וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים אומרים הכול: כך אתם תהפכו את הכבישים לבטוחים יותר

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, בשיתוף מובילאיי

5.8.2018 / 7:33

הקטל בכבישים גובה קורבנות מדי יום, ובחברת סופרגז החליטו להילחם בתאונות הדרכים באמצעות טיפול בגורם האנושי ובתשתית צי הרכב. התוצאה: ירידה משמעותית בכמות התאונות. מקסים ביטון, קצין בטיחות בתעבורה של סופרגז הסביר באולפן וואלה! NEWS איך עושים זאת נכון

ShutterStock

בחודש יוני 2018 נרשמו על ידי משטרת ישראל 990 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 20 תאונות קטלניות ו-114 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נהרגו 20 בני אדם ונפגעו 1,865, מהם 131 פצועים קשה. הקטל בכבישים גובה מחיר חודש אחר חודש, שנה אחר שנה. ישנן לא מעט שיטות להילחם בו, וחברת סופרגז היא דוגמה לארגון שהחליט להתמקד בנושא על ידי שילוב בין שני גורמים, והוביל לירידה בכמות תאונות הדרכים בה מעורבים כלי הרכב של החברה.

"כדי להוריד את מספר התאנות התמקדנו בשני גורמים עיקריים - הגורם האנושי והגורם התשתיתי, כלומר במכוניות", מסביר מקסים ביטון, קצין בטיחות בתעבורה של חברת סופרגז. ביטון מנהל מערך הכולל 277 כלי רכב מסוגים שונים - משאיות חלוקה, משאיות גז, נגררים, קטנועים, מלגזות, רכב פרטי ורכב מסחרי. בפן האנושי טיפל ביטון על ידי מתן הדרכות תיאורטיות ומעשיות לאלה הנוהגים בכלי הרכב של החברה. הטיפול בנושא התשתית הצריך היערכות לשימוש בטכנולוגיה.

"חקרתי למה יש בחברה כל כך הרבה תאונות בגלל אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב, שהן תאונות של היסח הדעת, והחלטתי שאני מכניס מערכות מצילות חיים. מנכ"ל סופרגז ראה את הנתונים, הבין, ונתן את ברכת הדרך", מספר ביטון. בנוסף להקפדה על תקינות כלי הרכב וטיפול מסודר בהם, ביטון החליט להתקין בהם את מערכת מובילאיי, המתריעה ומסייעת במניעת תאונות דרכים בכך שהיא סורקת את הכביש בכל עת, מתריעה באמצעים ויזואליים וקוליים על סכנות אפשריות בזמן אמת, והופכת את הנהיגה לבטוחה יותר.

"ב-2015 התקנו את מערכת מובילאיי בכ-30 אחוז מכלי הרכב, ב-2016 הגדלנו ל-65 אחוז וב-2017 הגדלנו ל-80 אחוז. ב-2018 סיימנו את כל ההתקנות. הציפייה שלי לסוף השנה הזו היא לירידה נוספת בתאונות", אומר ביטון, "הנתונים מראים שבקרב נהגי סופרגז יש ירידה של 67 אחוז ירידה בתאונות הנגרמות מהיסח הדעת וירידה של 45 אחוז בתאונות בכלל. תגובות הנהגים מרגשות אותי. הנהגים מודים ומעריכים את התקנת המערכות. היה נהג שהתקשר אליי ואמר לי בהתרגשות 'המערכת הזאת הצילה לי עכשיו את החיים'. המערכת מהווה עוד עין של קצין הבטיחות על הנהג בתוך הרכב. היתרון הגדול ביותר הוא שהיא יכולה לפעול ללא הפסקה, באופן עקבי ורציף ולהתריע על סכנות בדרך".

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully