד היום, בגיל 32 הוא מתקשה בקריאה ובכתיבה. כשא' היה בכיתה י' הוא הבין שאם עד אז בית הספר לא הצליח ללמדו לקרוא ולכתוב, אין לו טעם להמשיך בלימודים והוא יצא לעבודה. ואיזו עבודה מצא א? מכונאי באחד ממוסכי האופנועים הגדולים באזור המרכז. מסתבר שזו לא דרישה בסיסית לעבודה בענף המכונאות בישראל.

הסיפור התמוה נחשף במסגרת כתב תביעה שהוגש לבית המשפט באמצעות עו"ד גיל בן ארי, מומחה לדיני נזיקין, לאחר שהבחור היה מעורב בתאונת אופנוע קשה שבעקבותיה סבל משברים מרובים ובין היתר בברכו השמאלית בשוקי רגליו ובשורש כף ידו השמאלית. א' אושפז למשך חודש בבית החולים אסף הרופא ולאחר מכן אושפז לשיקום של חצי שנה בבית חולים רעות. לאור חומרת הפגיעה, הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שמינה רופא מומחה שקבע כי הוא סובל מנכות אורטופדית של 34% ומנכות של 10% בשל רעשי טנטון באוזנו.

התמקצעות רצינית, למרות המגבלות

א' מספר כי הוא תמיד אהב רכבים, והחל לעבוד במוסכים שונים, בפחחות, בחשמל רכב ובמכונאות. לבסוף החליט להתמקצע בתחום האופנועים, ובמשך 5.5 שנים עבד במוסך כמכונאי אופנועים. מנהליו במוסך היו מאוד מרוצים מעבודתו ושכרו עלה בהתמדה, עד לסך של 9,000 שקלים בחודש.

עוה"ד בן ארי טען בפני בית המשפט כי מצד אחד א' אינו יודע קרוא וכתוב וסובל מקשיי למידה, ומצד שני הוא גם אינו יכול לחזור ולעבוד בעבודה בה התפרנס היטב טרם התאונה.

עוה"ד בן ארי מחדד כי בנסיבות אלו יש לחשב את נזקו של א' בצורה חריגה וגבוהה על פי עיקרון "הגולגולת הדקה". לפי עיקרון זה, כאשר עוד לפני התאונה הנפגע סבל מליקוי מסוים שלא הפריע לו להתפרנס, ובעקבות התאונה הליקוי הזה מונע ממנו להשתקם ולעבוד, אזי חברת הביטוח חייבת לפצות את הנפגע גם בגין הנזק שנגרם בתאונה וגם בגין הנזק ממנו סבל הנפגע לפני התאונה, ושלא היה מפריע לו אלמלא קרתה התאונה.

בסופו של יום, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרון פרקש, אישר לאחרונה פשרה אליה הגיעו הצדדים לפיה א' יפוצה ב- 3 מליון שקלים, כאשר 750,000 שקלים מהם ישולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • מוסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully